För oss som använder städfirma - vad betalar ni per månad?

Permalänk
Avstängd

För oss som använder städfirma - vad betalar ni per månad?

Hej lägger in en länk om någon funderat men inte riktigt tagit tag i situationen.
Sidan ger en bra generell bild av vad man kan förvänta sig.

https://www.lyckorum.se/vad-kostar-hemstadning/

Jag tog en offert sida och några företag hörde av sig.
Tog det billigaste och tänke att om jag inte blir nöjd, byter jag till dyrare alternativ.

Erfarenhet, dom tar rubb och stubb samt grundligt, plus det där lilla extra.
Över föväntan och jätte nöjd.

Enligt bolaget tar 90% av kunder varanan vecka, vilket jag upptäck är lagom för en 2:a.
Betalar 1020 kr och det är med RUT

MVH

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vi betalar 800 exkl. i vår BRF

Permalänk
Medlem

55Plus 565kr/h innan RUT.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shugge:

Tack och ska vara uppriktig med min bakvända tankegång.
Betalar andra mer eller mindre och då kan man ju nappa på samma om någon betalar mindre.
55plus verkar intressant och ska göra en förfrågan.

För idag skicka jag sms till företagarn och fråga om jag kunde betala årvis och förskott och som motgärd till krafitg rabbaterat pris.
Nöjd men tänker att man kanske betalar för mycket i onödan.
Men det gick inte pga av RUT och att han inte har den framförhållningen.

MVH

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare hemstäd i min trea som låg på 89kvm.
Städade varannan vecka och det brukade sluta på ca 1500kr/månaden efter RUT.
Innan det hade jag en tvåa på 55kvm och där låg priset på ca 1000kr/månad efter RUT.

Enligt mig fett värda pengar, även om det inte är så jobbigt att städa så känner jag att jag har pengarna att lägga på det och det är skönt att komma hem till ett nystädat hem + nya lakan när det är dags för städningen.

Sen underhållsstädar man ca var tredje dag i form av dammsuga, torka osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shugge:

Tänker över helgen
Dom ringde och erbjöd 900 kr
120 mindre per månad och över 1200 per år

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Tänker över helgen
Dom ringde och erbjöd 900 kr
120 mindre per månad och över 1200 per år

Förstår inte vad du menar och varför du citerar mig? Vad vill du ha sagt eller vad undrar du?

Månads-/årskostnad är väl ingen idé att jämföra, för det beror på hur ofta man vill ha städning.

Priset jag skrev är vad jag betalar och det gäller städning på vardagar.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

850 kr månad efter RUT
Städning 2 gånger i 1.5 timmar (dvs 3 timmar i månaden)
I ovan pris ingår även inställelseavgift.

Ska tilläggas att de tar med sig egna maskiner, trasor, medel och allt annat som behövs.

När jag hade 55Plus så använde de mina maskiner, trasor och medel - som jag behövde köpa.
Så ta det med i beräkningen ifall 55Plus:arna har med egna grejor som "vanliga" städföretag har.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

1400 efter rut för 77 kvm i stockholm.

var 14:e dag, städning i 4 timmar.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

1400 efter rut för 77 kvm i stockholm.

var 14:e dag, städning i 4 timmar.

Är det svårstädat? För mina 119 m2 så tar det 1.5 timme att damma, dammsuga, våttorka. I kök och toalett så städas det utöver detta (toa, vask, bad osv så att det är super fräscht).

Tänker att 4 timmar städning vart 14:e dag är mycket, eller menar du att det är 2 x 2 timmar och att det blir 4 timmar i månaden ?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shugge:

Förstår inte vad du menar och varför du citerar mig? Vad vill du ha sagt eller vad undrar du?

Månads-/årskostnad är väl ingen idé att jämföra, för det beror på hur ofta man vill ha städning.

Priset jag skrev är vad jag betalar och det gäller städning på vardagar.

Hej, det var inte meningen att göra dig upprörd eller på något sätt vara till besvär.
Jag citera dig av den enda anledningen att du nämnde 55plus och är tacksam för det.
För att det gav mig ingivelsen att skriva en rad till dom och det lönade sig och jag valde att dela med mig av det i denna tråd.

Hoppas det förtydligar min avsikt.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Är det svårstädat? För mina 119 m2 så tar det 1.5 timme att damma, dammsuga, våttorka. I kök och toalett så städas det utöver detta (toa, vask, bad osv så att det är super fräscht).

Tänker att 4 timmar städning vart 14:e dag är mycket, eller menar du att det är 2 x 2 timmar och att det blir 4 timmar i månaden ?

Har tre katter, så det tar tid att få tex soffa osv helt rent

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Hej, det var inte meningen att göra dig upprörd eller på något sätt vara till besvär.
Jag citera dig av den enda anledningen att du nämnde 55plus och är tacksam för det.
För att det gav mig ingivelsen att skriva en rad till dom och det lönade sig och jag valde att dela med mig av det i denna tråd.

Hoppas det förtydligar min avsikt.

MVH

Jag är varken upprörd eller besvärad, förstod bara inte vad du ville ha sagt med föregående inlägg. Men nu är det lite tydligare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi betalar 1539:-/mån efter RUT för städning varannan vecka av vår trea på 91 kvm.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Frun städar så typ 4-5000kr? 😄

Skämt åsido. Skulle aldrig släppa in nån random städare.

Visa signatur

Citera för svar