Är GTSA en pålitlig leverantör? [Update: Nej]

Permalänk
Medlem

Beställde ju deras RT-7 från CDON.

Datorn blev klar efter 9-10 arbetsdagar beroende på om man räknar med dagen då datorn beställdes. Då jag beställde via CDON så är det ju standard att få det hemskickat. Valde att inte lita på PostNord så jag mailade GTSA och kikade om det gick att styra om leveransen så att jag hämtar den på plats istället. Det skulle inte vara några problem. Så där har kontakten varit smidig och riktigt bra.

Datorn då, riktigt bra bygge, fina kabeldragningar och stilrent chassi. Blev två förändringar i specsen men ser inte det som något negativt.

3600MHz-minnen istället för 3200MHz. Samsung 980 SSD istället för Kingstons. Nu ska man bara vänja sig vid Windows 11. Så för att svara på pålitlig leverantör. Ja, dom är pålitliga helt klart. Butiken i Stockholm var riktigt stor (större än jag trodde).

Permalänk
Medlem

@Popelipo: Nu har det gått 30 dagar sedan du startade tråden. Hur gick det?

Permalänk
Medlem

återkommer nu efter lite drygt en månad och hämtade idag ut mitt paket från posten, Inget verkar fel varken utvändigt eller efter att jag startat upp den och alla komponenter stämde. Gick smidigt, hade inga problem med support eller leverans så jag är då väldigt nöjd!

Permalänk
Medlem

Leveranser av grafikkort verkar ändå komma, så väntar man lite finns det.

Permalänk
Medlem

tydligen så nu ska jag bara ta mig tiden att rensa ur den gamla datorn och sno en hårddisk och sen börja sätta i ordning den nya. Windows 11 är lite att vänja sig vid också

Permalänk
Medlem

Har vi någon uppdatering på GTSA:s tillförlitlighet, kvalitetskontroll etc.? Jag är extremt sugen på att köpa en dator från dem, men är såklart varse om de varningar som dykt upp här samt att priserna har tydliga "för bra för att vara sant"-vibbar.

Permalänk

Superpriser när dom kör kampanjer, men satan så rutten support! Dom kan nog inte ha så många återkommande kunder, den saken är säker.

Permalänk
Medlem

Nu i juli gick datorn sönder och dom lyser med sin frånvaro, dom har ingen butik och deras ”kontor” är en grönsakshandel..
Går inte att logga in på deras hemsida längre, folk på plats säger att ”du är långt ifrån ensam, det ligger många datorer hos PostNord just nu, tycker synd om er”, dom hämtar inte ens ut datorerna som skickats tillbaka av olika anledningar.

ARN får ta det från och med nu.

Permalänk
Medlem

Ägaren har antagligen tagit pengarna och emigrerat.

GTSA/GreatTech lade då och då upp fakturor på högre belopp än vad köpet egentligen var på. De har tydligen dragit pengar för köp som inte gjorts. Det finns exempel där de inte levererat betalda varor.

Det finns många trådar på Sweclockers. Använd sökfunktionen.

Det har hela tiden varit uppenbart att ägaren inte varit en normal svensk företagare med normala värderingar. Nu har företaget förhoppningsvis nått det förväntade slutet, men ärligt talat skulle jag inte bli förvånad om personen i fråga dyker upp igen under nytt namn och orsakar fler problem.

@Jeast I en annan tråd finns en sammanfattning över alla GTSAs förlorade ARN-ärenden. Räkna inte med ersättning bara för att du vinner i ARN. Risken för konkurs tycks överhängande.

Permalänk
Skrivet av KAD:

Ägaren har antagligen tagit pengarna och emigrerat.

GTSA/GreatTech lade då och då upp fakturor på högre belopp än vad köpet egentligen var på. De har tydligen dragit pengar för köp som inte gjorts. Det finns exempel där de inte levererat betalda varor.

Det finns många trådar på Sweclockers. Använd sökfunktionen.

Det har hela tiden varit uppenbart att ägaren inte varit en normal svensk företagare med normala värderingar. Nu har företaget förhoppningsvis nått det förväntade slutet, men ärligt talat skulle jag inte bli förvånad om personen i fråga dyker upp igen under nytt namn och orsakar fler problem.

