Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Cykel med motor

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Helt ny motor och låda direkt från den icke existerande saab fabriken

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Aka_The_Barf:

Helt ny motor och låda direkt från den icke existerande saab fabriken
<Uppladdad bildlänk>

De ser ut att ha testkört den ordentligt på den där icke existerande fabriken, livstidsgsranti också?

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

De ser ut att ha testkört den ordentligt på den där icke existerande fabriken, livstidsgsranti också?

Garanti så länge allt fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Lite trångt men det går att dra slangarna i lådan eller ska du ha rör?
Kommer att bli snyggt bygge

Har beställt svarta gummislang, “all the rage now”. Tröttnat på klarslang som missfärgar jämt
Storlek 13/11 från Alphacool. Har gjort täjta bygge förut med blandat resultat. Älskar utmaningen.

( https://www.sweclockers.com/galleri/15335-liten-ryzen-7-packe... )

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Rekordmedlem

Mina nya små basmoduler måste naturligtvis ha nått att kopplas in i och här tänkte jag ansluta dem. Det fick bli en Marantz Cinema 50 för det är den minsta apparat som stödjer Dirac Live Bass Control med 4 individuella baskanaler och den går att köra som försteg/dekoder i 11.4.

Det finns en massa kontakter där så det kommer nog mer saker som ska anslutas men nu har jag i vart fall uppdaterat mjukvarorna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Släkträdsgaranti och kan inte gå sönder sas det😏

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Äntligen!
<Uppladdad bildlänk>

Jösses va najs! Äger du 1 & 2 på 4K Ultra HD version också?
3:an är jag sugen på att införskaffa men har hört så mycket si och så kring transfern från 3D till 2D...

4:an är ju en enorm soptipp men samlar man på dem alla så samlar man på dem alla!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Jösses va najs! Äger du 1 & 2 på 4K Ultra HD version också?
3:an är jag sugen på att införskaffa men har hört så mycket si och så kring transfern från 3D till 2D...

4:an är ju en enorm soptipp men samlar man på dem alla så samlar man på dem alla!

Klart jag har allihopa.

Jag var tvungen att spana in 3an lite snabbt för den har alltid varit lite problematiskt. Och den är fortfarande inte knivskarp, men klart bättre än tidigare och färgerna är inte fullt så bleka som på tidigare utgåvor.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Fyndade hifimöbel på norska Blocket. Egentligen en tredje del på den men den fick jag sätta på ett annat ställe pga platsbrist här.

Tydligen hade de lagt ut den för 5,5 och killen som lovat köpa kom aldrig och hämta den och slutade svara på mobilen så frugan la ut den för 2 i ren ilska så fick den till ett väldigt trevligt pris. Gedigen och inte en repa.

Nu är nog semesterkassan slut 🤣

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Var dags för ett nytt chassi, så fick bli ett "budget"-chassi:

Oväntat trevligt för pengarna, och rätt bekvämt att bygga i. Tog rätt höga luftkylare vilket var ett krav. Satt även en enklare rgb-controller i den, samt hade ett inbyggt stöd för grafikkort vilket bara var en bonus.

Zalman Z9 iceberg mesh.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Klart jag har allihopa.

Jag var tvungen att spana in 3an lite snabbt för den har alltid varit lite problematiskt. Och den är fortfarande inte knivskarp, men klart bättre än tidigare och färgerna är inte fullt så bleka som på tidigare utgåvor.

Fanken va tjusigt, var har du fått tag på de alla och vad kostade kalaset dig?
Vad använder du som läsare för övrigt?

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Fanken va tjusigt, var har du fått tag på de alla och vad kostade kalaset dig?
Vad använder du som läsare för övrigt?

Köpt allihopa på Cdon vartefter de släppts, 279 kr/st har de legat på, minus någon rabattkod jag hade vid något tillfälle.

Kör en enklare Panasonic, typ 400 eller 450 modellen, men den gör jobbet som den ska.

