TV-guiden 2023/24 – diskussionstråden

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av tobias86aa:

Men frågan är hur det fungerar över tid med en OLED skärm? När man har haft TV några år är den förfarande lika bra då?

Du ställer de där frågorna ingen kan besvara åt dig. Möjligen en spådam.

Alla prylar försämras och degraderas över tiden på något sätt och i någon grad. En hel del av svaret ligger i användarbeteendet. Om du är orolig för inbränningar på OLED bör du vara ännu oroligare för trasiga lysdioder med en LCD – ett av de vanligaste felen med den tekniken. För inbränningar är i alla fall ett resultat av ett långsiktigt användarmönster där man pushar panelen på ett specifikt sätt över en längre tid. Detta användarmönster är något du har kontroll över. Trasiga lysdioder är däremot rena nitlotter.

Eftersom du har en Samsung av JS9-serien är annars QN95-modeller ett utmärkt val för det är mer av det du redan har och känner igen. Bara modernare och bättre på alla sätt. Fast ingen kan berätta för dig om den fortfarande är lika bra några år senare. Möjligen en spådam.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Du ställer de där frågorna ingen kan besvara åt dig. Möjligen en spådam.

Alla prylar försämras och degraderas över tiden på något sätt och i någon grad. En hel del av svaret ligger i användarbeteendet. Om du är orolig för inbränningar på OLED bör du vara ännu oroligare för trasiga lysdioder med en LCD – ett av de vanligaste felen med den tekniken. För inbränningar är i alla fall ett resultat av ett långsiktigt användarmönster där man pushar panelen på ett specifikt sätt över en längre tid. Detta användarmönster är något du har kontroll över. Trasiga lysdioder är däremot rena nitlotter.

Eftersom du har en Samsung av JS9-serien är annars QN95-modeller ett utmärkt val för det är mer av det du redan har och känner igen. Bara modernare och bättre på alla sätt. Fast ingen kan berätta för dig om den fortfarande är lika bra några år senare. Möjligen en spådam.

Jag har varit nöjd med kvalitén på min JS9-serien och tycker fortfarande att den ger grymma färger och är nöjd över kvalitén som den forfarande ger förutom i visa mörka scener där jag tycker det är svårt att se vad som händer. Men det kanske beror på att TV inte är rätt kalibrerad.

Jag har dock inte märkt något problem med trasiga lysdioder på min LCD skärm. Plus att den nya borde ha betydligt mera lysdioder så det borde vara ett mindre problem då.

Men jag känner som sagt att den börjar bli gammal ändå och menyn fungerar sådär. så därför jag känner för att uppgradera för att få nyare teknik. Vilket har lett mig in på QN95D för det känns som en rack uppgradering från den tv som jag har idag och något jag skulle tänka mig vara nöjd med.

Sen vet jag inte varför du blandar in så mycket om spådam i det hela. Jag vill bara vara nöjd med det valet av TV som jag gör speciellt när det gäller i den prisklassen så vill man inte köpa något som man inte kommer vara nöjd med.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av tobias86aa:

Jag har varit nöjd med kvalitén på min JS9-serien och tycker fortfarande att den ger grymma färger och är nöjd över kvalitén som den forfarande ger förutom i visa mörka scener där jag tycker det är svårt att se vad som händer. Men det kanske beror på att TV inte är rätt kalibrerad.

Jag har dock inte märkt något problem med trasiga lysdioder på min LCD skärm. Plus att den nya borde ha betydligt mera lysdioder så det borde vara ett mindre problem då.

Men jag känner som sagt att den börjar bli gammal ändå och menyn fungerar sådär. så därför jag känner för att uppgradera för att få nyare teknik. Vilket har lett mig in på QN95D för det känns som en rack uppgradering från den tv som jag har idag och något jag skulle tänka mig vara nöjd med.

Sen vet jag inte varför du blandar in så mycket om spådam i det hela. Jag vill bara vara nöjd med det valet av TV som jag gör speciellt när det gäller i den prisklassen så vill man inte köpa något som man inte kommer vara nöjd med.

