Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jag ser samma som du.
Det står en sak högst upp, men priserna längst ner stämmer inte med det.

Kolla om det är någon skillnad om du kollar i konsolens affär?
Om inte så ta en skärmbild och skriv till PlayStation att de har falska erbjudanden!
Dock är det inte första gången direkt, senaste tiden så har de börjat med (vad det värkar som) att bara köra kampanjer till bara vissa användare när deras plus närmare sig att gå ut...

De hade en en-veckas kampanj med rabatt på PS+ Extra som gick ut den 12/2. Antagligen en ren miss men det är rätt dåligt att de inte tagit bort det erbjudandet från hemsidan på en vecka.

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

De hade en en-veckas kampanj med rabatt på PS+ Extra som gick ut den 12/2. Antagligen en ren miss men det är rätt dåligt att de inte tagit bort det erbjudandet från hemsidan på en vecka.

Ah, vad synd. Hade passat bra nu när vi precis skaffat. Jag skulle ju kunna kolla med dom med det lär nog vara svårt att få igenom.

Är det ofta dom kör kampanj? Kan ju ta månadsabb tills något dyker upp tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Ah, vad synd. Hade passat bra nu när vi precis skaffat. Jag skulle ju kunna kolla med dom med det lär nog vara svårt att få igenom.

Är det ofta dom kör kampanj? Kan ju ta månadsabb tills något dyker upp tänker jag.

Brukar väl vara ganska ofta, har för mig att det även var en i april typ i samband med påsk förra året.

Permalänk
Medlem

Det brukar väl komma 3-4 gånger om året att de har rabatt på PS+ för att locka in folk, så inte jätteofta men om man orkar vänta och har lite koll så kan man spara pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Vad var det för rabatt?

Jag blev dessutom utslängd ifrån appen när jag skulle kolla mitt PS+ och nu kan jag inte logga in igen. Sony alltså. 🙄 Någon som har en lösning på det?

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

Det brukar väl komma 3-4 gånger om året att de har rabatt på PS+ för att locka in folk, så inte jätteofta men om man orkar vänta och har lite koll så kan man spara pengar.

Kan ju köra igång med ett månadsabb så får jag se om det dyker upp något erbjudande framöver.

Var i kontakt med supporten för att ändra ett online-ID för ett av våra barnkonto (vilket inte gick) så passade på att fråga om rabatten. Dom skulle kolla och skapade ett ärende iaf.

Permalänk

Nästa utmaning. Skapat upp två barnkonton 9 och 11 år. Antar det är därför dom inte kan starta Roblox. Dock funkar det ju bra att ge tillåtelse för exempelvis Fortnite där jag godkänner, men får inte den möjligheten till Roblox. Går ju inte heller att ändra ålder på barnen i efterhand.

Någon som varit ute för liknande?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Nästa utmaning. Skapat upp två barnkonton 9 och 11 år. Antar det är därför dom inte kan starta Roblox. Dock funkar det ju bra att ge tillåtelse för exempelvis Fortnite där jag godkänner, men får inte den möjligheten till Roblox. Går ju inte heller att ändra ålder på barnen i efterhand.

Ja, det orsakas av barnspärren. Tillstånd för enskilda spel kan ges för PS5-titlar men fungerar inte på PS4-spel (därav att det inte fungerar på Roblox). De kommer inte heller att kunna köpa digitala valutor, skins m.m. i spel som Fortnite. Barnkonton är en god idé som sådan men man blir samtidigt väldigt låst och det brukar vara bäst att bara skapa ett vanligt konto och hålla lite koll på vad de spelar istället. 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Skrivet av ågren:

Ja, det orsakas av barnspärren. Tillstånd för enskilda spel kan ges för PS5-titlar men fungerar inte på PS4-spel (därav att det inte fungerar på Roblox). De kommer inte heller att kunna köpa digitala valutor, skins m.m. i spel som Fortnite. Barnkonton är en god idé som sådan men man blir samtidigt väldigt låst och det brukar vara bäst att bara skapa ett vanligt konto och hålla lite koll på vad de spelar istället. 🙂

Så blev det här, alltså att jag skapade ett eget konto åt honom och fuskade med åldern. Borde så här i efterhand kanske gjorts tidigare. Men det är väl bra att hålla lite koll på dem små liven i början på nätet

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Tack för svaren ang. barnkonton. Mycket uppskattat eftersom jag höll på att bli tokig ett tag här. 😊 Iaf. skönt att vet att det inte bara är jag. Tycker idén är god men verkar inte funka smidigt i praktiken.

