Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

För att ens önskemål måste vara förankrade någonstans i verkligheten.
Varför patchar inte Rockstar RDR2?
Varför visas inte GTA6 trailern i 60 fps, varför, varför?
Allt är genomförbart i teorin...

Ja absolut, men nu är ju dagens konsoller kraftfullare. Rockstar tjänar inget på att släppa en Patch till ett gammalt spel som redan gått plus miljoner. GTA trailern visar antagligen sitt quality mode, vilket såklart är 30 fps.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag skulle vilja att GTA 6 kommer att nå 60 fps. Men är tveksam...se andra cpu-tunga spel som dragons dogma 2...de når inte 60 fps.

Jag är nöjd om det blir låst 40 fps på PS5 Pro.

På det tyngsta stället i DD2 så ligger fps'en på runt 55 fps i övrigt så ligger det på 60 fps på PS5 Pro.

Permalänk

Sålde mitt ps5 med disc läsare precis för 3500 , ser flera som ligger på 3000-5000 som har 1-1,5 års garanti kvar. Har man inte garanti och ps5 är typ 3-4 år gammalt känns det orimligt att begära mycket mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Sålde mitt ps5 med disc läsare precis för 3500 , ser flera som ligger på 3000-5000 som har 1-1,5 års garanti kvar. Har man inte garanti och ps5 är typ 3-4 år gammalt känns det orimligt att begära mycket mer.

allt handlar också om timing. Säljer man sin konsol innan ps5 pro release så lär man ha fått mer. Samma sak med telefonsläpp. Men det är bra läge just nu om man vill fynda.

Permalänk
Medlem

Fick 5000 för min nån vecka innan release tillsammans med 4 spel. Discmodell från release 2020. Riktigt bra imo. Hade aldrig köpt en pro om jag inte fått så mycket för den gamla då jag knappt spelar på PS längre, men va ett bra läge att uppgradera. Värdet på en konsol står sig alltid bra om man som nämnts ovan, säljs vid rätt läge.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Tror skicket är mer avgörande. Sönderrepade konsoler fullproppade med katthår är inte värda 3500 kr oavsett garanti.

Permalänk
Medlem

https://www.metacritic.com/game/lego-horizon-adventures/

71/100 i skrivande stund på metacritic, tyvärr en besvikelse.
Saker som att världen inte verkar vara så förstörbar är ju en otrolig miss när "allt" är "byggt" av legoklossar. Även att det snackas om "repetetivt gameplay", trots nyheter om att kampanjen går att klara av på under 6 timmar, det är ju helt horribelt.

Flera av reviewsen är inne på samma spår som jag varit redan på förhand, det är inte rimligt att prissätta detta som ett AAA.

Trots en relativt låg score så kommer jag plocka upp detta i reabacken eller invänta en PS+ release.

Skrivet av Hasson39:

allt handlar också om timing. Säljer man sin konsol innan ps5 pro release så lär man ha fått mer. Samma sak med telefonsläpp. Men det är bra läge just nu om man vill fynda.

Mm, jag hoppas på ett uppsving i pris mot julen, sitter fortfarande och undrar om Elgiganten faktiskt kommer leverera den 30th anniversary pro-ordern jag lyckades lägga, jag tror på det när jag har den i handen

Permalänk
Medlem

Inväntar också en rea på Lego Horizon Adventures. Spelet kostar 769 kr på PS Store och det är jag inte beredd att betala för 6 tim gameplay. 449 kr hade varit ett vettigare pris imo. Men jag har gott om spel ändå så behöver inte ett till just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tror skicket är mer avgörande. Sönderrepade konsoler fullproppade med katthår är inte värda 3500 kr oavsett garanti.

Fick sålt mitt PS5 från 2021 för 5000kr, men ser ut som i nyskick efter man dammade av det lite. Inga repor, hår eller så.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

La ut mitt ps5 med disk för 4k, inköpt mars 2023. Tio min senare var det sålt.

Hade säkert kunnat få 4,5 eller något mer men värderar högre att få sålt snabbt till ett pris som trots allt ändå är ok.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

La ut mitt ps5 med disk för 4k, inköpt mars 2023. Tio min senare var det sålt.

Hade säkert kunnat få 4,5 eller något mer men värderar högre att få sålt snabbt till ett pris som trots allt ändå är ok.

Hade liknande upplevelse på blocket när jag lade ut min PS5. Hade 5 svar inom 5 min och efter en halvtimme hade jag en köpare. Fick 4000 kr för min PS5 med skivläsare. Är nöjd med det och det gjorde min uppgradering till PS5 Pro till "endast" 6500 kr.

Permalänk
Medlem

Nu är jag redo för DLC den 21/11. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Inväntar också en rea på Lego Horizon Adventures. Spelet kostar 769 kr på PS Store och det är jag inte beredd att betala för 6 tim gameplay. 449 kr hade varit ett vettigare pris imo. Men jag har gott om spel ändå så behöver inte ett till just nu.

