Permalänk

Asus RTX 3070

Säljer ett grafikkort jag köpt begagnat. Jag köpte de av första ägaren som ej har överklockat enligt honom. Emballage och tillbehör inklusive strömförsörjningskontakten och 4st pluggar följer med.

Jag har inte haft möjlighet att prova kortet men skicket ser utmärkt ut i mina ögon. Kortet har aldrig öppnats, skyddet över skruven sitter kvar.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 000 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Det är alltså helt otestat? Med andra ord kan det vara trasigt?
Bjudar 2100kr plus frakt och lottar att det inte är defekt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 200 kr + frakt
Permalänk
Skrivet av moyozuz539:

Det är alltså helt otestat? Med andra ord kan det vara trasigt?
Bjudar 2100kr plus frakt och lottar att det inte är defekt

Jag upplevde säljaren som reko, annars hade jag aldrig köpt det. Med tanke på att kortet aldrig öppnats så skänkte de mig än mer trygghet. Det har suttit i hans maskin fram tills förra veckan då de skickades till mig. Hurvida de bör öppnas och byta kylpasta och liknande vet jag inte då jag inte har möjlighet att prova de.

Är man intresserad och upplever att bilderna inte är bra nog så kan jag ta nya enligt önskemål

Permalänk
Nytt bud: 2 500 kr + frakt
Permalänk

Avslutar lördag kl. 12 och postar efter.

Permalänk

Varför är kortet inte testat för att iallafall se så det fungerar?

Orolig att det inte ska fungera så bättre att bara sälja det vidare billigt utan att ha något ansvar för det? ^^

Hade gärna budat ifall det hade varit testat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,2GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Skrivet av Gyroshrimp:

Varför är kortet inte testat för att iallafall se så det fungerar?

Orolig att det inte ska fungera så bättre att bara sälja det vidare billigt utan att ha något ansvar för det? ^^

Hade gärna budat ifall det hade varit testat.

Lite tråkig inställning måste jag säga. Min erfarenhet av sweclockers är inte att man jobbar så.
Mina tidigare försäljningar här speglar inte heller ett sådant beteende.
Hur som helst, skulle kortet mot förmodan inte fungera hos köparen så köper jag tillbaka de för samma peng.

Permalänk

Och kortet är inte testat pga att jag inte har en fullständig loop just nu. Av samma anledning säljer jag kortet jag köpt.

Permalänk
Skrivet av johan_and:

Lite tråkig inställning måste jag säga. Min erfarenhet av sweclockers är inte att man jobbar så.
Mina tidigare försäljningar här speglar inte heller ett sådant beteende.
Hur som helst, skulle kortet mot förmodan inte fungera hos köparen så köper jag tillbaka de för samma peng.

Nej jag har endast haft positiva erfarenheter från Sweclockers, men undrar bara varför det inte testats. Ett grafikkort är ju ändå relativt lätt att testa, jämfört med t.ex. CPU där man både behöver ha rätt moderkort och är rätt mycket mer pillande och tidskrävande. Grafikkort går väl att snabbtesta så man åtminstone får en bild på inte mycket mer än 5min tänker jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,2GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Skrivet av Gyroshrimp:

Nej jag har endast haft positiva erfarenheter från Sweclockers, men undrar bara varför det inte testats. Ett grafikkort är ju ändå relativt lätt att testa, jämfört med t.ex. CPU där man både behöver ha rätt moderkort och är rätt mycket mer pillande och tidskrävande. Grafikkort går väl att snabbtesta så man åtminstone får en bild på inte mycket mer än 5min tänker jag.

Det har du såklart rätt i men i och med att jag inte har en fullständig loop har jag inte kopplat in de. Möjligt att de går ändå så länge man inte belastar de men har inte gjort de.
Som sagt, oavsett vem som köper så lämnar jag ”köpa tillbaka garanti”. Med de sagt så finns de ingenting som pekar på att de inte fungerar.

Permalänk
Skrivet av johan_and:

Det har du såklart rätt i men i och med att jag inte har en fullständig loop har jag inte kopplat in de. Möjligt att de går ändå så länge man inte belastar de men har inte gjort de.
Som sagt, oavsett vem som köper så lämnar jag ”köpa tillbaka garanti”. Med de sagt så finns de ingenting som pekar på att de inte fungerar.

Ja juste det var ju vattenkylning på den där ja, men ska nog inte vara någon fara att bara starta upp datorn utan. Men jag har ingen erfarenhet av det så kan inte garanterat däremot ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 600 kr + frakt
Permalänk

Grattis

Skrivet av OmaWaka:

2 600 kr + frakt

Grattis, skickar pm

Permalänk

Annonsen är avslutad