Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Just dubbel cheese har dom tagit bort en ostskiva på, brukade vara två.

Jag har redan skrivit om det till FNs råd för mänskliga rättigheter, men gör det du också så de känner lite press.

Så de borde heta single cheese nu egentligen?
Men alltså brödet var mkt större än köttet nu, har för mig det var jämnt eller tom att köttet stack ut lite tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Så de borde heta single cheese nu egentligen?
Men alltså brödet var mkt större än köttet nu, har för mig det var jämnt eller tom att köttet stack ut lite tidigare.

Den har bytt namn:
Dubbel Cheeseburgare
McDouble

Det är helt enkelt en annan grej man får
Jag håller mig till Trippel Cheeseburgare så länge den finns om jag måste stanna till just där

Permalänk
Skrivet av taliz:

Köpte en dubbel cheese på mcd härom dagen, längesen sist.
Som jag mindes dem var det en bra balans mellan bröd, kött och ost.
Nu kändes det som det var mest bröd, knappt något kött. Har dom krympt köttpuckarna? Tidigare var dom väl 45g? Kan dom vara 30 nu?
Kommer inte köpa igen om det ska va så..

Exakt samma upplevelse hade jag på burger king.
Man kan ha bråttom, behöver något snabbt att äta. Man väljer då en hamburgare med en köttskiva, det får räcka.
Men fasiken det man åt var en stor brödskiva med lite kött i. Det känns så helt galet fel.
Just burger king så har de gått ut med att de har ett nytt och mer fluffigare bröd. Och brödet var inte fel, men det var för mycket bröd för en skiva kött så det kändes inte länge som man åt en hamburgare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Exakt samma upplevelse hade jag på burger king.
Man kan ha bråttom, behöver något snabbt att äta. Man väljer då en hamburgare med en köttskiva, det får räcka.
Men fasiken det man åt var en stor brödskiva med lite kött i. Det känns så helt galet fel.
Just burger king så har de gått ut med att de har ett nytt och mer fluffigare bröd. Och brödet var inte fel, men det var för mycket bröd för en skiva kött så det kändes inte länge som man åt en hamburgare.

Kung Birger är de enda av slafsmatkedjorna där det går att få en okej burgare, fast till hutlöst överpris (som alla andra). Krävs dock tre köttskivor för att det ska bli okej.

Sverige är ett U-land när det kommer till burgare. Framförallt hatar jag trenden med "gourmetburgare". Värdelösa pytteburgare till kriminella priser, där den lilla köttsmak som finns dränks i slafs. Under 250 gram kött borde inte få kallas hamburgare. Och det ska vara bra kött som stekts eller grillats ordentligt, så det får en fin karamellisering. Vill jag sen ha skägget fullt av kladd efter att ha ätit burgaren, då ska det vara av köttsaft. Och bacon. Och ost. Inte 2 liter jävla dressing blandat på Civetkattens rövsmör för att göra det extra exotiskt och "gourmet".

Jag vill ha rejält med gott kött mellan två bröd, inte tjockare än ett par toast, där köttet är höjdpunkten och får en god skjuts av ost och bacon. När den basen är på plats kan vi ha en liten klick guck för extra smak.

Gick förbi Bastard Burgers häromdagen. Notera gick förbi. De vill ha ~170Kr för en 120 gram hamburgare. 120 GRAM FÖR 170 JÄVLA KRONOR! Det krävs tre sådana låtsasburgare för att bli mätt. Då ingår inte ens dryck och pommes. Burgarna är bara slafs i bröd. Affärsidén dessa bandittjuvar kör på, och det gäller inte bara bastarden, tycks vara att retas med lite gott kött, slänga in det i mediokert bröd och dränka skiten i slafs. Resten är marknadsföring för att vara trendiga.

Det här borde vara olagligt och jag hoppas de alla följer Brödernas goda exempel och går i konkurs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Just dubbel cheese har dom tagit bort en ostskiva på, brukade vara två.

