Hjälp med möblering, stationär dator/tv-bänk.

Permalänk
Medlem

Hjälp med möblering, stationär dator/tv-bänk.

Hej!

Skulle behöva tips och råd då en tillfällig lösning blivit permanent.

Jag har en stationär dator kopplad till en TV i vardagsrummet då jag endast spelar från soffan nuförtiden. Var tänkt som ett test över en helg men det blev lite mer permanent än så.

Ny dator i samma storlek samt 65” tv är på väg, behöver förslag på en mer permanent lösning. Jag har denna vägg att förhålla mig till.

Hur hade ni gjort för att få upp datorn från golvet utan att det ser helt skevt ut?

Datorn är kopplad till tv via hdmi och förstärkare via optisk kabel. Placering i annan del av rummet och förlängningssladdar kommer inte fungera.

Samtliga TV bänkar på Ikea (som inte är fula) är inte tillräckligt djupa, utan datorn behöver då stå sidledes.

Har funderingar på att få in den i hörnet till vänster på något bord, men då ryker ena hundens favoritplats… Möjligtvis om det finns ett högt med utrymme för hund under.

Tacksam för eventuell input och ev förslag på tekniska lösningar jag missat då jag är relativt oinsatt.

Permalänk
Medlem

Hade köpt ett annat mindre chassi till datorn,i värsta fall ett mindre moderkort

Permalänk
Medlem

Alltså rent spontant tänker jag att det hade hjälpt mycket för ögat om din mediabänk också är svart. Sen funderar jag på om mediabänken överlag kommer bli för liten för din 65” TV?

I annat fall kan du prova att ha datorn till vänster om högtalaren. Sett framifrån så är den nu till höger om högtalaren, hur skulle det se ut, eller kännas om du har den på andra sidan istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Hade köpt ett annat mindre chassi till datorn,i värsta fall ett mindre moderkort

100%
Finns ingen anledning till atx brevid tvn, har använt nr200p och FD Terra till de pcs jag ställt bredvid TVn

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk

Flytta skärmen framåt (ser ut att finnas 100mm) och ställa chassit på tvären bakom (den där är väl typ 230mm bred).
Är TV-foten i vägen lägger du något inunder chassit fram och bak (dvs till höger och vänster om TV-foten).
Ser det skumt ut med insyn bakom TVn? Ställ upp högtalarna på möbeln bakom TVn, då frigör du ännu mera golvyta.

Permalänk
Medlem

Ställ datorn sidledes på tv-bänken och tv'n på datorn.

Permalänk
Medlem

Tack för er input, får bli en ny IKEA-bänk lite akut imorgon antagligen.