Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Moderator
Medlem
Skrivet av nevada:

Jag kan tycka att tömningsstation är lite överflödig då man ändå behöver göra rent filter och borstar med jämna mellanrum och då kan man ju lika gärna tömma dammbehållaren samtidigt.

Skrivet av sljdhl:

Tack för input! Då blir plånboken nöjd(den här gången)

Jag tycker tvärtom, tömningsstationen är bästa sättet att hålla filtren fräscha!

Har haft en S5 och har en S5 Max samt en S7+ (med dockningstation alltså) nu!
Tömningen håller filtret i väldigt mycket bättre skick än i dem utan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Bärbar Extern Hård Disk 2TB för 329kr? Nej det tror vi inte på... https://cdon.se/produkt/barbar-extern-hard-disk-2tb-usb-3-0-f...

Det är säkert på riktigt. Dom har bara tex en Raspberry Pi 4 för 2000kr istället för att kompensera tappet.

Seriöst dock, "CDON" är totalt haveri sen år tillbaka när det gäller både priser och produktbeskrivning.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det någon som inte fått sin order på tältet från Amazon annullerad?

Permalänk
Skrivet av qc3fxv3a:

Jag har fått 1 av 4 levererad. Det står att övriga 3 är skickade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Seriöst dock, "CDON" är totalt haveri sen år tillbaka när det gäller både priser och produktbeskrivning.

Mmm, som Amazon fast sämre...
Förvånad de fortfarande finns kvar ärligt talat.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmm, som Amazon fast sämre...
Förvånad de fortfarande finns kvar ärligt talat.

mycket, mycket värre. Jag brukade köpa ganska mycket från dem under 2016-2017. det är som ett sorgligt land nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av qc3fxv3a:

Min står som skickad

Permalänk

Köpte tidigare en Roborock Q7 Max efter tipset om extra 5% rabatt på rean som är på Roborocks egna sida. Fick den i januari men insåg att jag hellre vill ha varianten med självtömning, så jag har försökt nå Roborock för att ordna retur men det verkar inte som de har några anställda som jobbar då jag varken fått svar på det formulär de kräver att man ska fylla i vid önskan om retur eller via den mailadress som står på hemsidan på 10 dagar. Vad fasen gör man då, snart har det gått 30 dagar sedan köpet också?

Förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av milkshake91:

Köpte tidigare en Roborock Q7 Max efter tipset om extra 5% rabatt på rean som är på Roborocks egna sida. Fick den i januari men insåg att jag hellre vill ha varianten med självtömning, så jag har försökt nå Roborock för att ordna retur men det verkar inte som de har några anställda som jobbar då jag varken fått svar på det formulär de kräver att man ska fylla i vid önskan om retur eller via den mailadress som står på hemsidan på 10 dagar. Vad fasen gör man då, snart har det gått 30 dagar sedan köpet också?

Jag ville också komma i kontakt med roborock o fick maila 3 olika adresser innan jag fick svar. Testa
store-se@roborock.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkshake91:

Jag mailade support-se@roborock-eu.com, fick inget svar på 3 dagar, mailade igen med en påminnelse och därefter gick allt väldigt fort och smidigt. De bad om serienummer och skickade ut returetiketter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Produkt: Studio Ghibli: Architecture in Animation Inbunden - Hayao Miyazaki
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/1974740862
Kategori: Böcker
Pris: 260 kr (-27 % 371 kr)
https://www.bokfynd.nu/9781974740864/studio-ghibli-architectu...
Adlibris och Bokus drygt 400 kr

Någon som fått denna bok?
Jag beställde den men leveransdatumet ändrades snabbt till 13 augusti!
Trots detta står det fortfarande att boken är i lager. Kontakt med supporten var meningslös, de sa att den var i lager och att det stämde men att det spelar ingen roll, för att det datum som ändrades efter min order gäller. Totalt ologiskt. Jag frågade verkligen om det stämde att den fanns i lager och de sa att den fanns i lager men att de inte kunde göra något för att av någon anledning kommer min beställning skickas från ett annat lager. Och jag jag beställde den från Amazon, inte 3:epart.
Supporten var extremt ohjälpsam och sa att jag kan ju alltid avbeställa om jag inte var nöjd.
Frågade vad som skulle gälla om jag beställde den igen, eftersom den står att det är i lager så sa de att jag den är i lager, men jag kan lika gärna få samma datum igen...

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Trots detta står det fortfarande att boken är i lager. Kontakt med supporten var meningslös, de sa att den var i lager och att det stämde men att det spelar ingen roll, för att det datum som ändrades efter min order gäller. Totalt ologiskt. Jag frågade verkligen om det stämde att den fanns i lager och de sa att den fanns i lager men att de inte kunde göra något för att av någon anledning kommer min beställning skickas från ett annat lager. Och jag jag beställde den från Amazon, inte 3:epart.
Supporten var extremt ohjälpsam och sa att jag kan ju alltid avbeställa om jag inte var nöjd.
Frågade vad som skulle gälla om jag beställde den igen, eftersom den står att det är i lager så sa de att jag den är i lager, men jag kan lika gärna få samma datum igen...

