Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Banhof matchade Telias erbjudande för 1000/1000 och till omed 10kr billigare. 1000/1000 för mig hos Banhof går nu på 439:- i 12 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneG3:

Banhof matchade Telias erbjudande för 1000/1000 och till omed 10kr billigare. 1000/1000 för mig hos Banhof går nu på 439:- i 12 månader

En tia billigare än vad jag kan få, med 12 månaders bindning (på hemsidan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Jag har också Open Infra och det är anledningen till att vi får så höga priser jämfört med samma tjänst i många andra stadsnät.
Vilket också gör det ännu störigare att de kräver en serviceavgift under eget namn varje år utöver det extra det redan kostar.

Jag har senaste året haft 250Mbit/s för 299kr/mån från Telia men jag fick lika höga priser som du blev erbjuden när jag ringde in för att säga upp tjänsten. Jag sa då upp mitt avtal och har nu tecknat 250Mbit/s på Halebop (vilket ägs av Telia..) istället.
Det kostar visserligen 489kr/mån men de 3 första månaderna kostar 0kr vilket innebär att totalpriset blir 367kr/mån sett över hela bindningstiden.

Snyggt fångat, jag har samma förutsättningar dvs. Open Infra och Telia 250/250 för 299 och kommer hoppa på samma erbjudande, ser ut att vara det mest prisvärda alternativet.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneG3:

Skrivet av VinterSolen:

Dags för bredbandsupproret, sanslöst vilken skillnad det är mellan olika nät.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Lyckas folk som tecknade Telia förra årets BF binda om ett år till med rabatt, eller gäller det endast nya kunder?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk

Jag har haft Telenor 100/100 ganska länge då jag kunnat hoppa på nykundserbjudande år efter år för 249 kronor i månaden. (549 eller 599 ordinarie pris). Men för ett tag sedan bytte Telenor utbudet och då har jag inte kunnat fortsätta med 100/100 för 249, och deras 150/150 har enligt mig varit väldigt dyrt då jag inte kunde mygla mig till något nykundspris.
Telia erbjöd 150/150 för 294 kronor i månaden på min adress nu under BF, jag försökte få Telenor att prismatcha men de kom inte ens i närheten.
Sade upp Telenor och signade upp på Telias erbjudande, säljaren strök startavgiften utan att jag ens hann fråga om det!

Hur kollar jag förresten vilket nät jag tillhör? Jag har läst lite här i tråden och ser att det är väldiga skillnader på de olika varianterna. Open Infra till exempel verkar ju ta skyhöga priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Lyckas folk som tecknade Telia förra årets BF binda om ett år till med rabatt, eller gäller det endast nya kunder?

Jag lyckades binda mig fast jag redan var Felia kund.
Krävdes ett l-å-å-å-n-g-t telefonsamtal men nu sitter jag med 300/300 för 319:-/mån i ett år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Lyckades också binda om mig. Första personen jag pratade med sa att erbjudandet ej gällde befintliga kunder varav jag bad om att bli kopplad till uppsägningsavdelningen där jag efter 10 minuters väntetid fick nykundserbjudandet.

Permalänk

Går inte ens komma fram till Telias kundtjänst. Jag fick vänta 50 min sen dog samtalet. Jag har skrivit till dom men känns helt tokigt att det ska dröja så här mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasasin88:

Går inte ens komma fram till Telias kundtjänst. Jag fick vänta 50 min sen dog samtalet. Jag har skrivit till dom men känns helt tokigt att det ska dröja så här mycket.

Tänk vad mycket tid det hade kunnats sparas varje år för alla inblandade om de bara gav alla samma erbjudande istället för att alla ska sitta och behöva säga upp och hålla på med sådant skit.

Permalänk
Skäggig legend

Priserna som jag redovisade i tidigare inlägg visade sig tyvärr inte stämma, fel från Telia, så det blev 500/500 för 369:-.
Det blev många nej nej nej från 3 olika personer på abonnemangsavdelningen för att efter ett sista samtal med en Oliver - ett klockrent Ja, utan problem, utan krusiduller eller annat, snabbt och stabilt.

Sjukt att det ska vara så omständligt.

Kund hos Telia sedan 2021. iTux.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Skrivet av Yasasin88:

Försöker du säga upp eller teckna nytt?
Jag gick in på Telias hemsida, och klickade på ikonen nere till höger med ett ansikte, valde att få bli uppringd och matade in mitt telefonnummer. Telia ringde inom några sekunder.

Man kan behöva stå still en stund på samma sida, jag går in på sidan att beställa bredband och matar in min adress och när jag stått där någon minut så kommer popup-rutan fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Utan bindningstid eller startavgift. Utan mitt pris gäller i 12 månader.

Permalänk
Medlem

Kopplade mig till uppsägningsavdelningen på Telia. Enda de kunde erbjuda var 649kr/månad. Sade upp abonnemanget.

Permalänk
Medlem

Kämpade mig igenom 1 timme och 16 minuters kö hos Telia för att säga upp 1000/1000 som jag tecknade igår med Black Week-erbjudandet. Killen som tog mitt samtal undrade vilket erbjudande jag fått och sa att jag fått ett för 10 kr billigare. Han frågade direkt om det var Bahnhof, utan att jag nämnt dem tidigare.
Så jag tror att fler har försökt säga upp hos Bahnhof och sedan fått 439 kr i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneG3:

Kämpade mig igenom 1 timme och 16 minuters kö hos Telia för att säga upp 1000/1000 som jag tecknade igår med Black Week-erbjudandet. Killen som tog mitt samtal undrade vilket erbjudande jag fått och sa att jag fått ett för 10 kr billigare. Han frågade direkt om det var Bahnhof, utan att jag nämnt dem tidigare.
Så jag tror att fler har försökt säga upp hos Bahnhof och sedan fått 439 kr i månaden.

Jag har samma pris på bahnhof som på telia på 449kr/mån.
Fördelen bahnhof har i det här fallet är att efter ett år kostar det "bara" 549kr/mån medans telia ska ha 899kr för 1000kr.

Så det börjar luta åt bahnhof för mig.. kanske.. men de smyghöjer ju alltid helatiden..

Permalänk
Medlem

Telia alltså.
Tecknade bredband via telefon. Vi kom överens om allt. Startavgiften också att han tar bort den. Och allt vi kommit överens om upprepade han 2 gånger så allt var klart.

Når han skulle slutföra så kom det upp ett fel. Så han var tvungen att lägga min beställning som ett ärende. Med allt vi kom överens om. Inkl startavgiften.

Fick svar idag av Telia.

Svarade såhär :

Får väl se hur de ska försöka kringgå detta då vi har en muntlig beställning.

Ignorera fel ord i mitt svar. Skyller på iPhone auto correct i samband med frustration när jag skrev till dom

Självklart kommer jag inte acceptera startavgift efter vi ingått muntligt avtal vid beställning.
Men ork av Telia alltså. Skit företag.

Permalänk
Skrivet av SizzlingSnow:

Försöker du säga upp eller teckna nytt?
Jag gick in på Telias hemsida, och klickade på ikonen nere till höger med ett ansikte, valde att få bli uppringd och matade in mitt telefonnummer. Telia ringde inom några sekunder.

Man kan behöva stå still en stund på samma sida, jag går in på sidan att beställa bredband och matar in min adress och när jag stått där någon minut så kommer popup-rutan fram.

Jag har ett befintlig abonnemang som jag försöker förnya med BF-deal. När det gäller avsluta hänvisar dom mig till att ringa, jag kan ha fel. Skulle bli skönt att bli uppringd iaf :).

Jag ska försöka lite mer under dagen.

Permalänk
Medlem

Har allt via Telia men kunde inte nyteckna online då det står att "tjänsten redan är aktiverad på angiven adress". Så man måste väl ringa in och "ångra sin uppsägning då" antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Som jag förstått har Telia sagt erbjudande för nuvarande Telia kunder kommer på Fredag har nån sagt i denna tråd. Om man vill ha erbjudande som nya kunder får så får man ringa och tjatar sig fram det som en del har gjort i denna tråd.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Det blev att stanna kvar på Telia ...

