Permalänk
Hedersmedlem

Topplista i quiztrådarna

Idag finns det en knapp för att posta sina quizresultat i Quiztrådarna.

Det är en god tanke men det leder bara till att Quiztrådarna spammas sönder med en massa såna inlägg vilket gör det svårt att ha någon faktiskt diskussion i de trådarna. Dessutom postar de flesta bara ett inlägg där i tråden och sedan drar man därifrån. Känns inte riktigt som en optimal interaktion.

Mitt förslag är att ersätta knappen där man kan posta sitt resultat på forumet med en topplista! Kanske lite Zachtronics-inspirerade diagram också som visar fördelningen i tid och antal rätt, istället för ett enkelt genomsnitt.

På det sättet kan man se hur man ligger till mot sina forumgrannar utan att behöva scrolla ner några sidor av inlägg, samtidigt som man inte längre dödar eventuell diskussion i tråden.

Permalänk
Medlem

Instämmer.

Hela ”dela ditt resultat” resulterar i ett tämligen ointressant resultat

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Sen att Quizet kan göras om gör ju inte saken bättre, 80% av gångerna hänger den sig vid 7-8/10 frågor, sen vet man ju svaren till de första osv.

Ingen direkt tävling...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Sen att Quizet kan göras om gör ju inte saken bättre, 80% av gångerna hänger den sig vid 7-8/10 frågor, sen vet man ju svaren till de första osv.

Ingen direkt tävling...

Har nog aldrig varit med om att det hängt sig Oavsett så är det ju ett quiz man gör i första hand för individuell underhållning, knappast något som är menat att vara blodigt allvar.

Visa signatur

---

Permalänk

har för mig det brukar dyka upp en artikel typ en gång om året med en samanfattning på årets quiz som har med lite statistik.

tror inte den brukar ha nån toplista men den brukar redovisa frågan flest användare haft fel på, frågan med flest rätt osv osv.

edit:

när jag tänker efter så är det kanske ett mail som man får. vet att jag fått nått mail från swecklockers där man kan gå till en sida med div statistik.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! När Quiz planerades och utvecklades hade vi tänkt att bygga topplistor under samling sidan /quiz. Istället för att generera dummy-data tänkte vi samla in riktig sådan och därefter bygga topplistor. Det är ju dock inte något som har blivit av sedan dess, då systemet inte fått någon revidering/iteration sedan lansering.