Nvidia sägs skifta produktion till RTX 5000-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tur det, för spel som community-made Project Borealis - A Prologue to Half-Life 3 har svårt att hålla 60 FPS med 4080.

Frågan är om UE5 är allt för krävande eller om det mer handlar om att det finns kanske lite för många features som folk tenderar aktivera "bara därför att"? Eller så löser det sig med ett 5090

https://youtu.be/bs2XrBrpbBc

Jämför man med Alan Wake 2 tycker jag utvecklare bör ha körkort för att ratta UE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

4070 är min tanke men frågan är hur mycket ett 5070 kommer kosta. Missade tåget med prissänkt "ickesuper 4070"
Sedan om 5070 kommer orka realistiskt i 4K?

Om man ska tro pålitliga rykten (vad det nu betyder) så pekar mycket på att 5080 presterar som 4090 +- 5% och 5070 presterar som 4070 Super Ti +5-10%. Så om du i runda slängar anser att en 4070 Ti Super med +5-10% är tillräckligt för dig i 4K så har du nog en relativt realistisk gissning.

Men återigen, rykten ska tas med två nypor salt och i januari vet vi utan spekulationer.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Jag älskar de här trådarna där folk önskedrömmer om hur bra nästa generation ska bli.

Ett 5080 ska dra 220W, kosta 8 000 kr och prestera som ett 4090. Väldigt realistiskt måste jag säga. När det sen inte gör det blir folk sura och tycker att det beror på att nvidia är svin, saknar konkurrens etc.

Helfestligt må jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Om man ska tro pålitliga rykten (vad det nu betyder) så pekar mycket på att 5080 presterar som 4090 +- 5% och 5070 presterar som 4070 Super Ti +5-10%. Så om du i runda slängar anser att en 4070 Ti Super med +5-10% är tillräckligt för dig i 4K så har du nog en relativt realistisk gissning.

Men återigen, rykten ska tas med två nypor salt och i januari vet vi utan spekulationer.

Tack för en bra förhandsanalys, ärligt talat vet jag inte om det skulle räcka för vettig 4K?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Tack för en bra förhandsanalys, ärligt talat vet jag inte om det skulle räcka för vettig 4K?

Alla har ju olika preferenser och standarder, men för mig låter det som ovärdig 4K-upplevelse också. Känns som att 5080:n är det man bör sikta på, minst.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eerieness:

Jag älskar de här trådarna där folk önskedrömmer om hur bra nästa generation ska bli.

Ett 5080 ska dra 220W, kosta 8 000 kr och prestera som ett 4090. Väldigt realistiskt måste jag säga. När det sen inte gör det blir folk sura och tycker att det beror på att nvidia är svin, saknar konkurrens etc.

Helfestligt må jag säga

hey, det sista som dör är hoppet, eller var det dumheten?