LP/Band/Förstärkare OC-Z93 - Defekt

Permalänk
Medlem

LP/Band/Förstärkare OC-Z93 - Defekt

Tjena.

Tog hem denna ifrån forumet för ett gäng månader sedan. Varit riktigt nöjd. Men nu verkar det som han sjunger sista versen. "Start-upp-ljudet" låter värre och värre varje uppstart. Så ställde den vid sidan för 3 dagar sedan.

Tänkte se om någon vill försöka få nytt liv i den innan den får åka till tippen. Jag har ej kunskap eller ork att försöka.

Annars så fungerade den fint för 3 dagar sedan. Har ej testat bandspelaren, men LP har fungerat fint. Kan slänga med RCA kabel/kablar ifall behov finns.

Ifall ingen vill ha den inom en vecka så åker jag till tippen.

Först till kvarn/inlägg - Skriv här i annonsen så löser vi resten i pm, endast hämtning.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Just det, allt i ett paket, LP funkar ej ensamt.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.

Permalänk

Tjuter den när du startar? Då är det troligen remmarna till kassettspelaren som är av. Har en liknande pioneer som gjorde så och då var det motorerna som lät.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Tjuter den när du startar? Då är det troligen remmarna till kassettspelaren som är av. Har en liknande pioneer som gjorde så och då var det motorerna som lät.

Rätt säker på att det är uppladdnings-ljudet som är när den ger strömm. Låter liknande på en låda jag lånar, fast mer normalt.

Bandspelaren är "inbyggd" i förstärkaren. Så kan mycket väl vara de motorerna du pratar om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur