7900xt hellhound vs gaming oc

Permalänk
Permalänk
Medlem

Stog inför samma dillema och valde RX 7900 XT 20GB HellHound och i dag damp det ner i lådan och jag är mer än nöjd med kortet, det gick med nöd och näppe in i mitt fractal design meshify chassi så kolla upp det innan.

Permalänk
Medlem

Avråder från Gigabyte på grund av tidigare kvalitetsproblem med strömkontakter och nätaggregat men om man kollar rent objektivt så är största skillnaden att PowerColor-kortet har större (bättre) kylare

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Det lilla jag kan väga in på är att hellhoundkortet har kortare formfaktor vilket var ett absolut måste för mitt chassi. Jag har visserligen ett 7900XTX, men det har funkat bra för mig. Kan förkomma coilwhine som låter en hel del, men det har varit väldigt sällan för mig.

Permalänk
Medlem

Hellhound är en erkänt väldigt bra kylare. TechPowerUp har inte recenserat 7900 XT men bör vara något liknande som 7900 GRE-versionen som är extremt tyst och samtidigt sval.

https://www.techpowerup.com/review/powercolor-radeon-rx-7900-...

Permalänk
Skrivet av Nalle-Puh:

Stog inför samma dillema och valde RX 7900 XT 20GB HellHound och i dag damp det ner i lådan och jag är mer än nöjd med kortet, det gick med nöd och näppe in i mitt fractal design meshify chassi så kolla upp det innan.

Skrivet av Laffe:

Det lilla jag kan väga in på är att hellhoundkortet har kortare formfaktor vilket var ett absolut måste för mitt chassi. Jag har visserligen ett 7900XTX, men det har funkat bra för mig. Kan förkomma coilwhine som låter en hel del, men det har varit väldigt sällan för mig.

Skrivet av Alastor Moody:

Hellhound är en erkänt väldigt bra kylare. TechPowerUp har inte recenserat 7900 XT men bör vara något liknande som 7900 GRE-versionen som är extremt tyst och samtidigt sval.

https://www.techpowerup.com/review/powercolor-radeon-rx-7900-...

Klickade hem ett Hellhound. Över till röda laget igen efter 10 år. Kommer vi inte överens så får jag hålla ut tills dem gröna släpper nytt i början av nästa år.
Från 5600x->5800x3d samt 3070->7900xt och en ny 1440p oled påväg hem så hoppas vi att det blir kul att spela igen.

Tack alla för hjälpen.