Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ex-con:

Haha, jag är 45 och har inte lirat något sen Quake 3 typ...inget som överhuvudtaget intresserade mig, men Helldivers 2 är skitkul ihop med rätt folk

Det är lite samma här. Inte spelat de senaste 15 åren men har ändå en föreställd bild av att jag vill göra det igen.. Får ge det ett ordentligt försök!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Dungeon Clawler eller Oxygen not Included.

Permalänk
Medlem

Spelar Witcher 3 igen för femtielfte gången. Tänkte dra igenom huvudstoryn igen men fastnar sim vanligt i alla sidequests.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Spelar Witcher 3 igen för femtielfte gången. Tänkte dra igenom huvudstoryn igen men fastnar sim vanligt i alla sidequests.

Började ladda ner det igår. Så fruktansvärt bra, känner verkligen igen det där med att fastna i annat.

Permalänk
Medlem

Min son ville spela Marvel Rivals med mig, han tröttnade ga ska fort men jag fastnade, uppskattar de ganska korta men intensiva matcherna och variationen i karaktärerna.

Men snart ska jag nog sätta igång med Awoved istället.

Permalänk
Medlem

Jag kör om Witcher 3. Allt snack om KCD2 väckte minnena till liv att det är ett himla bra spel.

Permalänk
Medlem

Vilken fart den här tråden tog.

Spelar KCD2. Efter de tio inledande timmarna börjar det bli roligt.
Det är inte helt lätt att komma in i.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Vilken fart den här tråden tog.

Spelar KCD2. Efter de tio inledande timmarna börjar det bli roligt.
Det är inte helt lätt att komma in i.

Tycker du tvåan är seg att komma in i så kan du köra ettan efter. För den är rätt lik men än svårare att komma in i. Striderna i KCD 1 är brutal innan du får upp Henry's skills.
Man får nollställa sina vanor för "RPG" när det kommer till KCD. Många quests finns inte ens i quest-log, FYI. Tror du att du kan lösa något på ett vis som inte bokstavligen står i quest log så går det högst troligen att göra på det viset.

Ett starkt tips, lyssna på folk när de pratar. Skumma inte igenom.

Att tro att man skall kunna rusa ut i öppna världen utan fara direkt efter tutorial i KCD har nog lätt till många dödsfall och frustration.

Edit: För att vara tydlig så nöter jag rätt hårt på KCD 2 med och det är det bästa som hänt gaming det senaste decenniet.

Skrivet av AXIV:

Jag kör om Witcher 3. Allt snack om KCD2 väckte minnena till liv att det är ett himla bra spel.

Absolut ett toppspel, men vad gäller rollspel och kvalitet på quester och så vidare är det en bit ifrån. Älskar båda. Jag skulle rekommendera att börja med ettan om man vill spela KCD. Men har man dåligt tålamod och är otålig mot jank så börja med tvåan.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

Avowed, No Man's Sky och ska snart påbörja FFVII Rebirth. Avowed är fantastiskt kul och är precis den typen av RPG som jag gillar, känns lite som ett tight Skyrim med trevligare design och värld.

Permalänk
Medlem

Drömde om bilar, kvinnor och sång så sattsade på en karriär som plöjboy, dvs lägger tid på farming simulator

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Avowed, No Man's Sky och ska snart påbörja FFVII Rebirth. Avowed är fantastiskt kul och är precis den typen av RPG som jag gillar, känns lite som ett tight Skyrim med trevligare design och värld.

Det låter lovande om Avowed!
Och NMS ❤️!
Jag skrev inte det bland vad jag spelar just nu men det är nog ett av de spel jag lagt mest tid på av alla spel, älskar att bara vara i stämningen där. Ser fram emot att se vad Light no fire kan erbjuda.

Permalänk
Medlem

Började lira Batman Arkham Asylum på Steam deck.
En klassiker som fungerar perfekt om man kör rätt proton version (annars funkar det inte alls)

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Klarade av FF7 Rebirth igår, idag letar jag efter ett nytt spel att sätta tänderna i. Ser en del lovande spel i tråden! Avowed ser väldigt lovande ut till exempel, men det får vänta tills releasen den 18de.

Dynasty Warriors Origins blir nog lördagens mys spel!

Permalänk
Medlem

Spelar Star Wars Outlaws, gjorde klart main mission och nu kör jag runt och upptäcker. Miljön är beautiful
Och Sniper Elite Renegade, tillfredsställande sniperporr

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Inne på sista delen av S.T.A.L.K.E.R 2.
Riktigt bra men buggar såklart.