Nej, dubbelcheese har två ostskivor. Däremot hade de ett tag bytt till "McDouble" som bara har en ostskiva. Men nu verkar dubbel cheese vara tillbaka.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Kung Birger är de enda av slafsmatkedjorna där det går att få en okej burgare, fast till hutlöst överpris (som alla andra). Krävs dock tre köttskivor för att det ska bli okej.

Sverige är ett U-land när det kommer till burgare. Framförallt hatar jag trenden med "gourmetburgare". Värdelösa pytteburgare till kriminella priser, där den lilla köttsmak som finns dränks i slafs. Under 250 gram kött borde inte få kallas hamburgare. Och det ska vara bra kött som stekts eller grillats ordentligt, så det får en fin karamellisering. Vill jag sen ha skägget fullt av kladd efter att ha ätit burgaren, då ska det vara av köttsaft. Och bacon. Och ost. Inte 2 liter jävla dressing blandat på Civetkattens rövsmör för att göra det extra exotiskt och "gourmet".

Jag vill ha rejält med gott kött mellan två bröd, inte tjockare än ett par toast, där köttet är höjdpunkten och får en god skjuts av ost och bacon. När den basen är på plats kan vi ha en liten klick guck för extra smak.

Gick förbi Bastard Burgers häromdagen. Notera gick förbi. De vill ha ~170Kr för en 120 gram hamburgare. 120 GRAM FÖR 170 JÄVLA KRONOR! Det krävs tre sådana låtsasburgare för att bli mätt. Då ingår inte ens dryck och pommes. Burgarna är bara slafs i bröd. Affärsidén dessa bandittjuvar kör på, och det gäller inte bara bastarden, tycks vara att retas med lite gott kött, slänga in det i mediokert bröd och dränka skiten i slafs. Resten är marknadsföring för att vara trendiga.

Det här borde vara olagligt och jag hoppas de alla följer Brödernas goda exempel och går i konkurs.

Kung Birger äter jag inte på längre. Tycker de har uselt kött numera.

Här nere har vi rekas(.se), 140 spänn för 300g utan allt för mkt "slafs". Inte billigt men tusen ggr bättre än bk/mcd/max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Kung Birger äter jag inte på längre. Tycker de har uselt kött numera.

Här nere har vi rekas(.se), 140 spänn för 300g utan allt för mkt "slafs". Inte billigt men tusen ggr bättre än bk/mcd/max.

Ja, likt alla andra är köttet uselt, men de är bättre än Donken och de vars namn vi inte nämner.

Får testa rekas om jag besöker kolonierna. De ser ju helt okej ut i varje fall.

Permalänk
Medlem

Kommer inte över hur bedrövlig den nya Sweclockers-designen ser ut.
Blir kräkfärdig på hur ful den nya fonten är bl.a. Usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag är en tjock gosse på 105kg (mest fläsk) 182cm och blev i alla fall mätt på en vanlig burgare hos dom när jag var där för några veckor sedan. Men resten håller jag med om, de var dränkt i flöt och inte något jag rekommenderar smakmässigt. Tror menyn jag köpte kallades london. Sen att de pratade engelska i kassan var skumt, men kanske något de gör för att det är uppfattas som coolt bland hippa ipa drickare?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Ja, jag förstår inte heller varför det ska vara en massa slafs på burgarna, det som ska vara i fokus är väl ändå köttet, och med brödet i andra hand vågar jag säga, och resten i tredje - och då får inte allt dränkas i någon sås som dominerar hela måltiden.

Förr kunde man gå in på Sibylla och få en 150g genomstekt hamburgare med bröd och stekt lök, nu finns bara moderna burgarställen kvar och de klarar inte att servera en så enkel meny.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Black Friday som blivit Black Week som Black Weeks...
Black Friday är den 29/11, vilket innebär att Black Week då borde börja den 25/11..

Fick mail idag från XXL att NU BÖRJAR BLACK WEEK!!!!

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Black Friday som blivit Black Week som Black Weeks...
Black Friday är den 29/11, vilket innebär att Black Week då borde börja den 25/11..

