Hrm. Jag vill ju inte vara den som är den, men det finns ju gott om svar på google, och de flesta av dem fungerar. Tex att prova starta om datorn om du råkar på något problem.
Men det är också det som är problemet med Google idag, jag vet redan att det är en god ide att prova starta om datorn. Jag behöver inte att google på eget bevåg skippar de extra termer jag aktivt skrev in för att filtrera resultaten. Istället visar Google sida upp och sida ner med "prova starta om datorn" och "kolla om sladden sitter i".
Så tyvärr får jag nog säga att den som hittar allt direkt antagligen ställer frågor du redan borde veta.
En sak jag dock är smått hoppfull över nu när allt blir AI; kanske kan alternativen till Google bli faktiskt bra till sist. Kanske det går för någon lämpligt entreprenöriell person att ta ett vanligt halvdant Googlealternativ, slänga på lite halvtaskig AI och resultatet blir i närheten av gamla google?
Då slipper vi både att google blivit sämre, att de troligtvis blir ännu sämre och som extra bonus slipper man känslan av att vara lite smutsig för att man är beroende av Google.