Vad satte ni för ålder när vi skapade konton till kidsen? 18+? Antar att dom då blir helt fristående och inte barnkonton? Går inte att hålla koll på skärmtid osv.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Tack för svaren ang. barnkonton. Mycket uppskattat eftersom jag höll på att bli tokig ett tag här. 😊 Iaf. skönt att vet att det inte bara är jag. Tycker idén är god men verkar inte funka smidigt i praktiken.

Vad satte ni för ålder när vi skapade konton till kidsen? 18+? Antar att dom då blir helt fristående och inte barnkonton? Går inte att hålla koll på skärmtid osv.?

Ja, tanken med barnkonto är god men det låser ner mer än jag ville som inte gick att ändra. Skärmtid tror jag inte går att ha koll på då nej utan det blir ju som ett eget vuxet konto så man får ha lite koll själv

Kommer inte ihåg men skulle tro att jag drog till med 18+ för o slippa strul.

Det blir ju fristående då så man får fixa med en egen mail till det kontot. Sen kan jag ju rekommendera att inte koppla ett kontokort till kontot utan att om dem är något dem vill köpa på sitt konto så sätter man in pengar med sådana värdekoder.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Ja, tanken med barnkonto är god men det låser ner mer än jag ville som inte gick att ändra. Skärmtid tror jag inte går att ha koll på då nej utan det blir ju som ett eget vuxet konto så man får ha lite koll själv

Kommer inte ihåg men skulle tro att jag drog till med 18+ för o slippa strul.

Det blir ju fristående då så man får fixa med en egen mail till det kontot. Sen kan jag ju rekommendera att inte koppla ett kontokort till kontot utan att om dem är något dem vill köpa på sitt konto så sätter man in pengar med sådana värdekoder.

OK, så om dom vill köpa något i ex. Fortnite eller Roblox använder dom sin egen "pott" som man hjälpt dom lägga till på sitt konto m.h.a. värdekoder?

Hur funkar det med Playstation Plus? Om jag betalar, delas abonnemanget mellan alla på samma konsol så att även kidsen kan nyttja spelen i spelkatalogen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

OK, så om dom vill köpa något i ex. Fortnite eller Roblox använder dom sin egen "pott" som man hjälpt dom lägga till på sitt konto m.h.a. värdekoder?

Hur funkar det med Playstation Plus? Om jag betalar, delas abonnemanget mellan alla på samma konsol så att även kidsen kan nyttja spelen i spelkatalogen?

Ja precis så

Här har gossen kunnat spela alla spel som jag laddat ner/installerat till konsolen med mitt konto. Det har även funkat att spela online för honom tack vare mitt ps+.

En del spel, typ fortnite, går väl dock att köra även utan ps+.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Ja precis så

Här har gossen kunnat spela alla spel som jag laddat ner/installerat till konsolen med mitt konto. Det har även funkat att spela online för honom tack vare mitt ps+.

En del spel, typ fortnite, går väl dock att köra även utan ps+.

Tack för hjälpen med att reda ut detta. Då är det nog bara för mig att skapa nya konton för tredje gången. Lika bra att få det fixat direkt innan dom hunnit komma längre i spelen. Dessvärre är ju online_id upptaget och till Fortnite har jag redan bundit om kontona en gång vilket är max. Tur att inte barnen inte hunnit spela så mycket ännu... 😊

Edit: Ser att man kan lägga till en vuxen som familjemedlem. Finns det några för-/nackdelar med detta?

