Skrivet av Barilla08:
Jag har helt motsatt uppfattning, extremt generösa, bra rabatter, du kan testa i 100 dagar utan kostnad.
Du är av motsatt uppfattning till vad exakt? Att de har släppt uppdateringar som fått gamla prylar att sluta fungera eller att de har ett strikt krav på konto för blåtandsanslutning?
Jag skrev inte ett ord om kvalitén på deras produkter. Vad gäller prissättning ska man komma ihåg att bra rabatter brukar betyda att produkten har höga marginaler till att börja med. Det är normalt motsatsen till bra pris och är anledningen till att man sällan ser bra rabatter på exempelvis processorer eller interna hårddiskar. Högtalare är en marginalprodukt, extra så om de har kända märken.
Fram tills Sonos stänger av dem via uppdateringar. Vad gäller "bara fungerar" så ger jag inte mycket för deras airplay-implementation, den fungerar inget vidare. Är mer än ofta som jag får starta om strömmar eller väljer att flippa över på blåtand för att det fungerar riktigt dåligt.
Skrivet av Barilla08:
Men det kräver att du ha ett vettigt nätverk hemma vilket många tyvärr inte klarar av att fixa.
Mitt nätverk är i absolut välfungerande, men jag tar inte med mig nätverket när jag ska använda Sonos roam med blåtand vid exempelvis badplatsen.
Kan inte hålla med vad gäller högtalaren jag har, Sonos Roam. Sonos har valt att använda en ensam knapp för att slå på/av enheten, aktivera blåtand och aktivera parning. Att använda en låg kvalitativ switch som är marginellt mer taktil än en touchskärm för att växla mellan flera olika funktioner ger inte ett kvalitetsintryck.
Lägg på att enheten har påtaglig boot-tid så blir det ofta frustrerande. Exempelvis, du slår på högtalaren, powerlampan tänds och du ska aktivera blåtand, men den stängs av istället för att blåtand finns inte än i boot-cykeln. Eller högtalaren är bootad, men du råkar stänga av den istället för att aktivera blåtand eftersom knappen är så pass trög och icke-taktil.
Trots att jag har en myriad av teknikprylar hemma, så är Sonos Roam en av de mer frustrerande produkterna jag använt. Inte för att jag vill göra något särskilt utan för att jag vill använda den som den är tänkt. Det vill säga med airplay i hemmet och med blåtand utanför hemmet. Airplay fungerar betydligt bättre med apples högtalare och som blåtandshögtalare skulle jag föredra en JBL alla dagar i veckan.