Visa signatur

Z690,14700K,4080

Permalänk
Medlem

Fastnat hårt i Delta Force nu, det är ett gift😋
Någon mer som kör det på forumet?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 32" Alienware QD-OLED AW3225QF

Permalänk
Medlem

Helldivers 2, fortfarande. Helt otroligt.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnSegTechy:

Klarade av FF7 Rebirth igår, idag letar jag efter ett nytt spel att sätta tänderna i. Ser en del lovande spel i tråden! Avowed ser väldigt lovande ut till exempel, men det får vänta tills releasen den 18de.

Dynasty Warriors Origins blir nog lördagens mys spel!

Ff10?

Permalänk
Medlem

Helldivers 2 samt BF 1, BF 5 och BF 2042

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Age of Empires II Definitive Edition. Mot botar

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Köpte FFVI remaken för ett tag sen som är helt otroligt att få spela igen med bättre visuella pixlar.
Metroid-mania, klick/pussel spel aka indiana jones.
Men Helldivers II och Squad är 2st favoriter.
Annars är Transport Fever 2 ett magiskt spel efter en hektisk dag på jobbet.

Visa signatur

Ny på g: asus x870e crosshair hero \ amd 9950x3d \ asus rtx 5080 tuf oc \ corsair dominator titanium 6ghz cl30 \ samsung 9100 pro 2tb \ lian li hydroshift tl 360 \ lian li edge 1300w platinum \ lian li pc-o11 dynamic evo svart.
Old:i7 5930k@4.2ghz / arctic liquid freezer 2 280mm / 32gb corsair ddr4 / asus x99-delux / asus gtx rog strix 1080 ti / corsair hx1000i.

Permalänk
Hedersmedlem

Efter att ha bränt igenom Scorn har jag äntligen börjat spela Mass Effect: Legendary Edition. Mer specifikt Mass Effect 1. Spelet har åldrats i många avseenden, men samtidigt är det fortfarnade lika magiskt som första gången jag körde det. Tror också att UI har uppdaterats från originalet, vilket verkligen inte är en dålig sak. Och att se Sovereign i högsta upplösning fick mig att tappa hakan. Ser fram emot att spela igenom allting på nytt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Efter att ha bränt igenom Scorn har jag äntligen börjat spela Mass Effect: Legendary Edition. Mer specifikt Mass Effect 1. Spelet har åldrats i många avseenden, men samtidigt är det fortfarnade lika magiskt som första gången jag körde det. Tror också att UI har uppdaterats från originalet, vilket verkligen inte är en dålig sak. Och att se Sovereign i högsta upplösning fick mig att tappa hakan. Ser fram emot att spela igenom allting på nytt!

Ah yes bra påminnelse där, ME Legendary Edition ska jag spela igenom nån gång i livet

Hela Mass Effect serien var en grymt mäktig upplevelse när jag spelade genom del för del för många år sen - som att vara med i typ Stjärnornas krig och faktiskt ta besluten och genomföra dem liksom
... även om slutet gjorde mig jäkligt frustrerad i den version jag spelade. (inga DLC eller liknande)

Ska glömma mer av spelet i några år till, sen ska jag plöja remaken

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Animal Well tills Silksong släpps.

Permalänk
Skrivet av Valle92:

Hmm kanske kan va nått faktiskt, spelat igenom FF10 och FFX2 innan, men super modda ffx låter kul!

Permalänk
Medlem

För min del blir det mest WoW (Retail) och Diablo 4. Försöker med en del andra spel då och då, men aldrig något som är roligt mer än ett par timmar. Tror jag är för gammal för att lära mig något nytt

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

just nu Escape from Tarkov

Innan det lirade jag bara D2R, tog några månaders övertalning från en kollega att prova på något "nytt".

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Hell Let Loose!

Riktigt kul när man spelar med coice comms, finns det andra som spelar HLL?

Permalänk
Medlem

World of Warcraft och Football Manager

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Ah yes bra påminnelse där, ME Legendary Edition ska jag spela igenom nån gång i livet

Hela Mass Effect serien var en grymt mäktig upplevelse när jag spelade genom del för del för många år sen - som att vara med i typ Stjärnornas krig och faktiskt ta besluten och genomföra dem liksom
... även om slutet gjorde mig jäkligt frustrerad i den version jag spelade. (inga DLC eller liknande)

Ska glömma mer av spelet i några år till, sen ska jag plöja remaken

Hahah jo det där slutet glömmer man aldrig, och inte av goda anledningar. Men det är fortfarande galet kul. Ser fram emot att bränna igenom tvåan och trean. Framför allt blir man så fascinerad av alla detaljer!