Spådam = du frågar om din nya TV fortfarande kommer fungera flera år senare och ber någon förutsäga vad som i slutändan handlar om sannolikheter. Som att be någon svara på ifall man de närmaste åren kommer krocka med sin nya bil.

Hursomhelst: J-generationen av Samsung är väl 2015 om jag minns rätt. Då hade Samsung tydliga problem med att FALD:en förvisso ger bra svärta men också trycker ned mörka nyanser i svärtan. Finns nog ingen generation TV-modeller som är så pass "bra" på att döda en stjärnhimmel i en sci-fi-film eller liknande. För att bli av med det problemet måste man stänga local dimmingen och då tappar man svärtan och kontrasen.

Det är också en enorm skillnad i HDR-prestanda mellan en 2015-modell och aktuella modeller. Både vad gäller ljusstyrka och färgomfång men kanske främst hur de sätter tonemapping och följer PQ-EOTF, dvs att ljuset sätts rätt i HDR. Allt detta har Samsung blivit mycket, mycket bättre på sedan 2015 även om det relativt andra tillverkare finns anmärkningar om en del godtycke med HDR.

Jag har inte sett QN95D ännu men väl S95D och den sätter PQ-EOTF:n rätt hela vägen. Man kan hoppas att samma bildbehandling gäller även QN95D. Återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobias86aa:

Man får köpa precis vad man vill! Anser du att mini-LED och QN95-modellen passar dig och dina behov bäst så kör!
Oavsett vad du väljer så kommer det bli en gigantisk uppdatering från en TV som härstammar från 2015.

Litet tillägg bara är att om du prompt måste ha QN95D som är en 2024-modell så är prisbilden fortfarande hög då reaperioden för 2024 brukar komma igång först i samband med Black Friday.

Om du vill uppgradera idag så skulle jag i stället titta på QN95C som är 2023-modell och jag gissar att skillnader är minimala mellan C&D.

Lycka till med valet!

Permalänk
Skrivet av edson:

Man får köpa precis vad man vill! Anser du att mini-LED och QN95-modellen passar dig och dina behov bäst så kör!
Oavsett vad du väljer så kommer det bli en gigantisk uppdatering från en TV som härstammar från 2015.

Litet tillägg bara är att om du prompt måste ha QN95D som är en 2024-modell så är prisbilden fortfarande hög då reaperioden för 2024 brukar komma igång först i samband med Black Friday.

Om du vill uppgradera idag så skulle jag i stället titta på QN95C som är 2023-modell och jag gissar att skillnader är minimala mellan C&D.

Lycka till med valet!

Ja det är jag medveten om att det är 2024 års modell och jag ska inte köpa en TV just idag. Men det skadar inte att kolla runt i good tid för att se vad som skulle vara bäst och läsa på sig så mycket som möjligt så att man kan slå till när priset är det rätta. Så jag har inga problem med att vänta till hösten eller när de nu får för sig att köra någon REA på den modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobias86aa:

Ja det är jag medveten om att det är 2024 års modell och jag ska inte köpa en TV just idag. Men det skadar inte att kolla runt i good tid för att se vad som skulle vara bäst och läsa på sig så mycket som möjligt så att man kan slå till när priset är det rätta. Så jag har inga problem med att vänta till hösten eller när de nu får för sig att köra någon REA på den modellen.

På dagens marknad är det verkligen marginella förbättringar mellan årsmodeller, åtminstone för existerande tekniker som dessa, att köpa en två år gammal modell mot årets märks nog knappt för en vanlig dödlig. Det handlar om några procent här och någon ny detalj där

Jag skulle definitivt kolla efter en 23-modell för halva priset

Permalänk

Står och velar här.. beslutsångest delux.. Fick tips av edson att haffa LG 65 B3 på webhallen för 12700:- känns väldigt lockande!! För mig är bilden viktigast om man ser till andra finesser så som Google tv. Finns det något annan tv på marknaden runt samma pengar för LG B3 som ni skulle rekommendera? Kan kanske också tänka mig gå ned i storlek till 55".

