Bär telefonen runt handleden med nytt koncept

Permalänk
Melding Plague

Bär telefonen runt handleden med nytt koncept

På Lenovo Tech World 23 visar dotterbolaget Motorola upp en ny mobil med ledad skärm som kan vikas och rullas ihop.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det är svårt att komma på bra användningsområden för vikbara skärmar, vissa försök känns mer som reklamjippon än riktiga försök.
Men samtidigt måste något till. Dessa pyttesmå smartklockor som vissa har är kanske smidiga för 20 åringar, för oss äldre så är det knappast en utrustning vi vill fjärrstyra servrar och annat ifrån.

Et stort hinder med all vikbara prylar är priset. Något liknande den i artikeln skulle jag kunna ha när jag är ute och arbetar fysisk, det ska inte vara hela världen om den går sönder.

*edit*
Jag har fått låna en ipad 2022 att leka med, skitcool pryl. Dock inte så snabb som jag tänkte. Men iPaden är egentligen en tegelsten att bära med sig för jämnan, inte bara storleken utan även vikten. Något annat behövs till i framtiden, om något annat bra inom snar framtid kommer är dock inte säkert.

Permalänk
Medlem

Gör den så den täcker hela underarmen och går ett par varv runt, så kan man alltid ha med sig en 24" skärm var man än går.

Permalänk
Medlem

Tycker om det, man kan sätta fast det varsom för att hålla koll på något.

Gissar det har svårare att gå sönder också och då behövs inte skal

Permalänk
Avstängd

Coolt!

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Skrivet av trudelutt:

Gör den så den täcker hela underarmen och går ett par varv runt, så kan man alltid ha med sig en 24" skärm var man än går.

Ja, användningsområden är många. Men de behöver bli tunnare och priset måste ner. Det ska inte vara hela världen om enheten går sönder, man ska kunna ha den i garaget eller när man är ute och snickerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Tycker om det, man kan sätta fast det varsom för att hålla koll på något.

Gissar det har svårare att gå sönder också och då behövs inte skal

Min gissning är tyvärr att lederna kommer vara väldigt känsliga för skada.. så den kanske inte slutar fungera om du tappar den på något hårt, den är bara permanent ihoprullad istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Min gissning är tyvärr att lederna kommer vara väldigt känsliga för skada.. så den kanske inte slutar fungera om du tappar den på något hårt, den är bara permanent ihoprullad istället.

Vilka leder?

Permalänk
Snusfri

Ge mig en Pip-Boy 3000 Mark IV istället.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Om de inte har gjort andra framsteg så lär den ju vara på tok för tung? Testa att lägg er mobil på handleden och tänk att gå omkring med den vikten där - nej tack!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Om de inte har gjort andra framsteg så lär den ju vara på tok för tung? Testa att lägg er mobil på handleden och tänk att gå omkring med den vikten där - nej tack!

Solid state batterier som kommer vilket år som helst, vilket de har sagt i 20år.
Solid state = ingen flytande väska i, de blir mycket lättare, går att ladda snabbare och inte brandfarliga. Det känns som just batteriet är ett hinder för mycket teknik idag som smartglasögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Om de inte har gjort andra framsteg så lär den ju vara på tok för tung? Testa att lägg er mobil på handleden och tänk att gå omkring med den vikten där - nej tack!

Sålänge den sitter bra så skulle vikten av en telefon inte vara något negativt. Lägg på ett par kilo med vaddering(+extra batteri) och kalla den ett passivt träningsarmband, sälj dem i par.

Men nja, en hård plastbit som viras runt handleden låter inte kul.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Moraklocka på armen?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ge mig en Pip-Boy 3000 Mark IV istället.

Kan vara den värsta klocka jag sett

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem

Väck mig när man kan smätta fast dem på armen som reflexband.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F | Ryzen 9 5900X | be quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus RTX 3070 Ti | 32GB Corsair Vengeance 3600MHz | Corsair RM650x | Corsair Carbide Air 540

Permalänk
Medlem

Rätt kul teknik, men frågan är om det är så lämpligt till mobil.

Ser framför mig att man är mitt i ett samtal när mobilen börjar skrynkla sig som en näsduk, man får avbryt med "Vänta lite, ska bara stryka ut mobilen!".

Skrivet av Trihxeem:

Om de inte har gjort andra framsteg så lär den ju vara på tok för tung? Testa att lägg er mobil på handleden och tänk att gå omkring med den vikten där - nej tack!

Egentligen rätt praktiskt, man slipper avgiften för att gå på gymmet

Där sparar man ju lätt in till mobilen

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

U-form runt handleden??? Blir tappad vid första stöt. Måste vara längre.
(Och får de till slapwrap "reflexband" vore det ännu bättre (kan ju öppnas platt också). Gångjärn?.. nä).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Egentligen rätt praktiskt, man slipper avgiften för att gå på gymmet

Där sparar man ju lätt in till mobilen

Bäst att köpa 2

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

ha ha ha
Det kan ju vara bäst

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!