Fick mail idag från XXL att NU BÖRJAR BLACK WEEK!!!!

Det har varit så länge.. till och med black month har en del butiker... Men fortfarande samma gamla dåliga "reor".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

ALDRIG!!!!!!!!!!!!!!!!😉

Versaler är ett otyg. Skulle du jävlats ordentligt skulle du stavat "ALLDRIG"

Måste också passa på att ge beröm till gnället på gourmetburgare ovan. Så gubbgnäller man!

Edit, glömde gnälla på något: Tanten som bor i bilens dator är som en psykotisk tonåring, lägger sig i diskussioner och kastar ur sig random kommentarer. Nu senast: "Åh, tack så mycket, det var vänligt", detta som en kommentar på radio, P1 Studioett.
Trots gnället piggar det upp vardagen så tanten får fortsätta vara igång (tänkte skriva "påsatt", men det är lätt att missförstå).

Permalänk
Medlem

Bastard Burgers är överprisade som fan men en tjockis bryr sig inte om pris utan äter det som är gottigt och flottigt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken skitsite zmarket är.

Får inte se priset för jag "Måste välja address".. som redan är vald.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NDanielN:

Kan vi bara förbjuda epor? Man släpper ut småbarn i trafiken utan någon som helst kunskap eller regler kring vad som gäller. Igår körde jag om en förvirrad själ på motorvägen. Rent livsfarligt.

Jag höll på att bli påkörd av en EPA när jag var ute och cyklade landsväg i somras. Hon blev förmodligen så distraherad att bli omkörd av cyklist att hon höll på att tackla mig. Pappa hennes hade blivit arg om något hänt. Min cykel är mycket dyrare än hennes rosa bil.

Så ja. Att ta mopedkort och sedan få köra fyrhjuligt fordon är vansinne. Ser dessutom ofta fordon som bolmar ut rätt. Om man tycker att det är coolt, då är man inte mogen nog att köra.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag höll på att bli påkörd av en EPA när jag var ute och cyklade landsväg i somras. Hon blev förmodligen så distraherad att bli omkörd av cyklist att hon höll på att tackla mig. Pappa hennes hade blivit arg om något hänt. Min cykel är mycket dyrare än hennes rosa bil.

Så ja. Att ta mopedkort och sedan få köra fyrhjuligt fordon är vansinne. Ser dessutom ofta fordon som bolmar ut rätt. Om man tycker att det är coolt, då är man inte mogen nog att köra.

Epor har trafikförsäkring, så priset på din cykel spelar ingen roll för pappan.

Jag tycker att de flesta epor man möter beter sig bra i trafiken. De vill nog inte riskera att behöva vänta på körkortet. Och det är bättre att lära sig av sina misstag i 30 än 120 km/h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Epor har trafikförsäkring, så priset på din cykel spelar ingen roll för pappan.

Jag tycker att de flesta epor man möter beter sig bra i trafiken. De vill nog inte riskera att behöva vänta på körkortet. Och det är bättre att lära sig av sina misstag i 30 än 120 km/h.

Det är bättre att man får lära sig under 2 år när man får övningsköra med en handledare som har ansvar för körningen och vad som sker. Du riskerar dessutom att lägga till dåliga vanor när du kör själv. Tex att inte sakta in inför en rondell och bränna runt rondellen i 50 kmh bara för att det är lagligt att köra så fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag förutsätter att du inte körde om henne på insidan och att du signalerade din omkörning?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av NDanielN:

Det är bättre att man får lära sig under 2 år när man får övningsköra med en handledare som har ansvar för körningen och vad som sker. Du riskerar dessutom att lägga till dåliga vanor när du kör själv. Tex att inte sakta in inför en rondell och bränna runt rondellen i 50 kmh bara för att det är lagligt att köra så fort.

Jo, med tanke på att jag haft körkort i 20 år så löper jag den risken.

Men epor får inte köra mer än 30 så förhoppningsvis skaffar de sig inte denna ovana i rondellerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Jo, med tanke på att jag haft körkort i 20 år så löper jag den risken.