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-knox3000:

Står och velar här.. beslutsångest delux.. Fick tips av edson att haffa LG 65 B3 på webhallen för 12700:- känns väldigt lockande!! För mig är bilden viktigast om man ser till andra finesser så som Google tv. Finns det något annan tv på marknaden runt samma pengar för LG B3 som ni skulle rekommendera? Kan kanske också tänka mig gå ned i storlek till 55".

Tack på förhand!

Skaffade precis en sådan och tänk på att B3 modellen bara har 2 st HDMI 2.1 ingångar samt dessa + antennkontakten pekar rakt bakåt vilket försvårar om man tänkt väggmontera den.

Permalänk
Skrivet av pt96hni:

Skaffade precis en sådan och tänk på att B3 modellen bara har 2 st HDMI 2.1 ingångar samt dessa + antennkontakten pekar rakt bakåt vilket försvårar om man tänkt väggmontera den.

Okej! Är du nöjd? Ja jag såg det.. den känns ju lite dryg då jag vill ha den på väggen. Lär man köpa vinklade hdmi kontakter eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Du kommer med QN85C antagligen få samma eller kanske något sämre reflexfilter men istället betydligt mer ljusstyrka, uppemot dubbla. Q70R är med Samsung sista generationer egna VA-paneler och dessa har väldigt bra grundkontrast utan att blanda in en FALD. QN85C är troligtvis en ADS-panel med låg grundkontrast vilket delvis vägs upp av FALD:en. Samtidigt riskerar en relativt enkel FALD med låg grundkontrast och dessutom högre ljusstyrka, att bli mer synlig med blooming och liknande. När det väl lyser upp har QN85C inte alls svärta och kontrast som Q70R kan naturligt utan FALD.

Med andra ord ett givande och ett tagande med QN85C. Rent tekniskt är det skillnader. Om detta påverkar din upplevelse till det bättre eller om det är något du stör dig på är ju något du bara själv kan avgöra. En del märker inte sådana här skillnader alls och är då toknöjda med 10 tum till.

QN95C är då den TV som på ett tekniskt plan behåller det du har och ger något mer. 4x ljusstyrkan (om det nu skulle behövas) och ett reflexfilter som dämpar speglingar väldigt väl. Betydligt bättre vinklar än Q70R och trots lägre panelkontrast kommer den betydligt bättre FALD:en lyckas rätt bra med att hålla kontrast och svärta.

Ser att det är bra rea pris på en QN90C, hur stor skillnad skulle det vara mot en QN95C?
Om jag läser rätt har QN95 nästan dubbelt så många dimming zones? Känns som rätt stor skillnad?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 5080 Astral OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-knox3000:

Okej! Är du nöjd? Ja jag såg det.. den känns ju lite dryg då jag vill ha den på väggen. Lär man köpa vinklade hdmi kontakter eller?

Japp jag är nöjd med köpet dock så har jag min på en tv bänk så jag bryr mig inte hur kontakterna är placerade på baksidan.
Jo man kan ha en vinklad kontakt men kablarna måste få plats mellan tv:n och väggen vilket ställer lite krav på väggfästet.
För väggmontering hade jag nog köpt en C3 eller en G3 vilka har alla kontakterna på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-knox3000:

Tack på förhand!

B-klassen brukar vara bästa bang for the buck bland topmodellerna. Enda begränsning är om du tänkt ansluta fler än två 8k källor (finns det ens på marknaden?).

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Neeon123:

Ser att det är bra rea pris på en QN90C, hur stor skillnad skulle det vara mot en QN95C?
Om jag läser rätt har QN95 nästan dubbelt så många dimming zones? Känns som rätt stor skillnad?

