Diverse nätverkskram (Accesspunkt, switch, router)

Permalänk
Medlem

Diverse nätverkskram (Accesspunkt, switch, router)

Går i tankar om att uppdatera mitt nätverk här hemma då täckning på nuvarande wifi är rätt kass i sovrum och ickeexisterande i källare.

Är på jakt efter följande:

• Router (t.ex. Edgerouter X)

• Accesspunkt(er) (ubiquiti eller motsvarande), mesh kan kanske fungera men är inte lika intressant

Bonus på följande:

• Switch 2.5Gbs 4-8portar fläktlös (eller tysta fläktar) alternativt 10Gbs till rätt pris

• Nätverkskort 2.5Gbs full bracket pcie alternativt 10Gbs till rätt pris

• Rackchassi 2U+ för NAS

Ser gärna att du finns inom ca 1h från Köping (dvs Örebro, Västerås, Eskilstuna etc) för avhämtning under helgen.

Tack på förhand!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Tjo! Jag har en Edgerouter X, dock SFP-modellen.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har 2 st Edgerouter X utan SFP en Unifi Express och en AC lite accesspunkt liggande. Tror även jag har en 8 portars Unifi PoE switch över. kan dubbelkolla i eftermiddag när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Har följande produkter då jag ska göra om mitt system.

Ubiquiti Unifi Dream Machine
Unifi USG Security Gateway
Ubiquiti UniFi UAP-AC-M
2x Ubiquiti UniFi UAP-NanoHD

Permalänk
Medlem

Har en Ubiquiti UniFi AC Pro(inköpt i januari 2020) liggande efter jag bytt ut till ett mesh system ifall det kan vara intressant

Permalänk
Medlem

Efter lite forskning verkar det som att edgerouter x inte riktigt fyller mina behov, så min nuvarande router får tuffa på ett tag till.

Switch och accesspunkt fortsatt intressant!

Skrivet av Sluskw:

Har en Ubiquiti UniFi AC Pro(inköpt i januari 2020) liggande efter jag bytt ut till ett mesh system ifall det kan vara intressant

Kan vara intressant, beroende på pris

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Efter lite forskning verkar det som att edgerouter x inte riktigt fyller mina behov, så min nuvarande router får tuffa på ett tag till.

Switch och accesspunkt fortsatt intressant!

Kan vara intressant, beroende på pris

Osäker på vad värdet är på gamla AC enheter.
Kommer det bara vara enheten, ingen poe injector ingår.

Länk till produkt sidan på inet, där jag köpte den:
https://www.inet.se/produkt/5402766/ubiquiti-unifi-ac-pro

Ge ett bud vad du tycker den kan va värd

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur