Permalänk
Medlem

S/V Laserskrivare

Hej

För många år sedan sålde Dustin ut dessa laserskrivare, Ricoh 112, varvid jag köpte två. Det skulle vara billigare att byta hela skrivaren än att bara köpa ny patron.

Nu har jag inget behov av den ena längre så jag skänker bort den till den som kan hämta skrivaren. Den borde fungera för den är fortfarande i oöppnad kartong, men jag garanterar inget. Funkar den inte får köparen köra den till tippen.

Jag hittar inte mycket info om den på nätet, dessa specar kommer från Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2656496#properties

Det verkar finnas drivrutiner även för Windows 11.
https://support.ricoh.com/bb/html/dr_ut_e/re1/model/sp112/sp1...

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej! Intresserad! Kan du skicka mot frakt kostnad? Mvh

Permalänk
Medlem

Nej, den får hämtas i Norrköping.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sephirot:

Det skulle vara billigare att byta hela skrivaren än att bara köpa ny patron.

Jag arbetar med lite allmän konsumentupplysning nu. Men sedan ett EU-direktiv kördes igenom för ett tiotal år sen så är det markerade inte sant. Nya skrivare får inte säljas med fulla Toners/Patroner utan som mest 25% av en ordinarie laddning.

Syftet med direktivet är att motarbeta översäljning av skrivare som bara används för mängden som finns i den medföljande patronen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag arbetar med lite allmän konsumentupplysning nu. Men sedan ett EU-direktiv kördes igenom för ett tiotal år sen så är det markerade inte sant. Nya skrivare får inte säljas med fulla Toners/Patroner utan som mest 25% av en ordinarie laddning.

Syftet med direktivet är att motarbeta översäljning av skrivare som bara används för mängden som finns i den medföljande patronen.

Jag har svårt att förstå poängen med ditt inlägg. Hursomhelst köpte jag två skrivare och nu skänker jag bort den ena…

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sephirot:

Jag har svårt att förstå poängen med ditt inlägg. Hursomhelst köpte jag två skrivare och nu skänker jag bort den ena…

Mest så att ingen annan tror att det är lönt att göra samma grej numera.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad