Kolla hur man byter kylpasta, man ska inte bara vräka på en ärta med klet.
Oh jo man kan slimma systemet, alla små program där vart och ett av dom inte är så tunga men allt tillsammans blir stentuft då det tar upp ram och processor
Sök på nätet how to slim computer for gaming. Det går ut på att man går in och tar bort alla program man inte behöver. resten stänger man av helt enkelt. Folk kan bli vänligt förvånade hur mycket ram som Windows 10 tar upp. jag har fått ner det till 1.8 GB.
Det är viktigt med nya och bra drivrutiner. Från tillverkarens hemsidor. Grafikkortet ska ha den nyaste. och du skall ha moderkortets Chipset driver som finns på moderkortets hemsida.
Ctrl alt del är din vän i sammanhanget, det är med den manövern du kan se hur mycket grejer som är i gång i systemet , hur mycket ram allt tar upp och sånt s¨å där ska man titta regelbundet. även där i en flik kan man sälla in så att program inte startar när datorn startar. Sist efter att man avinstallerat och grejat en massa är att i många program så kan man ställa in så att dom inte startar upp när datorn startat.
Exempel i Spotify i inställningar... leta efter starta inte när Windows starar upp / start on OS reboot : NO och så.
Kolla med manövern ctrl alt del föra och efter. Det är ganska kul att se vad som faktiskt får att göra och jag själv har kunnat använda en Intel 2600k ed GTX 1070 ända fram till i dag.
Därefter så kan man ställa in i spelet. Ställ in upplösningen på 1080p. Stäng av V-synk exepelvis. Sätt allt på lägst. Prova så lovar jag att det kommer göra abnorm skillnad efter att man bantant OS.
Ja och antivirusprogram ska vara avstängt när man spelar ja.