449 för 6h gameplay? Lego spelen tycker jag är värda runt 99kr då de sällan är banbrytande

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

449 för 6h gameplay? Lego spelen tycker jag är värda runt 99kr då de sällan är banbrytande

ja? Utvecklarna måste ju få betalt för ett nytt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

ja? Utvecklarna måste ju få betalt för ett nytt spel.

De får inte mer bara för att du betalar mindre.... Är ju utgivaren/plattformen som sänker priset.
utvecklaren har ju månadslön i 99% av fallen.... Vad är utvecklarens andel på ett spel? 0% tills investeringen är återbetald till utgivaren...
I detta fall har du dessutom 2x royalties att betala mot... Finna en anledningen till lego spelen kostar runt 45-100kr på rea väldigt snabbt 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Spelbutiken har sina Black Friday-priser redan nu på en del spel, kanske inga dunderpriser men det finns många mindre kända titlar. Gratis frakt också.
https://www.spelbutiken.se/tv-spel-och-konsoler/playstation-5...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Rise of the Ronin 1.008.001 Patch Notes – November 14, 2024
Crash Fixes
Addressed various game-crashing bugs for enhanced stability.
General Stability
Improved overall stability for PS5 Pro.
Minor Bug Fixes
Resolved various minor bugs impacting gameplay experience.

Permalänk
Medlem

Jag har funderat och funderat och funderat. Läst, läst och läst.

Sen slog det mig. Va fan man har bara ett liv. Och varför inte spela på den bästa konsolen som finns.

Imorgon hämtar jag mitt nybeställda PS5 pro. Dock lite vemod pga priset samt ingen disk drive. Men ska sälja mitt og disk PS5 närmre jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Sen slog det mig. Va fan man har bara ett liv. Och varför inte spela på den bästa konsolen som finns.

Imorgon hämtar jag mitt nybeställda PS5 pro. Dock lite vemod pga priset samt ingen disk drive. Men ska sälja mitt og disk PS5 närmre jul.

För mig var det tvärt om, beställde ett PS5 disc drive i väntan på Pro. Och sedan insåg jag att min normala PS5a räcker gott till. Nu är man tvungen att sälja sitt disc drive snart.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 5080 Prime OC RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Webhallens Blackweek hade några trevliga spel och annat till PS, typ FF7 Rebirth för 449:-.
https://www.webhallen.com/se/product/364994-Final-Fantasy-VII...
Precis vad jag behövde. Nu ska jag bara vänta in en Discdrive.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Fan vad gött! Tror du blir helnöjd.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Ett bra beslut! Kör Horizon Forbidden West Burning Shores för att direkt se vad PS5 Pro går för. Likaså Ratchet & Clank Rift Apart. Du kommer bli nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Fan vad gött! Tror du blir helnöjd.

Skrivet av V5er:

Ett bra beslut! Kör Horizon Forbidden West Burning Shores för att direkt se vad PS5 Pro går för. Likaså Ratchet & Clank Rift Apart. Du kommer bli nöjd.

Ja det blir nog bra

Ska direkt köra HZD remastern och sen Forbidden west igen (har inte kört DLC burning shores, så den också).

Men framförallt så kommer ju spel som är under utveckling samt som släpps framöver ha pro utvecklats. Det kittlar ju extra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Ja det blir nog bra

Ska direkt köra HZD remastern och sen Forbidden west igen (har inte kört DLC burning shores, så den också).

Men framförallt så kommer ju spel som är under utveckling samt som släpps framöver ha pro utvecklats. Det kittlar ju extra

Har du inte kört Burning Shores har du en gottebit framför dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Webhallens Blackweek hade några trevliga spel och annat till PS, typ FF7 Rebirth för 449:-.
https://www.webhallen.com/se/product/364994-Final-Fantasy-VII...
Precis vad jag behövde. Nu ska jag bara vänta in en Discdrive.

I morse var det 49 artiklar i PS5, nu är det 22.
Spelen som var listade är ju inte ens slutsålda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Pågår något konstigt. Flera spel har ordinarie pris igen. Nedsatta ett par timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Märkte det.. Skulle lägga en beställning ikväll men nu ordinariepris igen.. Aja får se om det kommer tillbaka igen, annars lär det bli liknande priser hos konkurenterna snart. Webhallen har mycket skumma grejer för sig nuförtiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som skickade efter er PRO, skickades den i dess originalförpackning? Inte ytterligare emballerad tex i en brun papplåda typ?

Permalänk
Medlem

Black friday är lite för dem som inte har gått över till tradera😊👍

Jag köper nästan alla mina spel för ”black Friday-priser”. Ofta är spelen väldigt nära nyskick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Ni som skickade efter er PRO, skickades den i dess originalförpackning? Inte ytterligare emballerad tex i en brun papplåda typ?

Från Amazon så skickades det så här. Gott om dämpande papper runt själva PS5:an så den inte åker runt i lådan.

Visa signatur