QN90 vs QN95 präglas av att QN90 har sämre reflexfilter och modeller går omlott i perioder med VA-paneler och ADS-paneler där det skiljer sig mellan regioner. Det är lägre relativt lägre ljusstyrka på QN90C men den är fortfarande bland de ljusstarkaste modellerna. Enklare FALD är svårare att avgöra till konkreta skillnader, mer något som behöver jämföras sida vid sida.

QN95 är i sin tur Samsungs bästa 4K-modell, det är VA-paneler med UVA-filter för bättre vinklar och ett starkare reflexfilter. Man vet vad man får med QN95 och det är sällan frågetecken år för år och modellnummer för modellnummer som det varit historiskt med QN90-94-serien. Fast den seroen kan fortfarande vara ett enormt lyft mot det man har så länge man befinner sig rätt i sin personliga jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

QN90 vs QN95 präglas av att QN90 har sämre reflexfilter och modeller går omlott i perioder med VA-paneler och ADS-paneler där det skiljer sig mellan regioner. Det är lägre relativt lägre ljusstyrka på QN90C men den är fortfarande bland de ljusstarkaste modellerna. Enklare FALD är svårare att avgöra till konkreta skillnader, mer något som behöver jämföras sida vid sida.

QN95 är i sin tur Samsungs bästa 4K-modell, det är VA-paneler med UVA-filter för bättre vinklar och ett starkare reflexfilter. Man vet vad man får med QN95 och det är sällan frågetecken år för år och modellnummer för modellnummer som det varit historiskt med QN90-94-serien. Fast den seroen kan fortfarande vara ett enormt lyft mot det man har så länge man befinner sig rätt i sin personliga jämförelse.

Suveränt svar som vanligt, tack!
Glad midsommar!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 5080 Astral OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-knox3000:

Tack på förhand!

Svårt att hitta en bättre TV i 65"-storlek för de pengarna rent spontant, iaf just nu. Vilka reor som kommer senare i sommar är omöjligt att veta men årets modeller B4 / C4 lär inte komma på rea förrän höstkanten / Black Friday så en bit dit.

C3 65" för 6000kr mer med samma rabattkod är om du har väldigt specifika krav, nämnda kontakter och vill ha full fräs 4K/120Hz på alla HDMI-portar. Bilden kommer i praktiken vara identisk

Att gå ner i storlek skulle jag passa mig för, har du platsen så är det rätt stor skillnad på 55" vs 65", runt 40% mer bildyta för 65". Men allt handlar om tycke och smak samt avstånd till TV:n. Man vänjer sig fort och sedan kommer man aldrig vilja ha en mindre är min erfarenhet. En TV har man oftast i minst 3-5år också så försök se det långsiktigt.

Gällande Google TV så går det alltid koppla in en Chromecast eller en Shield (Helst Pro!) så det är inget att oroa sig för och bör inte styra ditt val av TV-modell.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Svårt att hitta en bättre TV i 65"-storlek för de pengarna rent spontant, iaf just nu. Vilka reor som kommer senare i sommar är omöjligt att veta men årets modeller B4 / C4 lär inte komma på rea förrän höstkanten / Black Friday så en bit dit.

C3 65" för 6000kr mer med samma rabattkod är om du har väldigt specifika krav, nämnda kontakter och vill ha full fräs 4K/120Hz på alla HDMI-portar. Bilden kommer i praktiken vara identisk

Att gå ner i storlek skulle jag passa mig för, har du platsen så är det rätt stor skillnad på 55" vs 65", runt 40% mer bildyta för 65". Men allt handlar om tycke och smak samt avstånd till TV:n. Man vänjer sig fort och sedan kommer man aldrig vilja ha en mindre är min erfarenhet. En TV har man oftast i minst 3-5år också så försök se det långsiktigt.

Gällande Google TV så går det alltid koppla in en Chromecast eller en Shield (Helst Pro!) så det är inget att oroa sig för och bör inte styra ditt val av TV-modell.

Lycka till!

