Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Det här var riktigt bra skit.
En hel del citrus och massa vaniljmasserad ek. Hyfsat komplex och vass, men totalt underbar efter att fått lufta ca 15 min.

Permalänk
Medlem

Fredagsölen, hårda bud!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Testar en "ny" italiensk lager. Jag har börjat gilla stora flaskor, det är perfekt när man bara ska ta en öl

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Och vuxna män i blöja var tvunget att vara med...

Inget är tvunget att vara med, men det jag råkar titta på/spela för stunden följer med i bakgrunden.

Här är en Brooklyn Brewery, Defender Golden IPA, 5.5%, något godare än förväntat faktiskt.

Permalänk
Medlem

Skål

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Skål<Uppladdad bildlänk>

Låter intressant. Har bara testat den här nedan som MyRus postade om.

Skrivet av MyRus:

<Uppladdad bildlänk>

Den är fin. Vill testa mer Arran.

Permalänk
Medlem

En liten sängfösare för att orka gå och lägga sig

Permalänk
Skrivet av Cerb:

Riktigt bra!

Instämmer verkligen, drack den igår. Otroligt bra öl, kommer köpa några igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fratercula:

Instämmer verkligen, drack den igår. Otroligt bra öl, kommer köpa några igen.

Vad är det för öl, vad heter den?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Vad är det för öl, vad heter den?

Northern Monk

Patrons Project 13.04 Omega Vortex

Systembolaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fratercula:

Northern Monk

Patrons Project 13.04 Omega Vortex

Systembolaget

Tackar, ska hålla ett öga på den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

En liten sängfösare för att orka gå och lägga sig

Hur skulle du ranka den som porter? Bra? Dålig? Meh? Har inte testat just denna, men gillar porter över lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Hur skulle du ranka den som porter? Bra? Dålig? Meh? Har inte testat just denna, men gillar porter över lag.

Stark smak, helt klart en av de bättre enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Stark smak, helt klart en av de bättre enligt mig

Okej, då får man hålla utkik efter den.

Permalänk
Medlem

Precis tillbaks från München där det blev mycket öl (Weißbier och Helles) och Schweinshaxe...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Måste ju döda förkylningen på något vis

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Måste ju döda förkylningen på något vis

Man tager vad man haver - och whisky är bästa botemedlet mot förkylning som inte funkar
Fast kanske lite för fin whisky för att dricka förkyld dock? Man tappar ju en del av smaksinnet som förkyld i min erfarenhet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Man tager vad man haver - och whisky är bästa botemedlet mot förkylning som inte funkar
Fast kanske lite för fin whisky för att dricka förkyld dock? Man tappar ju en del av smaksinnet som förkyld i min erfarenhet.

Testade med fulwhisky sist jag var förkyld (som senare visade sig vara covid), hjälpte bra för stunden men bakfylla + covid var ingen hit, det var jättejätte synd om mig

Här blev det en hederlig Pripps blå kvällen till ära!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/plantation-22101/

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Skål o trevlig helg

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jävligt maskulint … ? 🤣

Schwepers russian och gin, de är fint ändå ! 🍹

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

https://i.ibb.co/FKHHTdT/D838-CEB9-B66-A-4-A2-D-9772-3-D800-A143-D79.jpg

Jävligt maskulint … ? 🤣

Schwepers russian och gin, de är fint ändå ! 🍹

Dold text

Har för mig att jag har försökt Russian och gin och tyckt att det är att förstöra båda. Jag tycker att gin är rätt svårt att kombinera med annat. Vanliga Indian tonic, Fentimans div olika och Grappo är väl det som jag tycker fungerar. T-röd utan denaturering (dvs vodka) är lättare att hälla i det mesta om man bara vill åstadkomma något med alkohol i. Sedan ska jag väl säga att det mest är på sommaren det ens förekommer, men jag har en slatt Tanqeray kvar sedan dess (men just nu inget att hälla den i).

OnT:
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/allesverloren-120020...

Spontanköp av modellen "vad står i hyllan". Inget supertjusigt eller vrålbudget heller. Gränsfall på syran, så gillar man inte det så är det nog kört.

Borde reklamera förra fredagens korkade historia, men vet inte om jag orkar. Rätt drygt att bära runt på en öppnad flaska, så idag blev det ju inte av... Jag tycker nog att det händer mer sällan nu än förr, men det händer ibland ändå. Den var verkligen inte bra. Förra gången var det en halvflaska LBV-portvin som hade "avlidit". Det var mer drickbart, men var "dött" smakmässigt (och jag vet hur den varianten "ska" vara). Den här var bara modell möglig källare rakt igenom.

Permalänk
Medlem

Hällde just upp lite Jack Daniels och lite is i det som råkade finnas tillgängligt, vilket råkade bli ett relativt stort och högt Ikea-glas, och insåg just att det faktiskt luktar skumbanan
Vet inte om det är glaset som gör hela grejen, eller mina lagom trasiga smaklökar efter en lång vecka och några öl, men Jack Daniels har sällan smakat sötare.
Funkar helt OK just nu
(jag brukar annars föredra den lite mer surare/kolade Jim Beam om jag nu ska dricka superkommersiell amerikansk bourbon)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tjuvstartar.

Permalänk
Medlem

Foursquare day, Touchstone it is 🥰

Drar igenom Reacher s01 i väntan på s02.

Permalänk
Medlem

Hur var denna?
Jag dricker precis dem sista dropparna av Plantation Fiji, vilket kanske inte var det bästa jag druckit 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25