Permalänk
Medlem

Samsung QN95C till nedsatt pris.

QN95C 65"säljes säljes nu för 21990. Är frestad till att köpa nu, men bör jag vänta till BF? Vad jag förstår är detta en väldigt bra TV.

Permalänk
Medlem

Du kan få den för 21490 via Benify men det är ingen gigantisk skillnad direkt.

Permalänk
Medlem

Behöver du en TV nu och idag pga inte har någon eller din gamla gått sönder? Köp!

Annars väntar du, drygt en månad kvar till BF.

Permalänk
Medlem

Det händer ju vissa år att några ÅF har "lockpriser" där de har extremt bra priser med ett begränsat lager.
Oftast så är BF i Sverige dock bara en vanlig REA, så kika på prisjakts prisjämförelse, är priset det lägsta den brukar gå för?
Annar edson säger, behöver du en nu, köp.
Du kan ju chansa och vänta till BF, ibland kommer de fynd, ibland är rean sämre än övriga årets "reor".

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Erbjudandet på QN95C är inom smärtgränsen för vad jag vill betala för en tv. Teven kommer att användas i ett relativt ljust vardagsrum, så Oled kommer inte att fungera så bra i det här rummet. Enligt olika tester får den mycket bra recensioner, har nu en nästan 10 år gammal Samsung-TV som har fungerat utan problem under dessa år. så det är dags att uppgradera.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av jabec:

Erbjudandet på QN95C är inom smärtgränsen för vad jag vill betala för en tv. Teven kommer att användas i ett relativt ljust vardagsrum, så Oled kommer inte att fungera så bra i det här rummet. Enligt olika tester får den mycket bra recensioner, har nu en nästan 10 år gammal Samsung-TV som har fungerat utan problem under dessa år. så det är dags att uppgradera.

Vilken 10 år gammal Samsung-TV har du nu som fungerat utan problem i ditt relativt ljusa vardagsrum? För beroende på vilken modell du har kan en OLED vara lika ljusstark vid SDR och ha ett effektivare reflexfilter jämfört med vad din nuvarande TV har.

Detta med "ljussvag OLED" är en relativisering som hela tiden leder till lite feltänk.

QN95C är annars en bra produkt eftersom du får kanske den femdubbla ljusstyrkan mot vad du har. Förmodligen gasa på mycket mer ljus än du vill. Samtidigt som du har valfriheten att köra den lika ljussvagt som den gamla TV:n (och en OLED) när det matchar tittandet.

Permalänk

Synd att du inte köpte innan igår, då hade du fått med en 43" Frame tv, en projektor eller en Samsung Tab S9 surfplatta på köpet.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Kanske LG C3 evo kan vara ett bra alternativ, billigaste priset är nu 25 990 på prisjakt.nu, men är 4000 dyrare än Samsung QN95C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jabec:

Kanske LG C3 evo kan vara ett bra alternativ, billigaste priset är nu 25 990 på prisjakt.nu, men är 4000 dyrare än Samsung QN95C.

Då får du vänta till Black Friday för en prissänkning sannolikt. Om jag får gissa kommer den kosta runt 17-18k då.

Har du haft din nuvarande TV i 10år tror jag att du klarar av och hålla ut i 1 månad till…☺️