Alternativet är ju 77' C3 som finns för 19900 kr på Netonnet via kod och Webhallen via medlemspris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-knox3000:

Tack på förhand!

Går inte att få en bättre bild för pengarna än B3 för det priset, men om den uppfyller dina krav är en liten annan fråga. Skulle verkligen köpa den om du behöver en tv i den storleken

Permalänk
Skrivet av edson:

Lycka till!

Tack för svar! Jag har läst en del om tcl mini led ex c845. Har du någon input på om man skulle kolla på en mini led eller qled?
Har en 50" Panasonic plasma idag som gått sönder. Så en 65" vore fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-knox3000:

Tack för svar! Jag har läst en del om tcl mini led ex c845. Har du någon input på om man skulle kolla på en mini led eller qled?
Har en 50" Panasonic plasma idag som gått sönder. Så en 65" vore fint!

QLED är bara marketing lingo för att förvirra med OLED från Samsungs sida, båda bygger på LED-Paneler.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Ibymafayhas:

QLED är bara marketing lingo för att förvirra med OLED från Samsungs sida, båda bygger på LED-Paneler.

Både och. "QLED" indikerar i alla fall någon form av förstärkning med kvantprickar och det är främst Samsung, Hisense och TCL som använder termen samt en del OEM-tillverkare som köper sina paneler från BOE och CSOT, till exempel Vestels alla varumärken. Bara att "QLED" inte säger någonting om kvaliteten på produkten, endast att kvantprickarna finns där i någon form.

LG använder kvantprickar i sina "QNED"-modeller men kallar dem just "QNED". Sony använder inte termen men då det är underförstått att när de använder paneler från främst CSOT/TCL i sina toppmodeller (och även BOE/Hisense i en del pro-skärmar) lär det också finnas kvantprickar där.

Det man ska hålla i huvudet idag är alltså att "QLED" inte säger något om kvalitetsnivån. En Andersson QLED, Sharp QLED, Samsung Q60, TCL C6-serie eller Hisense A7-serie och liknande är inte alls på nivå med någon OLED – eller för den delen många andra bättre LCD:er oavsett vad de kallas.

En av orsakerna till att jag började med rankningssystemet var just detta. Alla som argumenterade för och tyvärr köpte en "QLED" för de "...var ju ljusstarkare än OLED" när de i själva verket köpte en TV som var ljussvagare*, ordentligt sämre kontrast, betydligt sämre reflexfilter och ofta väldigt begränsade vinklar. De köpte en Samsung Q6 i tron att den är som QN9-serien eftersom båda är "QLED". Där fanns den inledande marknadsföringsbluffen.

* En Samsung Q60 är faktiskt lite ljusstarkare än många OLED-modeller. Dock endast när man kör Excel i fullskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-knox3000:

Tack på förhand!

Det låter som ett riktigt grymt pris! Men krävs det både att vara inloggad och någon kod för att få det priset?

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av L0bbe:

Det låter som ett riktigt grymt pris! Men krävs det både att vara inloggad och någon kod för att få det priset?

LG20 om du vill ha 20% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

LG20 om du vill ha 20% rabatt.

Tack för snabbt svar! Äntligen blir det en OLED tv 😁

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Avstängd

Hi, can somebody help me with the meaning of first number after 4 in G4 model.

1st model: LG OLED 65 G4 6 LS NetOnNet link
2nd model: LG OLED 65 G4 5 LW NetOnNet link

OK, both are 65", L is for DVB-T European tuner, S = stand, W = without stand (wallpaper) but what is a meaning of numbers 6 and 5?

Finding everywhere just letter not number!?

https://technastic.com/lg-tv-model-number-lookup-explanation/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forestlander:

Hi, can somebody help me with the meaning of first number after 4 in G4 model.

1st model: LG OLED 65 G4 6 LS NetOnNet link
2nd model: LG OLED 65 G4 5 LW NetOnNet link

OK, both are 65", L is for DVB-T European tuner, S = stand, W = without stand (wallpaper) but what is a meaning of numbers 6 and 5?

