Space Marine 2 officiell trailer (!)

Permalänk
Medlem

Space Marine 2 officiell trailer (!)

Kikade runt lite men kunde inte hitta en tråd om detta... detta... fullkomligt enorma!

Spelet ingen någonsin trodde skulle få en uppföljare får det nu över 10 år senare! Kanske blir det den planerade trilogin trots allt efter alla dessa år!

Captain Titus är tillbaka och det skall bli intressant att se hur storyn har utvecklats från hans perspektiv, lämnar det där för att undvika spoilers från ettan ^^ Orcer har bytts ut mot Tyranids och det svärmar onekligen Av det lilla man kan se tycks grafik/spelmotor/spelmekanik vara "lite" förbättrade men grundtanken tycks finns kvar - LYSANDE!
Enligt egen mening var/är Space Marine ett av de absolut bästa fps spelen - någonsin ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad... OCH chockad över hur det inte svämmat över med kommentarer om hur detta mirakel äntligen har hänt o_0

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Hehe. 20 år sen man bläddrade i ett Codex. Det var lite mäktigt när de hoppade ur carriern och markstenen gav vika. Pew pew pew

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det är minst lika bra som första, hoppas de har co-op med.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jag hoppas det är minst lika bra som första, hoppas de har co-op med.

Av det som kan skymtas tycker jag mig se "ettan" i all dess glans, fast med förbättrade saker. För att inte tala om hur mycket mer det tycks svärma av fiender man "får vada sig igenom med draget chainsword"

Och för att vara helt ärlig är jag mer än nyfiken på storyn runt Captain Titus, hans story sades ju vara skriven för en trilogi men fick ett abrupt slut... som jag hoppas... HOPPAS har fått gå vidare till dessa nya utvecklare

Det är inte ofta jag blir hypad över ett spel nu för tiden, men detta fick definitivt pulsen att öka både en och två gånger ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk

Lite gameplay nu då, ser sjukt bra ut

Om bara de andra Warhammerspelen hade skipat första person och kört tredjeperson också...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem

Jag kommer att sakna Mark Strongs röst som Titus men så länge den nya röstskådisen gör ett ok jobb kommer jag inte gnälla. Spelet ser ut att leverera samma känsla som första spelet.

Visa signatur

OS: Win 11 Home | Chassi: Fractal Design North | PSU: BeQuiet Pure Power 1000W | Moderkort: ASUS Strix B650E-F Gaming | CPU: AMD 7800X3D @ 5 Ghz | RAM: Corsair Vengeance 32 GB @ 6000 Mhz | GPU: ASUS TUF RTX 4070 ti 12 GB | Kylning: BeQuiet Dark Rock Pro | Fläktar: Noctua Chromax Black x4 | Ljud: HyperX Cloud 2| Lagring: Kingston NV3 500 GB, Crucial P3 Plus 2 TB | M/K: Logitech G915 TKL & G502 X | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Ser ut som Gears of War i Warhammer miljö, nice!

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Snart dags! Vilka ska lira :D?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Snart dags! Vilka ska lira :D?

Jag är taggad till tänderna!

Snålade dock och körde vanliga versionen, så väntar snällt till 9e

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

ser så jävla fett ut, tyvär inget UW stöd efter sep ser de ut som :/ så får vänta lite men värt det.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag är taggad till tänderna!

Snålade dock och körde vanliga versionen, så väntar snällt till 9e

Så ska det låta! Ni som tänkt lira, vad heter ni på discord? Vore skoj som fasen att styra upp ett gäng och lira tsm!

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Märkligt att spelet inte är helt färdigt vid försläpp.
Det finns inget stöd för ultrawide och processorn går väldigt varm.
Folk har många problem med detta spelet :/
Hoppas verkligen det fixas snabbt.

Att det inte finns stöd för ultrawide är väldigt märkligt.
Blir er processor varm går det att fixa tillfälligt med programmet ThrottleStop. Bocka i disable turbo så är det klart.
Glöm inte att ändra tillbaka sen.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kört igenom storyn, värdig uppföljare till första space marine och precis som det första så har de prickat rätt med hur 40k ska se ut. Vill redan ha en uppföljare eller en story dlc.

Som redan nämts trots att processorn inte belastas jätte hårt så blir den väldigt varm men då det inte thermal throttlat cpun för mig så har jag inte gjort någon workaround för det.

I övrigt flöt spelet på bra och det enda "problemet" jag haft är att varje gång jag ska stänga av det tar det 1-2 minuter så man kan tro att det har kraschat.

Får se om man provar multiplayer eller co-op operations framöver också.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Oneone:

ser så jävla fett ut, tyvär inget UW stöd efter sep ser de ut som :/ så får vänta lite men värt det.

<Uppladdad bildlänk>

Lite tråkigt att UW-stöd inte fanns med vid lansering, men det borde ju verkligen inte dröja allt för lång tid innan stödet läggs till.

Permalänk
Medlem

Något väldigt märkligt hände med senaste uppdateringen. När jag skulle spela så fick jag mellan 2-24 fps.
När jag ändrade från 3440x1440 till 4587x1920 fick jag 90 fps. 🤔😱
Samt att DLSS, FSR och andra inställningar inte gav resultaten som dom ska i andra upplösningar. Jag fibblade med allt innan jag höjde upplösningen.

Det är nog första gången jag får drastiskt mer fps av att höja upplösningen över native 😅

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.