varningssystem för döda vinkeln fantomvarna på samma plats varje dag

Permalänk
Medlem

varningssystem för döda vinkeln fantomvarna på samma plats varje dag

Hej,

har en grej som jag inte kan fatta riktigt. på min bil (VAG MEB platformen) så får jag varningar i varningssystem för döda vinkeln när jag passserar samma plats varje dag. först på förarsidan och några sekunder senare på passagerarsidan.
Inga andra fordon är så nära att de kan trigga varningen.
Vad jag förstår har systemet sensorer på kofångaren bak, en åt varje sida. men hur triggas de är det magnetism eller vvad är det?
Och varför får jag fantom varningar på samma ställe varje dag?

Platsen ifråga: Här

Inget speciellt som kan påverka vad jag kan se i alla fall.

Permalänk
Medlem

kan de vara reflexerna på dom vita stolparna på refugerna som triggar

Permalänk
Medlem

mm de verkar rimligt de skulle kunna vara, reflexer brukar ju inte ananrs vara vända utåt mot vägen, men studsar ultraljud mot reflexer ? (de är väl ultraljud typ alla använder för funktionen )

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTLulle:

kan de vara reflexerna på dom vita stolparna på refugerna som triggar

Då borde de trigga på fler ställen?

Hummm, spännande.. = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Då borde de trigga på fler ställen?

Hummm, spännande.. = )

Kan ju vara den specifika uppsättningen där triggar ekon isf som softwaran i bilen tolkar som andra fordon, men håller med underligt har aldriog haft nåpgra såna spökhändelser själv utom på äldre bilar som var lite sisådär när de var ganska nytt som tillbehör, men då var de random

Permalänk
Permalänk
Medlem

Googelbilen droppade kanske en EMP där??

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

För att göra saken ännu intressantare så kan jag ju berätta att när jag kör hem på samma väg så reagerar inte dessa varningar alls.
Jag undrar varför de triggas på ett håll och inte på det andra?
Jag menar att terrängen ändras ju inte runt omkring och skillnaden i position är ju bara ett par meter förutom vilket håll bilen är vänd.

börjar nästa tro att xfade inte är helt ute och cyklar.