övervakningskamera Hjälp

Permalänk
Medlem

övervakningskamera Hjälp

Vet inte riktigt var jag ska börja, men skulle behöva lite vägledning

kortfattat:

Är så att våran förening har stambyte och under asbest saneringen vill dom inte att vi bor i lägenheten vilket är förståeligt.

Grejen är att det slarvas med att låsa lägenhets dörrarna vid rast och även när dom går hem för dagen. fick ett samtal av en granne en fredag kl 20.00 att alla 4a lägenhets dörrarna stog på vid gavel I trapphuset.

i våran länga är det 20 lägenheter och vi är 6 stycken som hittills märkt att vi blivit av saker.

Dold text

Det jag skulle vilja inhandla är
2-3st kameror som jag kan kolla via mobilen

Vill sätta up dom rummen där inget arbete kommer utföras så jag kan ha koll på ifall vi får fler oinbjudna filurer.

Har sett att IMOU Ranger RC 2K+ rekommenderas kan det vara något för mig?

Har verkligen 0 koll

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Vet inte riktigt var jag ska börja, men skulle behöva lite vägledning

kortfattat:

Är så att våran förening har stambyte och under asbest saneringen vill dom inte att vi bor i lägenheten vilket är förståeligt.

Grejen är att det slarvas med att låsa lägenhets dörrarna vid rast och även när dom går hem för dagen. fick ett samtal av en granne en fredag kl 20.00 att alla 4a lägenhets dörrarna stog på vid gavel I trapphuset.

i våran länga är det 20 lägenheter och vi är 6 stycken som hittills märkt att vi blivit av saker.

Dold text

Det jag skulle vilja inhandla är
2-3st kameror som jag kan kolla via mobilen

Vill sätta up dom rummen där inget arbete kommer utföras så jag kan ha koll på ifall vi får fler oinbjudna filurer.

Har sett att IMOU Ranger RC 2K+ rekommenderas kan det vara något för mig?

Har verkligen 0 koll

imou är smidiga som sjutton, jag kör både 2k och 4k modellen på flera platser.
då imou tillhör dahua kan du användas deras appar och verktyg men imou för telefon och dator funkar väldigt bra med.
det man ska tänka på är att dom bara har människor avkänning och inte riktig ai utan abonnemang, samt vill man ha bättre ai dvs kunna skanna av vem som kommer osv då får man köra dom mot en ai nvr eller gå på dyrare kameror typ dahua.
handlar det bara om se huruvida någon går in i ett rum så kommer dom dock fungera utmärkt, du kan till och med ha så dom börjar tjuta om någon går in.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spatten:

Tyvärr ingen vidare koll på kameror, men kanske ett smartlås så du kan låsa ytterdörren via en app?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

imou är smidiga som sjutton, jag kör både 2k och 4k modellen på flera platser.
då imou tillhör dahua kan du användas deras appar och verktyg men imou för telefon och dator funkar väldigt bra med.
det man ska tänka på är att dom bara har människor avkänning och inte riktig ai utan abonnemang, samt vill man ha bättre ai dvs kunna skanna av vem som kommer osv då får man köra dom mot en ai nvr eller gå på dyrare kameror typ dahua.
handlar det bara om se huruvida någon går in i ett rum så kommer dom dock fungera utmärkt, du kan till och med ha så dom börjar tjuta om någon går in.

Gud så bra är ju mest att se/få notification om någon går in i rummet. så om man skulle vilja kan man kolla live från datorn/mobil med dom? sorry lite trög och stressad

Skrivet av Kent:

Tyvärr ingen vidare koll på kameror, men kanske ett smartlås så du kan låsa ytterdörren via en app?

Firman som håller i stambytet har satt in bygg cylindrar i alla lägenheter. men tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ring kamera kan du komma undan med bra erbjudanden just nu:
https://eu.ring.com/collections?offers=sale&utm_source=Braze&...

Samt även vissa återförsäljare verkar sänkt priset också.

Har själv Ring och är nöjd, samt fördel med premunaration att blir även förlängd garanti mm, och bättre support vid utelåsning, oinbjudna osv, jämnfört med nog vissa andra märken. Så ett par av dem billigaste går utmärkt, eller kör variant du kan trådlös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Gud så bra är ju mest att se/få notification om någon går in i rummet. så om man skulle vilja kan man kolla live från datorn/mobil med dom? sorry lite trög och stressad
Firman som håller i stambytet har satt in bygg cylindrar i alla lägenheter. men tack för tipset

ja på båda frågorna, du kan både få notifiering och se och tala genom dom när du är iväg på både telefon,dator eller till och med tv.
du kan även styra dom dvs snurra och tilta, glöm inte sätta i ett minneskort om du inte vill ha abonnemang på dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

ja på båda frågorna, du kan både få notifiering och se och tala genom dom när du är iväg på både telefon,dator eller till och med tv.
du kan även styra dom dvs snurra och tilta, glöm inte sätta i ett minneskort om du inte vill ha abonnemang på dom.

Tusen tack. minneskort låter ju klokt
men då kommer nästa fråga vilket skall man ha? finns det någon chans att du kan rekommendera vilket jag borde köpa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Tusen tack. minneskort låter ju klokt
men då kommer nästa fråga vilket skall man ha? finns det någon chans att du kan rekommendera vilket jag borde köpa?

jag använder dessa
https://www.aliexpress.com/item/1005002316247988.html?aff_pla...

den ranger inet säljer har jag inte använt, men proshop säljer 2mp av ranger2 (använder dessa med)
https://www.proshop.se/Naetverkskamera/IMOU-Ranger-2/2964407

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

jag använder dessa
https://www.aliexpress.com/item/1005002316247988.html?aff_pla...

den ranger inet säljer har jag inte använt, men proshop säljer 2mp av ranger2 (använder dessa med)
https://www.proshop.se/Naetverkskamera/IMOU-Ranger-2/2964407

var mest vilket SD kort man skulle menade jag, men såg inet hade Samsung MicroSD EVO Plus 256GB 2024* vilket säkert blir bra 🤔👍

Visa signatur