Netflix satsar på sällskapsspel

Permalänk
Melding Plague

Netflix satsar på sällskapsspel

Företaget ska släppa ”couch co-op”- och partyspel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spelar någon ens på Netflix?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Detta låter faktiskt som en ganska bra idé

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ja, faktiskt. Jag är fascinerad av ord-spel så jag laddade ner Word Trails till mobilen och spelar den ofta.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Får de till det grafiskt och användarvänligt kan det bli en hit tror jag. Antar att folk måste få upp ögonen för det fort bara, de har ju en benägenhet att skrota saker snabbt. Samtidigt är utvecklingskostnaderna säkert inte i närheten av serie/film sidan.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

De har väldigt bra mobilspel gratis

Permalänk
Medlem

Hur spelar man på Netflix?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

De har väldigt bra mobilspel gratis

Sist jag kollade så var man tvungen att betala för en prenumeration hos Netflix. En prenumeration som bara har ökat och ökat och ökat i pris. Så att mobilspelen är gratis, det håller jag inte riktigt med om.

Som att säga att alla serier är gratis på Netflix eftersom man "bara betalar för filmer". Eller att podcasts är gratis på Spotify eftersom man "bara betalar för musik".

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Sist jag kollade så var man tvungen att betala för en prenumeration hos Netflix. En prenumeration som bara har ökat och ökat och ökat i pris. Så att mobilspelen är gratis, det håller jag inte riktigt med om.

Som att säga att alla serier är gratis på Netflix eftersom man "bara betalar för filmer". Eller att podcasts är gratis på Spotify eftersom man "bara betalar för musik".

Jag menade att de ingick i prenumerationen. Att deras spel inte kostar extra och har inga ingame köp

Permalänk
Medlem

Tänker spel som Jackbox borde vara något passande för detta.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Netflix spelsatsning har inte gått exakt som företaget hoppades.
...
Netflix kommer fortsätta satsa på storydrivna spel baserade på företagets olika populära tv-serier. Sådana spel har visat sig vara populära bland kunderna och det finns, säger Greg Peters, ”mycket att ta av”.

Jag har ingen koll alls då jag inte använder Netflix själv. Men jag undrar ifall deras satsning gått bra eller dåligt hittills? Tycker det är motstridiga uppgifter i nyheten. Någon som vet?

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Pamudas:

En del! Moonlighter och spiritfarer är ju svinhärliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

En del! Moonlighter och spiritfarer är ju svinhärliga!

Visste inte att det fanns "vanliga" spel där också, för dessa två är ju rätt poppis på Steam

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Pamudas:

Visste inte att det fanns "vanliga" spel där också, för dessa två är ju rätt poppis på Steam

Into the breach också, såg jag nu. Det är ju mobilportar av spelen, men de duger!

Permalänk
Medlem

Wii och Wii U var bra på "couch games", mycket av reklamen visade familjer och kompisar som spelade ihop hemma. Vi hade ofta med våra Wii till kompisar just för att spela ihop på plats, det har aldrig hänt med någon annan konsol. Med Switchen valde man en annan inriktning, nu skulle alla ha varsin konsol istället och spela mer på egen hand eller online. Visst finns det "couch games" till Switchen, men min uppfattning är att just bra "couch games" är ganska underordnat tyvärr. Kul att Netflix tar upp kampen på området, det är något som behöver fyllas ut.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Bredare netflix betyder högre priser… knappast något dom lockar eller är värt att betala extra för

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Into the breach också, såg jag nu. Det är ju mobilportar av spelen, men de duger!

Into the Breach är ett av mina favvospel när det kommer till indie. Hade gärna kört det på paddan, men är ju trist att det inte går att köpa separat för oss som inte har Netflix-prenumeration.

Permalänk
Medlem

Vem minns inte när man spelade Monopol/Fia med knuff med hela familen?
Eller Risk/Stratego med kusinerna när de var på besök?
Familjespel genom TVn kan mycket väl vara något, man tänker igenom före och satsar på kvalitet, spelbarhet istället för kvanitet.

Permalänk
Medlem

Kan nog bli bra detta

Permalänk
Medlem

Hej Netflix! Kan ni inte snälla erbjuda abonnemang UTAN NÅGRA JÄVLA SPEL till lägre pris, så blir jag lite gladare?

Ska de envisas med spel så får de tamigfan starta en separat tjänst "Netflix Games" för det, så jag slipper skiten.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hej Netflix! Kan ni inte snälla erbjuda abonnemang UTAN NÅGRA JÄVLA SPEL till lägre pris, så blir jag lite gladare?

Ska de envisas med spel så får de tamigfan starta en separat tjänst "Netflix Games" för det, så jag slipper skiten.

Håller med, är inte intresserad av detta mög för 5 öre.

Jag har/betalar för Netflix (prem) för kolla på "film", vilket kan diskuteras. Har inte kommit mycket sevärt på ett bra tag, "Rampage (9/10), Back in action" (8/10) var "glovärda".

Lägg dessa pengar på bättre 4K filmer, mer av det amerikanska utbudet (om där nu finns något att glo på).

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vem minns inte när man spelade Monopol/Fia med knuff med hela familen?
Eller Risk/Stratego med kusinerna när de var på besök?
Familjespel genom TVn kan mycket väl vara något, man tänker igenom före och satsar på kvalitet, spelbarhet istället för kvanitet.

Finns mängder av nyare brädspel idag som är flera gånger roligare att spela med vänner och familj. Jag förespråkar detta istället för att sitta framför TVn

Visa signatur

innan du kritiserar någon, gå en mil i hans skor.
då är du en mil bort och har hans skor!