Permalänk
Medlem

Har lite retande problem med min Google pixel 9 pro xl den vill inte fungera bra på fingertryck avkänning ok jag har ett skydd på glaset men den är godkänd av Google att den ska fungera. Ska prova ett annat skydd annars en trevlig telefon.
Min gamma nalle Asus Rog 6 pro är nog fet än i dag med sina 18 / 512 Gb men batteriet börja bli trött

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Haft min sen igår bara, men än så länge så är jag nöjd!

Hur gör ni med Google pay, alla som inte har en bank som stödjer det? Annan bank? Annan app? SEB stödjer inte Google Wallet trots att det är 2024...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doramir:

Tror att om du dumpar av bilder och filmer du tar lite regelbundet så borde det gå ganska bra.

Jag har rensat bort alla mina gamla foton och filmer från att ha lokalt på telefonen. Och det kommer såklert bli fullt ngn gång. Men jag tror inte jag borde få fullt stup i kvarten i alla fall.

+128 gb extra för +1700 kr känns inte rimligt 😑 haha

När man läser på nätet låter det som att det är för lite enligt folk, men jag vet inte. Givetvis ser man till att överföra det till sitt moln men det kan ju hända att man inte kan göra det om man reser exempelvis.

Håller med om att det är en slant. Återstår att se vad det kommer för erbjudanden under Black Friday. Vill hellre ha Tele2:s nät än Tres om de inte är väldigt mycket billigare. Minns att 256GB kostade lika mycket som 128GB kontant när den lanserades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoBBoZ:

Hur gör ni med Google pay, alla som inte har en bank som stödjer det? Annan bank? Annan app? SEB stödjer inte Google Wallet trots att det är 2024...

Finns väl bara Apple pay ,Samsung pay och Google pay så om du inte vill byta bank eller mobil så får du använda kortet.

Permalänk
Skrivet av LoBBoZ:

Jag kör Klarna, inga avgifter och det fungerar bra.
Ingen valutaväxlingsavgift om man använder det utomlands, dock går det inte att ta ut kontanter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoBBoZ:

Vad sjukt att de inte stöder det. Tips är väl att skaffa kort hos någon av de "nya" bankerna. Jag har t.ex. digitalt kort från Lunar gratis för att jag skaffade det som backup när jag behövde spärra mitt vanliga bankkort, men det är väl flera som erbjuder liknande. Funkar hur smidigt som helst, kan föra över pengar med Swish direkt om det behövs.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farmerlip:

Jag kör Klarna, inga avgifter och det fungerar bra.
Ingen valutaväxlingsavgift om man använder det utomlands, dock går det inte att ta ut kontanter.

Tack för svaret! Gillar egentligen inte Klarna, men är inte principfast nog för att inte ta den enklaste lösningen här

Det verkar ju som att man kopplar klarnakortet direkt till sitt bankkonto, så man behöver inte trixa till det med att öppna nya bankkonton och göra över med osv

Skrivet av boogey:

Vad sjukt att de inte stöder det. Tips är väl att skaffa kort hos någon av de "nya" bankerna. Jag har t.ex. digitalt kort från Lunar gratis för att jag skaffade det som backup när jag behövde spärra mitt vanliga bankkort, men det är väl flera som erbjuder liknande. Funkar hur smidigt som helst, kan föra över pengar med Swish direkt om det behövs.

Ja, jag vet inte vad anledningen skulle vara. Eller jo, integrera fler system in i sin bankinfrastruktur som redan är svajig kanske är ett stort beslut. Samtidigt, wtf

Är inte jättesugen på att behöva föra över pengar för jämnan dock, så jag testar klarna först. Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett schysst erbjudande hos webhallen just nu. Lur samt ett par Google Buds Pro 2 för 11 591 kr.

https://www.webhallen.com/se/product/372677-Google-Pixel-9-Pr...

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|