Hade 250/250 för 299 som jag sade upp för några veckor sedan, pallade inte strula med att byta fibernät till Telenor eller Tele2 så fick Telia att ringa upp mig och snubben förlängde mitt abb till 300/300 för 319 som på sidan, ingen startavgift. Tog 3 minuter.

Sen ska man väl inte ropa hej, de kanske plötsligt gör som användaren ovan och ångrar sig ...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

in Mitt Telia, mine says

Citat:

Du har en pågående beställning
Du har en pågående beställning med planerad leverans 2024-11-30.
Det är inte möjligt att göra en ny beställning.

because I have canceled it in October.

but I can go through the regular Köp bredband, find my apartment and order with the discounted BF prices + startavgift.
Does it sound reasonble or I am missing sth.

PS. I do not think my broken Swedish will get me off the startavgift, so would rather skip the long wait and following disappointment from calling.

Permalänk
Medlem

Många som tar Telia här i tråden men tyckte dom var på tok för dyra. Blev istället Halebop 250/250 för 389:-.

Bahnhof fick jag 1000/1000 för 459:- , skulle egentligen tagit det men är snål.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

in Mitt Telia, mine says
because I have canceled it in October.

but I can go through the regular Köp bredband, find my apartment and order with the discounted BF prices + startavgift.
Does it sound reasonble or I am missing sth.

PS. I do not think my broken Swedish will get me off the startavgift, so would rather skip the long wait and following disappointment from calling.

I asked them about this and was told that the order will be declined if I order it online as an existing customer. Something about ports already in use... Worth a try?

Permalänk
Medlem

They get to charge that precious startavgift that way, so something tells me it will go through just fine.
The port will not be in use the date I will ask to be connected, t.ex. 1.12.2024

Will give it a go then, and report accordingly.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Dags för bredbandsupproret, sanslöst vilken skillnad det är mellan olika nät.

Jag jobbar i branschen på en av de stora nätägarna (är även kund privat i vårt nät) och kan med glädje meddela dig och andra att reglering av denna marknad är på gång hos PTS. Inte helt spikat än vilken lösning det blir men det kommer bli billigare för konsumenten i slutändan.

https://pts.se/internet-och-telefoni/konkurrensreglering/reglerade-marknader/pagaende-arbete/

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Många som tar Telia här i tråden men tyckte dom var på tok för dyra. Blev istället Halebop 250/250 för 389:-.

Bahnhof fick jag 1000/1000 för 459:- , skulle egentligen tagit det men är snål.

Vad fick du för pris på Telia? Själv fick jag 300/300 för 319:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompet:

Vad fick du för pris på Telia? Själv fick jag 300/300 för 319:-.

399:- för 100/100, 449:- för 250/250.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag landade på Telia 500/500 för 369kr/mån (bundet 12 månader), ringde in och förhandlade bort startavgiften. Stadsnät, kommunägt i mindre stad i mellansverige.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Efter drygt 1 timmes väntetid kom jag äntligen fram, de verkar ha systemfel med sjukt sega svar från kundtjänsten som resultat samt många som ringer in..

Telia Öppen Fiber

- 150/150 för 349kr/mån (hemsidan säger 294kr/mån men enligt kundtjänst bara för nytecknande, orkade inte tjafsa)
- 300/300 för 399kr/mån (319kr/mån nytecknande enligt hemsidan)

Fick inte stanna kvar på 299kr/mån för 250/250 som det var tecknat för 1 år sedan så det blev uppsägning, det gick på några sekunder att ordna.

Bara frågan vad man gör nu då. Hur är mobilt bredband via 4G för normalt användande, ingen gaming för fem öre. Enbart streaming/surf, Funkar?

Funderar nämligen på Comviqs 4G-lösning.