Tävling: Gör skrivbordsbakgrund – vinn valfri Komplett-PC!

Permalänk
Medlem

Här kommer ett lite mer minimalistiskt bidrag!

Mörk

Ljus

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag

Ljust och mörkt i länken:
https://imgur.com/a/IOgbqfb

Permalänk
Medlem

Här kommer mina bidrag!

...hoppas ni tycker om dem. De är hand ritade i Adobe Fresco och bearbetade i Adobe Illustrator.

När jag satt och synade Komplett:s logga och letade idéer, så plötsligt, dök en äldre, gul och hungrig figur upp i sinnet som inspirerade mig.

Den mörka versionen med lite "blueprint" känsla kommer här:

Den ljusare versionen med samma tema men med mer "skiss" känsla kommer här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av zooea:

...hoppas ni tycker om dem. De är hand ritade i Adobe Fresco och bearbetade i Adobe Illustrator.

När jag satt och synade Komplett:s logga och letade idéer, så plötsligt, dök en äldre, gul och hungrig figur upp i sinnet som inspirerade mig.

Den mörka versionen med lite "blueprint" känsla kommer här:

<Uppladdad bildlänk>

Den ljusare versionen med samma tema men med mer "skiss" känsla kommer här:

<Uppladdad bildlänk>

Nej jävlar, satt just med samma idé då Komplett-mannen blivit Pak(et)man.

Tar bort dem imorgon! Är säkert copyright problem med "mina" spöken ändå.

Tog bort bilderna
Visa signatur

MacBook Pro 2012 15"

Permalänk

Mina bidrag!

Permalänk
Medlem

Bidrag

Hej här kommer jag med mina bidrag som båda är primärt i mörkt.

Mittt första bidrag

Mörka Versionen

Ljusa versionen

Mittt andra bidrag

Mörka versionen

Ljusa versionen

Allt är skapat i blender och sedan tagit över det i photoshop

Permalänk
Medlem

Oj vad många fina bidrag det dröser in nu!

Då det inte går att redigera så är detta en uppdaterad version av det som väl är mitt huvudbidrag, det är detta och vaporwavediscot ovan, resten är jag inte nöjd med ändå.

Mörk:

Ljus:

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Mörk

Ljus

Gjort i Nuke. Har även använt mig av en kamera och fotograferat för att skapa några element (lens flares & bokeh).

För att göra bokeh har jag använt en "Pentax Super Takumar 50mm F1.4" från 1964. Bländaren i objektivet har 6 blad så saker som är ur fokus får formen av en hexagon. Jag tog en bild på en ljus punkt ur fokus och sedan redigerade jag bilden så att den fick formen av komplett loggan.

Lens flares har jag fotograferat med en "Nikon AI-S Nikkor 24mm F2.0" från 1981. Använde lampan på min telefon som ljuskälla.

Dold text
Visa signatur

Intel i5 13600KF | MSI RTX 4070 Ti | ASUS Prime Z790-P | 64GB DDR4 | Kingston KC3000 2TB | Cooler Master ML240L V2 | Be Quiet! Silent Base 601 | Fractal Design ION Gold 850W | Windows 11 | LG OLED 55 CX | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Ett till

Insåg att mitt förra bidrag körde på raka linjer när design dokumentet nämner 30 graders element, så den här varianten är nog mer passande.

Permalänk

Sista bidraget från mig... jag lovar

Lite mer lull-lull och flash men ändå i ett stilrent perspektiv.
(upplösningen och detaljerna är ju horribla när man laddar upp direkt i inlägget)

Bilden finns på imgur

Bilden finns på imgur

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Warq Bidrag

Här är mina två bidrag, i både en mörk och en ljus version.
Båda är skapade i Blender!

Mörk version 1

Ljust version 1

Mörk version 2

Ljust version 2

Permalänk
Medlem

Ett bidrag från mig Gjort i Clip Studio Paint.

Ljust tema:

Mörkt tema:

Permalänk
Medlem

En sista i lite olika versioner + ljus & mörk. Kvalitén blev sisådär när den laddades upp här, kompressionsartifakter som ej finns på originalbilderna.

Med floppy:

Utan floppy + av/på:

Enkel:

Permalänk

Här kommer mitt bidrag för i år, jag tänkte att jag skulle göra något lite mer minimalistiskt i år men det blev mer detaljer än vad jag planerat och tog längre tid som vanligt.

mörkt tema:

Ljust tema:

Bilderna finns i rätt format också men imgur tillät inte så stora filer att laddas upp och jag vet inget bättre sätt att redovisa bilderna så förhoppningsvis duger 4K

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag i år!

Blev tyvärr 1080p men finns i högre upplösning.

Stort lycka till för alla!

Mörkt tema:

Ljust tema:

Permalänk
Medlem

Idag läste jag om att forskare tagit fram en metod för att framställa objekt ur intet. 3D-printing ur koldioxid i luften. Helt otroligt. Men Komplett har ju haft tillgång till en liknande teknik sedan länge. En inblick i processen här (den utförs med fördel i yttre rymden, där avsaknaden av tyngdkraft gör processen stabilare):

(originalfiler i native 8k finns men är för stora för att delas här):

Soft Yellow:

Dark:

Darker:

Aurora:

Lågenergi-läge:

Komplett Yellow:

Dold text
Visa signatur

MacBook Pro 2012 15"

Permalänk
Medlem

Bidrag 2

Ett bidrag till.
Det lite blev tight med planeringen. Gjorde en render i blender som jag planerade att rita över. Det tog längre tid än väntat. Så fick slänga ihop den här lite snabbt i Photoshop. Mest för skoj skull den blev lite små cool. Kul tävling som vanligt! Väldigt bra bidrag från alla!

Permalänk

Tävlingsbidrag x3!

Slänger in tre bidrag i samma inlägg!
Allt skapat i Photoshop i korrekt storlek, men fick inte ladda upp så stora bilder på imgur så dessa är exporterade i mindre format.
Samtliga alternativ finns i ljus och mörk variant.

Alternativ 1:
Alternativ 1

Alternativ 2:
Alternativ 2

Alternativ 3:
Alternativ 3

Lycka till alla tävlande!

Permalänk

Här är en till variant av mitt bidrag. Finns såklart i högre upplösning

Permalänk
Medlem

I år blev det inte så jättespännande från min sida, hade inte riktigt den samma tiden tyvärr. Men något får man väl bidra med

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Redaktion
Skribent

Halli hallå! Kul med så många snygga bidrag. Nu är tävlingen avslutad och juryn börjar välja ut finalisterna som SweClockers medlemmar sedan kan rösta på.