Microsoft stoppar kritiserade lanseringen av Recall – inte redo

Permalänk
Medlem

Bra de lyssnar på kritiken iaf. Många som inte gör det idag.
Kommer ju aldrig lämna Windows så länge jag har en PC ändå så. Men kommer nog inte lämna W10 på ett bra tag ändå, allt fungerar felfritt och med interface som jag själv tycker om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Du glömde berätta vilken dist du kör btw

*I use arch btw* lol

tekniskt sett cachyos, men det är i grund och botten arch

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Ni som kör Linux, vilken fönsterhanterare rekommenderar ni?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Inte en chans.. Linux är inte ett användarvänligt OS, på datorn ialf.. sen är det så många olika Linux man ska hålla reda på.. ne, ush.. bort bort bort..

Må det stanna kvar på Server, Android och vissa konsoler, ironiska är där är det nedlåst

Du behöver bara hålla reda på 1, den du väljer..

Vilka konsoller tänker du på som är nedlåsta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

KDE om du vill att det ska vara så likt Windows som möjligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dlq84:

Du behöver bara hålla reda på 1, den du väljer..

Vilka konsoller tänker du på som är nedlåsta?

Sony Playstation är nedlåsta? Dvs, man kan inte göra så mycket i dessa.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Kör hyprland men det är ju en ganska rejäl omställning med tiling window managers om man är van vid windows.

Rekomenderar egentligen inte att man kör något windowsliknande då man antagligen förväntar sig likadant beteende i OSet vilket det såklart inte kommer vara, men om man ska köra något är väl KDE bästa alternativet.

Är partiskt till gnome när det gäller icke tiling WMs och Hyprland för tiling.

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Sony Playstation är nedlåsta? Dvs, man kan inte göra så mycket i dessa.

Playstations OS är baserat på FreeBSD, inte linux

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av icogniito:

Playstations OS är baserat på FreeBSD, inte linux

Hopp, se där. Fortfarande nedlåst dock.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

Recall skulle få mig att backa tillbaka till w10 direkt, skiter i om det är eol 2025 på w10.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Kommer också seriöst att ge linux en chans. Känns som att man tappar mer och mer kontroll i windows och de återställer inställningar/program man valt bort... vill inte acceptera och stå ut med en massa bloat längre. Man ska både betala för OS och vara produkten samtidigt enligt Microsoft...

Permalänk
Medlem

"Det är ju inte så att hårdvaran har den funktionen, men Windows har en funktion som gör det på "kompatibla enheter" (tillräcklig beräkningskraft i NPU är väl det konkreta det handlar om, samt PR-spinn då), t.ex. dessa."

Som någon svarade mig förut...
Nä, jag skulle nog hoppa till Linux rätt snabbt om det blev verklighet. Övertygar så sakta mig själv att ta steget...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Inte en chans.. Linux är inte ett användarvänligt OS, på datorn ialf.. sen är det så många olika Linux man ska hålla reda på.. ne, ush.. bort bort bort..

Må det stanna kvar på Server, Android och vissa konsoler, ironiska är där är det nedlåst

Tycker det är otroligt användarvänligt. Installationen går på ett par minuter o alla program finns att installera från Software Center. Men visst, allas trösklar är olika.
Har kört Linux i ett par år, både som desktop, virtuella och servrar så har en del erfarenhet men skulle nog inte kala mig super admin precis.
Enda problemet jag har är ett ljudkort för musik produktion där det är en funktion jag inte kan använda. Lite surt...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/