Men epor får inte köra mer än 30 så förhoppningsvis skaffar de sig inte denna ovana i rondellerna.

A-traktorer är lika illa. Sen är det i alla fall ovanligt att se epor här som bara går i 30.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NDanielN:

A-traktorer är lika illa. Sen är det i alla fall ovanligt att se epor här som bara går i 30.

När jag cyklade landsväg förra säsongen blev jag omkörd av en EPA. Den måste kört i lätt 70-80 km/h. Filmad trodde jag men när jag kom hem så hade jag skrivfel på minneskortet i kameran riktad bakåt så fick inte med regnumret. Polisen fick tips om det i alla fall var det skedde, vad det var för modell, färg, dekaler på bakrutan.

Väntat hela säsongen på att möta den igen men dessvärre inte gjort det. Förhoppningsvis beror det på att Polisen stoppat den.

Jag vet inte som körde av vägen med sin EPA. I påstådda 30 km/h, vilket skadorna på bilen bekräftade. Personligen tror jag att det var alkohol inlandat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag försöker fortfarande anamma 14e Mars i vårt hushåll. Går sådär...

Har du provat Mario-dagen 10 mars istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag försöker fortfarande anamma 14e Mars i vårt hushåll. Går sådär...

Steak & BJ-dagen? Väldigt underlig kombo...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

För något år sedan så låg jag bakom en Nissan Navara A-traktor med en ung tjej som körde, hon klättrade genom rondellerna med bilen och upp och ner på trottoarer. Håller med vad någon tidigare skrev att det är bättre att dom "kör i 30 när dom gör misstag" men i det här fallet känns det inte klokt allt att sätta en 15åring i en sån stor bil och vinka ut dom i trafiken.

Utöver det så känns det som att sätta sin tonåring i en A-traktor i staden där jag bor har blivit en statussymbol i samhället, inte ovanligt med Audi A7, Porsche Cayenne och BMW X5 av nyare årsmodeller som a-traktorer utanför skolan där äldsta grabben går.

Känns bakvänt på något vis.

Permalänk
Medlem

Tvättid igår. Ena maskinen gick sönder och luckan fastnade i låst läge. Lugnt. Bara att bryta strömmen några sekunder och sen gick det att öppna luckan men plagget (ett) var bara blött och tvättmedlet var kvar i facket. Fick ta med det upp och tvätta här istället.

Imorse upptäcke jag att högen med tio plagg frugan slängt framför tvättmaskien, medan hon letade efter något i brådska, var blöt. Filtret som är längst ner i hörnet, är uppbarligen igentäppt eftersom avloppet har svämmat över. Det är en ganska besvärlig process. Två staplade trådbackar ska lyftas över toaletten, tvättmaskinen ska dras åt sidan.

Och eftersom tvätten är blöt måste den tvättas. Med tanke på att några-flera plagg är lin så riskerar det att ludda igen filtret ännu mer. Därför tar vi nere i källaren 06:00 imorgon som är första bästa lediga tid. Oh. Däcksbyte på det vid 08-tiden och läkarbesök på sjukhuset som "vi" väntat på i 2.5 månad. En av oss är patient, den andre följer med som anhörig. Storhandling på det väntar.

Vilken underbar fredag jag kommer ha. Lär sova riktigt gott i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Bump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Samma här, jäklar vad dåligt det blev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:
Skrivet av Mauk:

Samma här, jäklar vad dåligt det blev. Jag vet att det inte spelar någon roll i det stora hela, men de har förlorat mig som "kund".

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:
Skrivet av Mauk:

Samma här, jäklar vad dåligt det blev.

Skrivet av Razken:

<Uppladdad bildlänk>

Med Better SweClockers + SweClockers Dark + Custom Swec så ser det mer eller mindre ut som vanligt

Tycker dock att det bästa vore om siten kunde användas utan massa extensions. Kanske dags för en liten tävling där folk får skapa sina egna versioner av SweClockers och man kan rösta vilka designer som ska implementeras?

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Skrivet med hjälp av Better SweClockers