Permalänk

Passerade Mora. Då var man ju tvungen att gå in i Moraknivs butik. Och man kan ju inte besöka butiken utan att köpa något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Var dags för ett nytt chassi, så fick bli ett "budget"-chassi:

https://i.imgur.com/RJlwHgs.jpeg

Oväntat trevligt för pengarna, och rätt bekvämt att bygga i. Tog rätt höga luftkylare vilket var ett krav. Satt även en enklare rgb-controller i den, samt hade ett inbyggt stöd för grafikkort vilket bara var en bonus.

Zalman Z9 iceberg mesh.

Ser väldigt trevligt ut, vad hade du för chassi innan? Hur upplever du luftflödet?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Ser väldigt trevligt ut, vad hade du för chassi innan? Hur upplever du luftflödet?

Mvh

Jag körde med ett Fractal Design R3, som tyvärr hade rätt begränsat luftflöde.

Jag skulle säga att det är rätt trevligt, det får plats 3 140mm i fronten, samt 3 st 120(eller 2 140mm) i taket, och en 140mm där bak. Iom att det är meshfront och mesh i taket så kan fläktarna dra in luft utan större problem, samt att chassit är såpass brett som det är så får även längre grafikkort tillgång till frisk luft.

En liten nackdel är dock att nätagreggatet och hårddiskburen är separerad från resten av chassit med en täckplåt, vilket gör att det inte går att dra in frisk luft från botten till grafikkortet, vilket faktiskt gick att göra på mitt gamla R3. Jag skulle säga att det luftflödet är väldigt likt Fractal Design Meshify C(jag körde det tidigare, men det var för litet för mitt nuvarande grafikkort). I det stora hela dock är jag nöjd. Gott om plats att bygga i, och rätt smidigt att dra sladdar i utan att det såg fan ut

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Snusfri

Ringde på dörren och utanför stod postis med senaste tillskottet till min Vinyl-samling.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Extern hårddisk 4TB

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Köpte en begagnad Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro till min XP-maskin. Hade en vanlig X-Fi Titanium, men tyckte det skulle se snyggare ut med en modell med kåpa, för att matcha mitt moderkort. Upplyst X-Fi logga är en fin bonus!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-4960X 4GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp1337:

Cykel med motor

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

2009 års modell? Får jag fråga vad du gav för den? Många ägare sedan dess?

Permalänk

Fick ett bra pris på den så varför inte! Bråttom som man har så hann man knappt ställa in den innan man prova No Man's Sky och jävlar vad ballt!

Permalänk
Medlem

Något nytt (nygammalt) och något gammalt på vinyl.
Springsteen ny i butik, Soundtracket från lokala Erikshjälpen.

Permalänk
Medlem

8-portars 2,5 Gbit administrerad switch, plus en extra 10 Gbps SFP port. Eftersom min nya NAS har dubbla 2,5 Gbps portar kan det ju bra om switchen inte bara har 1 Gbit portar...

Två pikéer, plus två shorts. Får hoppas att det iaf blir någon mer sommardag detta år.

Nytt regnställ. Kommer garanterat finnas många fler dagar detta år där detta kan komma till användning...

Permalänk
Medlem

Ingen kan anklaga mig för att ta bra bilder. IAF en armbandsklocka av trä av märket Alienwork IK Wood, levererades i en söt plånbok at filt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

Nu börjar det dimpa ner lite mer grejer till nya lådan Tog en stund extra då UPS som vanligt inte klarade av min adress med för många å, ä och ö så fedex tog över från Slovenien, gick betydligt snabbare och med ett mindre budbilsbolag sista biten som var riktigt trevliga & smidiga.

Res/pump combo innan

Res/pump combo efter

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

När man flyttar från tvåa till trea är det snudd på lag att använda det nya rummet som man cave. Har därför inrett en dedikerad "meck-och-pill"-hörna som ska få husera alla pågående projekt och verktyg. En uppgradering från att dessa har fått ockupera matbordet 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Fick bli en bättre begagnad Skoda Scala Monte Carlo edition
850 mil på mätaren.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

En fin skål från Lilla Japan I Uppsala. Samt en animefilm från Studio Ponoc som grundats från en som tidigare jobbat på Studio Ghibli.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)