Permalänk
Medlem

Sommarrensning

Nu är det dags att rensa rejält!

Vi kör bud på allt, det mesta vill jag bara bli av med (för att få plats med annat/nytt) men några delar vill jag ha rimligt betalt för annars behåller jag hellre (gäller väl några WD-diskar som kan vara bra för något kommande projekt och kanske GTX1070 typ). Allt fungerade sist det användes, skulle något jag inte testat inte fungera så betalar jag såklart tillbaka (men inte frakten).

Avhämtning (Lundby, Hisingen, Göteborg) har stort företräde, jag har generellt inte packmatrial eller lådor (undantag står nedan) och frakt kommer nog kosta lika mycket som några av prylarna :). Företräde också om någon säger "Vilken skatt! Jag tar allt du har" men det är nog inte så sannolikt

Buda helst per pryl även om det är flera saker så blir det enklare för alla att hänga med.

Tänker inte dra ut på det så avslutar allt eftersom när bud mattas av, som längst till helgen 4/8 20.00. Skambud är helt OK men då kanske jag avvaktar lite med att avsluta

Allt är gammalt så knappast någon garanti på nått, kan nog leta fram kvitton på det jag köpt men en hel del är köpt här på marknaden eller begagnat. Är det viktigt så fråga så kan jag kolla om jag kommer ihåg om jag har köpt och i så fall när och var.

Standardformulering-ett-adam: Jag säljer till vem jag vill, om jag vill. Alla bud i tråden, inget i PM. Betalning med swish och +frakt med portnord om det skall skickas (men, som sagt, avhämtning har företräde)

Jag har köpt mycket här och sålt stötvis.

Here goes!

Chassi
Chassi #1, HTPC-chassi från förr
Streacom F7CB EVO Svart med Noctua NF-A8
PicoPSU, skall vara kittet som heter "Picopsu 150XT" med en Seasonic 80w adapter (finns ett till PicoPSU nedan också)
Flirc-modul ("Flirc Streacom Edition") sitter i, ingen fjärr
Streacom OB2 slim-BluRay, ofungerande men sitter kvar i chassit, tar inte emot skivor, har inte felsökt nämnvärt, saknar också "laptop-dvd-SATA+power-kabel"
Osäker på om alla/rätt skruvar och muttrar är med, tenderar att hamna i "stora skruvpåsen" men alla specifika (som håller ihop chassit och diskbay etc) är såklart med.
Har inte USB3-intern-kabeln, den var ett tillbehör som jag var för snål för att köpa

Chassi #2
Fractal Design Nano S, svart/fönster
Inkl. två olika fractal 140 i fronten (rätt säkert inte orginal, kan ta reda på exakta modeller om det är intressant) samt en Noctua NF-S12A PWM bak
Är nu monterat med nergraderingspaket#1 (GA-B75N/i5-3450S), nätagg#1 (Fractal Design Newton R2 650W) och GPU#2 (GTX 970)) samt en Samsung SSD 850 EVO 250GB.
Säljer gärna detta som ett paket (chassi, PSU, MB/CPU/RAM, SSD. Med eller utan någon GPU) så slipper jag montera ur

Nergraderingspaket
Paket #1 (sitter nu i Fractal-chassit)
Moderkort: Gigabyte GA-B75N
CPU: Intel Core i5-3450S (Ivy Bridge-DT, E1) 2800 MHz
RAM: 8192 MBytes @ 665 MHz, 9-9-9-24
- 4096 MB PC10600 DDR3 SDRAM - Kingston 9905403-442.A00LF
- 4096 MB PC12800 DDR3 SDRAM - Kingston KHX1600C9D3/4GX
Notering: Dubbla ethernet (RealTek Semiconductor RTL8168/8111) men inget wifi
Bör ha en Win10Pro aktiverad.

Paket #2
Moderkort: Asus P8Z68-V LX, har ett vagt minne av att det inte fungerade med 4 DIMMar men det var några år sedan jag hade DDR3 liggandes
CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz Socket 1155 Box, stockkylare.
RAM: HyperX 16GB (2x8GB) DDR3 CL11 2400Mhz Savage XMP
Kylare (extra): Be Quiet Pure Rock 150W TDP (BK009), skall vara inköpt till det moderkortet/CPUn en gång i tiden men aldrig packats upp/monterats
Bör ha en Win10Pro aktiverad

Grafikkort
GPU #1
GTX 1070, ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL (Vitt)
8pins power
Kan skickas i en annan GPU-låda.