Finding everywhere just letter not number!?

https://technastic.com/wp-content/uploads/2023/05/lg-oled-tv-models-2024.png

https://technastic.com/lg-tv-model-number-lookup-explanation/

Maybe im out of the loop, but i have never seen G-series shipping with a stand, only wall mount as far as i know

Hmm:
The G4 is available with a stand at 55- and 65-inch sizes (the G3 didn't come with a stand, though it could work with one). But those size models don't automatically come with a stand. You'll have to order the G4S variant, which includes a stand in the box.
https://www.whathifi.com/news/the-lg-g4-oled-tv-is-now-up-for...

Seem i was off then!

Permalänk
Avstängd

Find it

Technical Featuries - Region of sales, distribution, (for Europe - variations for different retailers):

9 - DVB x2 - Germany, Austria, Switzerland (twin tuners only G series)
8 - DVB x2 - Germany, Austria, Switzerland (twin tuners only G series)
7 - DVB x2 - Germany, Austria, Switzerland (twin tuners only G series)
6 - DVB x1 - Denmark, Finland, France, Greece, Norway, Portugal, Russia & CIS, Slovakia, Spain, Sweden, Türkiye, UK & Ireland, Ukraine, (India)
5 - DVB x1 - Denmark, Estonia, Finland, France, Greece, Italy, Norway, Poland, Portugal, Russia & CIS, Slovakia, Spain, Sweden, Türkiye, UK & Ireland, Ukraine
4 - DVB x1 - Denmark, Estonia, Finland, France, Greece, Italy, Latvia, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Spain, Sweden, UK & Ireland (India)
3 - DVB x1 - Bulgaria, Czech Republic, Croatia, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Romania, Serbia,
2 - DVB x1 - Bulgaria, Czech Republic, Croatia, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Romania, Serbia,
1 - DVB x1 - Bulgaria, Czech Republic, Croatia, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Romania, Serbia

G4 6 LS - Magic Remote MR24, IR Blaster cable, WiSA Ready (Up to 2.1 Channels), stand
G4 5 LW - Magic Remote MR24, IR Blaster cable, WiSA Ready (Up to 2.1 Channels), wall mount

L - DVB-T2 European digital tuner https://www.dvbtmap.eu
S - with table stand included
W - with wall mount included

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag är ute efter en ny Samsung tv, i storleken 55", och har tittat på QN95D, S95C och S95D. Vilken av dessa tv-apparater hade ni valt och varför?

Finns det någon bättre Samsung tv än ovannämnda, så skriv gärna vilken.

Maxpris=30.000.

Tvn ska användas till att titta på serier och filmer från olika streamingtjänster och ibland spela ps5 på den.

Mvh
Pierre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puppen:

Hej.

Jag är ute efter en ny Samsung tv, i storleken 55", och har tittat på QN95D, S95C och S95D. Vilken av dessa tv-apparater hade ni valt och varför?

Finns det någon bättre Samsung tv än ovannämnda, så skriv gärna vilken.

Maxpris=30.000.

Tvn ska användas till att titta på serier och filmer från olika streamingtjänster och ibland spela ps5 på den.

Mvh
Pierre

Måste den vara så liten? Tror i så fall du får pengar över till annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Måste den vara så liten? Tror i så fall du får pengar över till annat

Vilken storlek tänkte du på och pengar över hur? Tex 65" ligger runt 10.000kr mer i kostnad. I alla fall på dem modellerna jag nämnde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puppen:

Vilken storlek tänkte du på och pengar över hur? Tex 65" ligger runt 10.000kr mer i kostnad. I alla fall på dem modellerna jag nämnde.

Tidigare har ju S90C 77” kostat ungefär som din budget (Länk), så jag räknar med att det borde gå och hitta avsevärt roligare apparater än 55” tänkte jag

Men priserna varierar kraftigt från vecka till vecka

Har du bråttom att handla? Annars är ju BF senare i höst ett generellt bra mål