Laptops som inte är så plastiga och flexiga (budget 15K)

Permalänk
Medlem

Laptops som inte är så plastiga och flexiga (budget 15K)

Jag har kollat på massvis med laptops inom min budget upp till 15K, men alla verkar ha ett gemensamt problem: Plastighet. Skärmen går lätt att kränga om man vrider på den, ovansidan med tangentbordet/musplattan är mjukt snarare än styvt så det har lite flex när man trycker hårt med fingret på det (exempel) och såna grejer.

Laptops som Lenovo LOQ, MSI Katana 15 och Acer Nitro 5 har varit helt perfekta ända tills jag sett recensioner på YouTube där man får se hur plastiga de är och hur mjuka/flexiga ovansidan med tangetbordet är.

Finns det nån laptop som har bra och styv kvalitet?

Min Lenovo Legion Y520 känns som rena tegelstenen i sin styvhet.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Skrivet av favouredhawk:

Jag har kollat på massvis med laptops inom min budget upp till 15K, men alla verkar ha ett gemensamt problem: Plastighet. Skärmen går lätt att kränga om man vrider på den, ovansidan med tangentbordet/musplattan är mjukt snarare än styvt så det har lite flex när man trycker hårt med fingret på det (exempel) och såna grejer.

Laptops som Lenovo LOQ, MSI Katana 15 och Acer Nitro 5 har varit helt perfekta ända tills jag sett recensioner på YouTube där man får se hur plastiga de är och hur mjuka/flexiga ovansidan med tangetbordet är.

Finns det nån laptop som har bra och styv kvalitet?

Min Lenovo Legion Y520 känns som rena tegelstenen i sin styvhet.

Vad annat än vridstyvhet vill du ha?
En Mac är byggd helt i aluminium med trackpad i glas, det är rätt vridstyvt men också rätt uselt om du gillar spel eller Windows.

Många businessdatorer har traditionellt sett haft rätt lite flex i sig, men vill du ha kraftfull GPU sticker priset iväg.

Har du en budget är det tråkiga svaret att du måste välja det som är viktigast för dig och acceptera det du inte har råd (eller vill ta dig råd) att betala för.