Ny/begagnad mobil för ca 4500kr

Permalänk
Medlem

Ny/begagnad mobil för ca 4500kr

Letar efter en ersättare till min samsung a52s.

Använder inte telefon för så mycket. Scrolla lite reddit på lunchen osv. Men skulle va stort plus med bättre kamera än nuvarande. Vill också att den stödjer trådlös laddning.

Om det är iOS eller Android spelar ingen roll.

Vad för telefon borde jag kika efter tycker ni?

Permalänk
Medlem

Android: Samsung S23/S24, Pixel 7 Pro, 8 Pro
IOS: Iphone 12 Pro, 13 och 13 Pro.

Pixel har haft gott rykta kring sina kameror, Iphone är en god tvåa med Samsung hack i häl på Iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Android: Samsung S23/S24, Pixel 7 Pro, 8 Pro
IOS: Iphone 12 Pro, 13 och 13 Pro.

Pixel har haft gott rykta kring sina kameror, Iphone är en god tvåa med Samsung hack i häl på Iphone.

Tackar ska kika på lite reviews o jämföra.

Permalänk
Medlem

Förra vintern lade min Sony av som jag haft i 7 år. Jag köpte en Motorola g53 ny för 1600 spänn. Enligt testerna skulle den ta evigheter att ladda, vara medioker här och seg där. I helvete heller, den var ju skitbra. Är supernöjd. Jag har alltid sagt att jag max ger 3 lax för en ny telefon, men trodde jag skulle få betala mer nu pga inflation och sånt. Så om man inte är jävligt kräsen och van vid det bästa eller dyraste så kan man komma väldigt billigt undan.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem

Jag håller med om Motorola, har kört dem i flera år nu, väldigt skönt att slippa en massa förinstallerat skräp. Brukar också finnas till riktigt bra pris med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem

Min Nothing Phone 2 har fungerat klockrent så jag skulle utan att blinka titta på Nothing Phone 2(a) Plus, mycket telefon för den pengen.
https://se.nothing.tech/pages/phone-2a-plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

Min Nothing Phone 2 har fungerat klockrent så jag skulle utan att blinka titta på Nothing Phone 2(a) Plus, mycket telefon för den pengen.
https://se.nothing.tech/pages/phone-2a-plus

Den såg precis lagom ut, synd att den inte stödde trådlös laddning.

Permalänk
Medlem

Håll koll på erbjudanden med Samsung 2024 års modeller eller Google Pixel (8 eller nyare). Det brukar dyka upp med (o-)jämna mellanrum. Själv fick jag tag på en Pixel 8 för 195 kr i månaden i två år och det är svårt att komma undan billigare om du köper telefon och abonnemang separat.

Jag tycker att lång supporttid vad det gäller mjukvaran är viktig och då är det Samsung och Google som gäller, för billigare telefoner (Iphone är dyrare). Pixel 8 är bra men batteritiden är sisådär.

TL;DR @tonii har gett bra tips.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?