Permalänk
Medlem

För er som tänkt köpa Pulse Elite headsetet, så kan man köpa det via Power.se och välja att hämta ut det i butik, då får man 20%, så 1400Kr ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

För er som tänkt köpa Pulse Elite headsetet, så kan man köpa det via Power.se och välja att hämta ut det i butik, då får man 20%, så 1400Kr ungefär.

det var ju rätt kurs, men hur långt i köpet måste man gå innan man får 400:- rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

det var ju rätt kurs, men hur långt i köpet måste man gå innan man får 400:- rabatt?

https://www.power.se/mypower-kundklubb/20-paa-allt-for-mypowe...

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

Checka ut med bankkort eller Klarna, så ser du rabatterade priset.

Lite tur att headsetet släpptes exakt samma dag som rabatten går ut, speciellt eftersom rabatten inte heller gäller förbeställningar. Så passa på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Checka ut med bankkort eller Klarna, så ser du rabatterade priset.

Lite tur att headsetet släpptes exakt samma dag som rabatten går ut, speciellt eftersom rabatten inte heller gäller förbeställningar. Så passa på.

Fick mitt från netonnet idag och såg detta. Tyvärr så får man vänta tills på tisdag innan Power får in den i lagret så det är lite surt att ha kartongen hemma men inte får provlyssna😓
Beställde dem redan i höstas så det är jobbigt att vänta några dagar till nu, men för 200Kr så är det det kanske värt det...

Så fruktansvärt taggad, nästan att jag river upp kartongen😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fick mitt från netonnet idag och såg detta. Tyvärr så får man vänta tills på tisdag innan Power får in den i lagret så det är lite surt att ha kartongen hemma men inte får provlyssna😓
Beställde dem redan i höstas så det är jobbigt att vänta några dagar till nu, men för 200Kr så är det det kanske värt det...

Så fruktansvärt taggad, nästan att jag river upp kartongen😅

Är väl bara att ta headsetet från Power och lämna tillbaka det till den första butiken? Har jag gjort massor av gånger

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Officiella datum för XBOX spel på Playstation

• Pentiment - PS4, PS5, (och Switch). 22 februari

• Hi-Fi Rush - PS5 19 mars

• Grounded - PS4, PS5, (och Switch). 16 april

• Sea of Thieves - PS5 30 april

Sea of Thieves & Grounded har stöd för Crossplay.

https://news.xbox.com/en-us/2024/02/21/new-platforms-new-play...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Märkligt erbjudande kan jag tycka men bara att tacka och ta emot.
Missade ju NetOnNets BF-erbjudande så det blev perfekt.

Fick kolla igenom recensioner snabbt. Verkar bra överlag med plus på ljudet. Hoppas de är klart bättre än mina 3D Pulse jag använder nu.

Permalänk
Medlem

EXCLUSIVE: Elden Ring Director Answers All of Our Shadow of the Erdtree DLC Questions | IGN Fan Fest 2024
https://www.ign.com/articles/hidetaka-miyazaki-elden-ring-sha...

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas att de inte bara försöker toppa grundspelet i svårighet.

Jag älskar Elden Ring. Gaming har inte varit riktigt samma sak efter det spelet. Det är med marginal det bästa spelet som någonsin har gjorts.

Trots det tycker jag att end game några problem. Balansen i spelet t ex. Exempelvis blir allt mkt svårare, spelet känns inte lika ”rättvist” som det tidigare materialet. Somliga av bossarna känns designade för att straffa allt och alla oavsett hur man spelar.

Jag hoppas bara att dlcn inte ”bara” blir en fortsättning på end game.

Permalänk

Tjena! Hade PS plus tidigare men sålde PS5 för ca 1 år sedan, införskaffade nyligen igen men märker att subscription blivit relativt dyrt. Något tips på hur man kan komma undan lite billigare där? Ev. presentkort eller liknande om någon har tips?

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Tjena! Hade PS plus tidigare men sålde PS5 för ca 1 år sedan, införskaffade nyligen igen men märker att subscription blivit relativt dyrt. Något tips på hur man kan komma undan lite billigare där? Ev. presentkort eller liknande om någon har tips?

Nja dåligt med de nuförtiden tyvärr. Man får vänta på deal om man vill komma undan billigare, kanske kommer till vår/påskrean typ. Brukar alltid köpa nytt vid black friday för då har de alltid nedsatt.