GPU #2 (sitter nu i fractalchassit med Gigabyte-paketet)
GTX 970, ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II OC

GPU #3
Nvidia Quadro M2000
Singelslot, blower, strömförsörjs genom PCIE (inga kablar), "ett långsamt 970", kört i strömsnål NAS/Plex. Ingen Gaming-GPU direkt men liten, strömsnål och smidig.

GPU #4
ASUS HD 7770 DirectCU TOP HD7770-DCT-1GD5
6pin power
Hörde ihop med 2500k-burken en gång i tiden, typiskt "på köpet med annat"

Laptop
Dell Latitude E7240
Skärm: 1366x768
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-4310U CPU
SSD: SAMSUNG SSD PM85 128GB
RAM: 16GB 2st 8GB Micron SODIMM DDR3 Synkront 1600 MHz (16KTF1G64HZ-1G6E1)
Wifi: Intel Wireless 7260
Kör Ubuntu nu men bör ha en Win10Pro-licens, är det viktigt så installerar jag om och kollar. Köpt här på marknaden för en bunt år sedan.

Raspberry Pi
Raspberry Pi 4 Model B Rev 1.1 OKDO-paket
Modell: 2GB
Kit: OKDO-chassi (svart plast med logga), USB-C-powerbrick, SanDisk SE32G, Deltaco HDMI (pi till vanlig). Köpt beg på Swedroid.

Rootad PlayStation3
PS3 Modell: CECH-2004A (120GB om det finns olika varianter)
Systemprogramvara: 4.83
mmCM Version: 04.82.00
PS3 System: Firmware 4.75 [SC-35 | PL3]
Firmware Mode: COBRA 7.55 compatible
Kommer med: 1st PS3-kontroll (och mini-USB-kabel), 1st PS3 "media-fjärr" och colin mcrae dirt och en strömkabel
Kvitto finns, på papper, faktiskt

Surfplatta
Anderson (NetOnNet) TBQ8322 (TBQ8322_V1.0_20200331)
8" IPS, Android 9, 32G lagring, 2GB RAM, SD-plats, micro-USB
Använd som homeassistant-dashboard men mest legat i en låda länge. Enbart padda och tygpåse (men kan såklart leta fram en USB-laddare om det är så..)
Lite småskrap på skärmen (inget gorilla-glas här inte), tänker att någon kanske vill köra som homeassistant-skärm eller liknande.
Köpt beg här på SweC

Hårddiskar
WD Red (1st 3TB, 4st 4TB, 1st 5TB)
Modellnamn: WD Red NAS HDD 3.5''
Modellnummer: WDC WD50EFRX-68MYMN1
Serienummer: WD-WX21DA4D1YCZ

Modellnummer: WDC WD30EFRX-68EUZN0
Serienummer: WD-WMC4N2657860

Modellnummer: WDC WD40EFRX-68N32N0
Serienummer: WD-WCC7K0XY9H79

Serienummer: WD-WCC7K7NHNJ0N

Serienummer: WD-WCC7K5HTY4RT

Modellnummer: WDC WD40EFRX-68WT0N0
Serienummer: WD-WCC4E4JRS2H7

Alla har OK SMART och CrystalInfo.

RAM
1st Corsair VENGEANCE® LPX 8GB (1 x 8GB) DDR4 DRAM 2400MHz C16 (CMK8GX4M1A2400C16)
2st Kingston ValueRAM DDR4 2133MHz 16GB (KVR21N15D8/16)

Nätagg
Nätagg#1
Fractal Design Newton R2 650W, sitter nu i fractal-chassit
Kablar: (tror det är komplett) 2st 4*Molex, 1st 2*Molex+Floppy, 2st 4*SATA, 2st GPU (6+2), MB+CPU
Kan skickas i en annan PSU-låda (gäller ett av nätaggen) men är nog inte värt det.

Nätagg#2
Fractal Design Integra 450W
Kablar: *enbart SATA-kablar* (1*2SATA, 1*3SATA och såklart MB+CPU), har suttit i ett NAS-bygge och jag måste slängt övriga kablar i någon rensning
Kan skickas i en annan PSU-låda (gäller ett av nätaggen) men är nog inte värt det.

PicoPSU#1
Wesena/Streacom 150W
PSUn, extern brick och extra SATA-kabel

Diverse bös
Dell-thunderbolt-docka, Dell WD15 med Dell 130W-laddare
Klarar inte 4K men är en smidig TB/USB-C-docka
Köpt här på marknaden runt covid-tiden

SATA-kort, enkelt från amazon för att temporärt få fler SATA-portar i en dator, legat i en låda sedan dess
Syba SI-PEX40064 4 Port SATA III PCI-EXPRESS 2.0 x 1 Controller Karte
https://www.amazon.de/dp/B00AZ9T3OU/

Nintendo Switch Hori Split Pad Pro blå komplett i kartong
Typ oanvänd, kom med i switch-paketet jag köpte här på SweC. Kan skickas.