Har fått en airmee notifikation att den levereras den 8'e feb

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || LG 27GS95QE || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Min står också som leverans den 13 augusti. Har inte bråttom så har inte brytt mig om att tjafsa med kundtjänst.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Fick min bok idag via Postnord, boken kom via Amazon UK detta ger alltid minst 1 dag extra då prylar måste tullas till ett EU land, för det mesta Tyskland. Mitt paket var aviserat tills i morgon fredag, men kom alltså idag torsdag, skickades ut från UK söndag em. Inga problem och en bra bok. Jag har Prime.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Klippkungen kör bra pris på Cult Energy (sockerfria). 370 kr rabatt per flak

24 st 33cl burkar 99 kr + pant

5.1 kr/burk

https://klippkungen.se/catalog/groups/cult-energy

Flamingo Mango
Miami Ice
Peachblaster
Anananas

Tackar för tipset så här långt i efterhand. Bra pris per burk. Tog Flamingo Mango och Peachblaster. Lite för syrliga dock för min smak. På något sätt så känns dom svåra att dricka upp.

Men jag måste fråga vad klippkungen är för någon sida egentligen? Efter att ha handlat där så får man deras nyhetsbrev och dagens tips och lite annat. Men det är ju inget billigt... många gånger är det billigare att åka till närmaste Ica Maxi och köpa samma vara.
Nån påse med choklad-någonting i alla hjärtans dag-tema, 150g påse för 45 kr!? Ska det vara billigt? Har inte sett den varan i affärer dock.
Banana Skids för 85kr kilot om man köper 3 kilo!? Ett sånt storpack, och ändå så sparar man knappt något mot vanliga lösgodispriser?
Barebells bars. En låda med 12 stycken kostar 299kr. Alltså 25kr styck, exkl frakt. I affären kostar dom mellan 23 och 26kr.
Prime Energidryck 59kr flaskan!?

Alltså, jag fattar inte....

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikForsberg:

Gränbystaden (Uppsala) ger extra 150kr när man laddar ett presentkort för 500kr. Man får alltså 30% extra. Gäller butikerna som listas här . Gäller endast fram till kl 16 idag(tror jag), och man kan bara ladda på plats inne på gränbystaden. Ingen gräns på antal presentkort man får köpa.

Tack för tips, köpte 10 st som täcker matkostnaderna några månader framåt om inte annat 👍

De sa till mig att det var max 15 st per person som gällde och de verkade ha kvar ett gäng kartonger där för 30 minuter sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Produkt: Ctek MXS 10
Länk: https://amzn.eu/d/1iDy5gB
Kategori: Batteriladdare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4709707

Flertalet CTEK-laddare nedsatta till 85%.
https://www.amazon.se/s?k=CTEK&s=price-asc-rank&crid=12TJK39K...

Tack som f*n! Exakt vad jag har behövt, helt galet pris så la en beställning direkt!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Tack som f*n! Exakt vad jag har behövt, helt galet pris så la en beställning direkt!!

Känns som felaktigt pris, men testade köpa en jag också.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Tusen tack!!! Köpte en till mig och farsan, grymt bra pris! <3 <3

EDIT: Borta nu 10 min senare, vilken flax! Finns andra modeller kvar till bra pris

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Amazon drömmer till med -85%. Det är galet !

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Lithium xs och mxs7 blev det.

Mxs10 var redan slut.

Glöm inte snabbadaptrar guys. Alltid bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Verkar vara slut, är MXS 7 näst bäst?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Verkar vara slut, är MXS 7 näst bäst?

Ja, den är bra!

Skrivet av Ninotramp:

Amazon drömmer till med -85%. Det är galet !

Inte fy skam! Go start på veckan

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Alla priser tillbaks på ordinarie nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Vad kostade den?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Slut på det roliga, priserna justerade. Bara hålla tummarna för att de skickas också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Slut på det roliga, priserna justerade. Bara hålla tummarna för att de skickas också

Blixtrea brukar vara fine. Är ett visst antal som gäller då.
Grabbarna jag kör mc med klmmer bli nöjda.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Vad kostade den?

238.13kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Alla priser tillbaks på ordinarie nu.

Jag beställde mx 7 för 260:- sen drogs ändå 1400:- från kontot så jag avbeställde igen!

Nu hitta jag dock en MX% 7 inkl skydsfodral för 253,26:- =D

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Holy shit!

Visa signatur