@Jeast I en annan tråd finns en sammanfattning över alla GTSAs förlorade ARN-ärenden. Räkna inte med ersättning bara för att du vinner i ARN. Risken för konkurs tycks överhängande.

Ägaren har startat upp ett nytt bolag skrivet på hans fru.
Nu har dock alla uppgifter blivit dolda men sett det tidigare när jag googlat runt om dessa individer.
https://www.merinfo.se/foretag/SRT-Systems-AB-5594461344/2kis...

Var också med om det klassiska köpte en dator från dom för 40 lax som inte funkade.
Ångrade köpet efter dom drog ut på tiden hela tiden med att skicka mig en retursedel för garantirep.
Skickade ner datorn tillslut för och fick till svar att jag packat datorn dåligt och den gått sönder under frakt, vann ärendet hos ARN iaf så Svea ekonomi makulerade fakturan.

Permalänk
Medlem

Har 2 IRL polare som beställde varsin dator (samma spec) och det var inga problem.
Fler som har åsikter om dessa nu för tiden? Eller vet exakt vart butiken ligger?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII Z490 |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcore:

Beställde ju deras RT-7 från CDON.

Datorn blev klar efter 9-10 arbetsdagar beroende på om man räknar med dagen då datorn beställdes. Då jag beställde via CDON så är det ju standard att få det hemskickat. Valde att inte lita på PostNord så jag mailade GTSA och kikade om det gick att styra om leveransen så att jag hämtar den på plats istället. Det skulle inte vara några problem. Så där har kontakten varit smidig och riktigt bra.

Datorn då, riktigt bra bygge, fina kabeldragningar och stilrent chassi. Blev två förändringar i specsen men ser inte det som något negativt.

3600MHz-minnen istället för 3200MHz. Samsung 980 SSD istället för Kingstons. Nu ska man bara vänja sig vid Windows 11. Så för att svara på pålitlig leverantör. Ja, dom är pålitliga helt klart. Butiken i Stockholm var riktigt stor (större än jag trodde).

Vart låg butiken?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av unrealruskie:

Ägaren har startat upp ett nytt bolag skrivet på hans fru.
Nu har dock alla uppgifter blivit dolda men sett det tidigare när jag googlat runt om dessa individer.
https://www.merinfo.se/foretag/SRT-Systems-AB-5594461344/2kis...

Var också med om det klassiska köpte en dator från dom för 40 lax som inte funkade.
Ångrade köpet efter dom drog ut på tiden hela tiden med att skicka mig en retursedel för garantirep.
Skickade ner datorn tillslut för och fick till svar att jag packat datorn dåligt och den gått sönder under frakt, vann ärendet hos ARN iaf så Svea ekonomi makulerade fakturan.

Allabolag har info om gtsa group så där hittar man lite

Permalänk
Medlem

Betyg och omdömen på Trustpilot ger ingen positiv bild.

https://se.trustpilot.com/review/www.gtsa.se

Permalänk
Medlem

Bluff och båg AB.
Har en bekant som just nu har en dator som inte fungerar efter ett år men det går inte att få tag på bolaget för support eller för att nyttja den 3-åriga garantin.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska hjälpa en polare att felsöka hans dator från gtsa i helgen. Ska bli intressant att se hur den ser ut.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Moderator
Moderator

I andra trådar t.ex. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1728204-problem-med-gt... framgår att GTSA gått i konkurs/flytt landet eller dylikt.

Justerar rubriken här för infospridning.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

I andra trådar t.ex. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1728204-problem-med-gt... framgår att GTSA gått i konkurs.

Det kanske inte var så otippat efter all skit man läste

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

I andra trådar t.ex. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1728204-problem-med-gt... framgår att GTSA gått i konkurs.

Var ser du det? Såvitt jag ser är företaget fortfarande officiellt aktivt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av frong:

Var ser du det? Såvitt jag ser är företaget fortfarande officiellt aktivt.

Gick på det som skrevs i tråden vid tidpunkten, men justerar lite tills vi vet mer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Ska hjälpa en polare att felsöka hans dator från gtsa i helgen. Ska bli intressant att se hur den ser ut.

Du får gärna berätta hur det gick. Speciellt om det är specialvattenkylaren som verkar strula som inte går att köpa någonstans.