Mus, Logitech G403, med kabel och USB-plupp

HTPC-tangentbord, Logitech Wireless Touch Keyboard K400 (Nordisk), inkl. USB-plupp, rengjort men gammalt, legat senaste året+ i en låda

Router, Edgerouter X, Komplett i kartong
Kan skickas

Miracastdongel, Microsoft Wireless Display Adapter (with Microsoft Four Square logo) ("Model 1733")
Modellen har inte 4K, tror den klarar FHD som mest.

Switch, NetGear GS105Ev2 5-portars managerad gigabit, kommer med nätadapter (och inget mer)

DVD-läsare, Sony Optiarc AD-7280S, helt klart "på köpet om något annat (har bara inte orkat slänga i skroten typ)"

CPU, Intel Pentium G4500, kört som NAS/Linux-CPU men den burken fick en i7-6700 vid något tillfälle

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

CrystalDiskInfo och fler bilder (i efterhand) lägger jag i dropbox

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 250 kr raspb. 4 plus frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Var gott om bös du hade hörru.
Vi börjar väl.
800kr + frakt GTX 1070

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden på plattan?
Känner att jag måste ha något som hjälp med min depression och panikångest nu när jag fick sälja datorn för att ha råd laga bilen.

Permalänk
Medlem

Edgerouter X

200+hämtning

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 150 kr Nätagg 1 (+frakt)
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 100 kr Dell WD15
Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr RPi4 + frakt
Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr rpi4 plus frakt
Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Var gott om bös du hade hörru.
Vi börjar väl.
800kr + frakt GTX 1070

Lite drygt en flyttkartong plus fractal-chassi/datorn så.. ja, gott om bös
Låter det gå någon dag men framåt tisdag tänker jag vi kan avsluta 1070-kortet (hoppas lite på något mer bud där om jag skall vara ärlig)

Skrivet av Tobitheo:

Hur är batteritiden på plattan?
Känner att jag måste ha något som hjälp med min depression och panikångest nu när jag fick sälja datorn för att ha råd laga bilen.

Säkert kass batteritid men jag läste din "bil-annons" när du hade den ute och skickar den mot frakt om du vill ha den!

Skrivet av FiftyFifty:

Edgerouter X

200+hämtning

Noterat, låter det gå någon dag här också, typ tisdag. Hämtning premieras!

Skrivet av Sgtjohnson:

150 kr Nätagg 1 (+frakt)

Frakten lär gå på lika mycket som nätagget är jag rädd men jag får väga och kolla så jag inte ljuger där.
Ser hellre att någon hämtar men om det inte dyker upp någon lokal intressent så kör vi.

Skrivet av LudvigLindell:

100 kr Dell WD15

noterat, ger det någon dagar det också men runt tisdag kan vi nog avsluta (räknar inte med någon anstormning av bud på den)

Skrivet av Krangen:

400 kr rpi4 plus frakt

noterat, borde kunna lösa frakt på pajen men det kan ta någon dag tills jag får något paket jag kan skicka den i (eller köpa en sån där blå påse då men det tar vi när vi avslutar)

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr Två st 4TB
Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Bjuder också 300 för 2 st 4tb diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EinarB:

Frakten lär gå på lika mycket som nätagget är jag rädd men jag får väga och kolla så jag inte ljuger där.
Ser hellre att någon hämtar men om det inte dyker upp någon lokal intressent så kör vi.
)

Skulle kunna rädda ett annat nätagg på kuppen med det där, för jag saknar alla kablar till ett halvmodulärt Integra M som jag kan plocka hälften av dina kablar och använda. Så jag kan skjuta till en öl på krogen i dricks om det gör det mödan värt <3

Permalänk
Medlem

8 och 16gb ddr4 ram + Nano S chassi 500 + frakt

Permalänk
Nytt bud: 160 kr 5 TB hämtas
Permalänk

400kr + frakt för 2st 4tb.

