Permalänk

Var köpa ny Excibel USB-mottagare?

Jag köpte ett Excibel trådlöst tangentbord med mus på Clas Ohlson, nu har jag förmodligen råkat damsuga upp USB-mottagaren, var kan jag köpa en ny USB-mottagre? Hittar den inte i (blää) dammsugepåsen.

Anledningen till att jag köpte tangentobordet+musen var att det samma hade hänt med min förra, så frågade först om det men dom kunde bara erbjuda att jag köper en ny (nyare modell och annat märke).

Kan man köpa USB-mottagare som går till allt? Nån som kan länka till en sån? Ursäkta, är inte så bra på datorer och är rädd att göra fel.

Rubrik smått förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

Någon annan har kanske bättre svar, men verkar finnas en på Tradera i alla fall.

https://www.tradera.com/item/1708/619768515/exibel-usb-mottag...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coconutconfetti:

Jag köpte ett Excibel trådlöst tangentbord med mus på Clas Ohlson, nu har jag förmodligen råkat damsuga upp USB-mottagaren, var kan jag köpa en ny USB-mottagre? Hittar den inte i (blää) dammsugepåsen.

Anledningen till att jag köpte tangentobordet+musen var att det samma hade hänt med min förra, så frågade först om det men dom kunde bara erbjuda att jag köper en ny (nyare modell och annat märke).

Kan man köpa USB-mottagare som går till allt? Nån som kan länka till en sån? Ursäkta, är inte så bra på datorer och är rädd att göra fel.

De enda som jag vet säljer donglar separat löst är Logitech, alla tillverkare har olika system om de inte använder vanlig BT så tappar du ofta bort dongeln så välj nått Logitech med Unifyingteknik eller håll dig till de som använder normal BT, logitech har även vanlig BT.
Annars får du försöka hitta dongeln som reservdel men jag tror det blir svårt med Excibel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Naki:

Någon annan har kanske bättre svar, men verkar finnas en på Tradera i alla fall.

https://www.tradera.com/item/1708/619768515/exibel-usb-mottag...

Jag köpte den, men hur ställer jag in den?

Permalänk

i usb porten?

men iom att det är något obskyrt budgetmärke så är det inte säkert den är kompatibel med tangentbordet du har då budgetsystem ofta kan ha olika teknik från modell till model och ibland även mellan olika serier

sen så brukar väl signalen vara krypterad när de kör RF för att inte vem som hälst ska kunna sniffa i radiosignalen vad du skriver på tangentbordet så du behöver en dongle som är gjort för just ditt tangentbord dessutom som har rätt avkryptering av signalen

aka en random dongle från tradera kommer troligen inte fungera.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tråkiga svaret kan vara att den är hårdkodad till produkten den såldes med.

Om det nu inte finns någon specifik programvara för att konfigurera den med så man kan para ihop dongel och enhet, likt Logitechs motsvarigheter har.
Kontakta ClasOhlson och se vad de kan ge dig för svar, då det är väl deras märke i grund och botten.