Permalänk
Medlem

250 kr + frakt för 1st 4TB

Permalänk
Medlem

Paket #2: 150 kr hämtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Skulle kunna rädda ett annat nätagg på kuppen med det där, för jag saknar alla kablar till ett halvmodulärt Integra M som jag kan plocka hälften av dina kablar och använda. Så jag kan skjuta till en öl på krogen i dricks om det gör det mödan värt <3

Jag tror inte att det gamla Newton R2 650W (PSU#1) har samma PSU-kontakter som Integra (PSU#2 som bara har SATA och MB/CPU), kan ta någon bild lite senare när jag orkar plocka fram allt igen (mummel, mutter, kan inte PSU-sidan av kontakterna vara standard för alla nätagg)

Skrivet av Rupenbritz:

8 och 16gb ddr4 ram + Nano S chassi 500 + frakt

Jag kommer inte skicka chassit.

Permalänk
Medlem

100kr för Sata-kort och 150kr för Switch Hori splitpad, hämtas.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av starvinowen:

160 kr 5 TB hämtas

Lite lågt men 5TB är "udda" (tillsammans med 3TB) så har lättare att ful-släppa 3/5TB-diskarna

Skrivet av Moneyquack:

400kr + frakt för 2st 4tb.

Skrivet av Digiboy:

250 kr + frakt för 1st 4TB

Som jag skrev har jag inga bra paket att skicka i och frakten kommer ju lite äta upp det vettiga priset så jag behåller nog hellre just 4TB-diskarna är bökar med att skicka men vi får se.

Skrivet av PerryE:

Paket #2: 150 kr hämtar

Wunderbar! Kul att någon vill ha, du vill inte ha ett HD7770 och en DVD-läsare på köpet

Skrivet av broschi:

100kr för Sata-kort och 150kr för Switch Hori splitpad, hämtas.

Super! Tror inte det kommer vara någon budgivning på de där så vi styr upp något runt mitten av veckan (har fläng-planer idag och imorgon)

Permalänk
Medlem
Skrivet av EinarB:

Lite drygt en flyttkartong plus fractal-chassi/datorn så.. ja, gott om bös
Låter det gå någon dag men framåt tisdag tänker jag vi kan avsluta 1070-kortet (hoppas lite på något mer bud där om jag skall vara ärlig)

Säkert kass batteritid men jag läste din "bil-annons" när du hade den ute och skickar den mot frakt om du vill ha den!

Noterat, låter det gå någon dag här också, typ tisdag. Hämtning premieras!

noterat, ger det någon dagar det också men runt tisdag kan vi nog avsluta (räknar inte med någon anstormning av bud på den)

noterat, borde kunna lösa frakt på pajen men det kan ta någon dag tills jag får något paket jag kan skicka den i (eller köpa en sån där blå påse då men det tar vi när vi avslutar)

Uttrycker min oerhörda tacksamhet och ber dig skicka ett pm med uppgifter så styr vi upp något ☺️

Permalänk
Medlem

Funkar datorn i fractal chassit? Bjuder 300kr med hämtning isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Jag la upp bilder på PSU-anslutningarna i dropboxen så får du kolla att det är något som är intressant

Skrivet av Tobitheo:

Uttrycker min oerhörda tacksamhet och ber dig skicka ett pm med uppgifter så styr vi upp något ☺️

done, men får vänta tills jag har något att skicka i som allt annat

Skrivet av SayZk:

Funkar datorn i fractal chassit? Bjuder 300kr med hämtning isf.

Den fungerar fint, installerade upp Win10 för att köra CrystalDisk på alla diskarna
Nu har ju serganten redan budat på nätagget så vi får lite se om någon annan vill ha chassi/nergraderingspaket och det känns aningen lågt för chassi/psu/nergraderingspaket/ssd/(gpu?) men å andra sidan vill jag bli av med prylar så budet är noterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av EinarB:

Den fungerar fint, installerade upp Win10 för att köra CrystalDisk på alla diskarna
Nu har ju serganten redan budat på nätagget så vi får lite se om någon annan vill ha chassi/nergraderingspaket och det känns aningen lågt för chassi/psu/nergraderingspaket/ssd/(gpu?) men å andra sidan vill jag bli av med prylar så budet är noterat

Har nog extra nätagg liggandes, så jag kan tänka mig köpa för det priset utan nätagg också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EinarB:

Super! Tror inte det kommer vara någon budgivning på de där så vi styr upp något runt mitten av veckan (har fläng-planer idag och imorgon)

Låter fint, vi hörs i veckan.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Har nog extra nätagg liggandes, så jag kan tänka mig köpa för det priset utan nätagg också.

Oki, tänkte du inkl. GTX970 också för 300kr?

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud på 400:- + hämtning för WD Red 5TB

Permalänk

Lägger ett bud på gtx970 400kr
Lägger äben bud på gtx 1070 900kr