Här är priserna på Geforce RTX 5070 Ti-korten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakwetu:

Nä det har de inte, det bara ser ut som de har på lager men går du in på produkten står det bara " meddela mig"

Skrivet av Rullponken:

Så stod det vid launch av 5080/5090 också. Men försöker man köpa den så går det inte. Deras lagerstatus som inte riktigt hänger med eller om det visar de kort de sparar för egna byggen.

Ventus har 50plus i lager för mig och går att beställa utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullponken:

Så stod det vid launch av 5080/5090 också. Men försöker man köpa den så går det inte. Deras lagerstatus som inte riktigt hänger med eller om det visar de kort de sparar för egna byggen.

Stämmer bra, när jag försökte köpa ventus x3 så godkändes inte betalningen. Nåja. Inte hela världen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

För drygt två år sedan betalade jag 11900 kr för mitt 7900 XTX på lanseringsdagen, direkt från AMD. Kronan var ganska lika värderad mot dollarn då som nu.

Är detta utveckling?

10490 för mitt 6800XT över 4 år sedan, en av dyrare modellerna då vid lanseringen.

Tröst är ju att med FSR, RSR, FMF så har man uppskalning och frame generation i princip med alla spel man rimligtvis kan tänkas behöva det i, så även om kortet får kämpa så klarar man sig alltid i 4k144hz om man bara kompromissar lite.

Hoppas verkligen på UDNA och Intel, saknar att faktiskt testa olika grejer. Om det blir Nvidia utan konkurrens framöver så känns det som att GPU-upgrade kommer bli ungefär lika spännande som oljebyte på bilen

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Spontanköpte ett MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G GAMING TRIO OC PLUS på komplett.se till SFF PCn som står under TVn, men kommer inte börja använda det förrän jag vet hur RX 5070 presterar och kostar. Så kanske kommer skickas tillbaka, man får se.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Komplett verkar ha många i lager. Går att lägga i kundvagnen iaf och sen gå till kassan - Inte testat längre än det.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Komplett verkar ha många i lager. Går att lägga i kundvagnen iaf och sen gå till kassan - Inte testat längre än det.

Jag testade precis och verkade gå, står som "Beställd, förväntas i lager (1 st). Du kommer att meddelas så snart varan har skickats.".
Gul prick dock
Så får se vad som händer, tog faktura så kommer det så kommer det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

vet inte vad som är sjukast att korten kostar så mycket eller det faktum att folk betalar för det...
10% ökning mot förra generationens kort var kanske ok när priserna låg på 4500~kr för x070 korten men över 10k?...

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phiphler:

Är detta verkligen samma arkitektur som 5090 (fast nedskalad) eller är det en 4070Ti med custom firmware?

Varför skulle det inte vara samma arkitektur som 5090?

Permalänk
Medlem

Jag lyckades beställa hos komplett, blev dock väldigt impulsköp och är egentligen osäker om jag verkligen vill uppgradera från mitt RTX 3080 FE. Beror lite på vad jag kan få mitt gamla sålt för.. Sen var det ju inte så roliga nyheter med avvecklat 32-bitars physX stöd samt risken för smält kontakt... Känns inte som ett bra köp men känner mig ganska osäker.

Permalänk
Medlem

Påbörjade köp hos Inet efter att ha klickat f5 sekunderna köpmöjligheterna fanns, kunde placera varan i en kundvagn men inte slutföra köpet.

Permalänk
Medlem

Har vi några fler nöjda 5070ti:are som vill dela med sig av sina erfarenheter bonus om du köpte flera

Permalänk
Medlem

Ändå glad att jag inte spelar mer än spontant längre när det kommer något kul spel. Alltid kul med ny teknik, men inte till dessa priser. Hade priserna varit mer humana skulle jag säkert uppgraderat, men får vara tacksam att jag kan lägga pengarna på något roligare - typ resor eller annat. Blir ändå kul att se var AMD kan komma med sen.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Wow, trodde det skulle gå att hitta något MSRP kort om man verkligen var på hugget. Nope, det försvann dirr. Fuck this shit!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

personligen hade jag inte väntat på amd, utan det är bara Nvidia som gäller och räknas!

Permalänk
Medlem

Det är så kul att se ens hobby bli förstörd av folk som är villiga att betala överpriser.
Skiter i hur mycket pengar ni har, det är principen.

Spel på PC som hobby/tidsfördriv för gemene man är inte död, men graven är grävd.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har ett 5070 Ti liggandes i kundvagnen på Inet, men går jag till kundvagnssidan står det:
"ASUS GeForce RTX 5070 Ti 16GB Prime OC - Går inte att köpa via hemsidan"

Är det kört då eller behöver sidan lite tid på sig att hantera alla beställningar och det går att gå vidare senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teedyan:

Har ett 5070 Ti liggandes i kundvagnen på Inet, men går jag till kundvagnssidan står det:
"ASUS GeForce RTX 5070 Ti 16GB Prime OC - Går inte att köpa via hemsidan"

Är det kört då eller behöver sidan lite tid på sig att hantera alla beställningar och det går att gå vidare senare?

Det är slutsåld om du får detta felmeddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Wow, trodde det skulle gå att hitta något MSRP kort om man verkligen var på hugget. Nope, det försvann dirr. Fuck this shit!

Jag hade i uppdrag att köpa två stycken Asus Prime 5070 Ti till kompisar som inte kunde vara med vid släppet pga av jobb. Jag tyckte jag hade ganska hysat med tid för att köpa båda, var inget problem. Ett på Komplett och ett på Netonnet.

Inet var uteslutet då jag köpte ett 5080 till mig därifrån och man får bara köpa ett kort från 50-serien oavsett modell. Annars föredrar jag definitivt Inet.

Vart testade du?

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullponken:

Jag lyckades köpa ett Asus TUF nu, komplett verkar ha en del. Men jag avbeställde då det inte passar min ITX.

Visa signatur

- 5090

Permalänk

Lyckades möjligen skaffa ett på Netonnet, har någon erfarenhet sedan tidigare huruvida "Mottagen" i beställningen ändras till behandlas eller liknande om man lyckades få tag på ett eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Det är så kul att se ens hobby bli förstörd av folk som är villiga att betala överpriser.
Skiter i hur mycket pengar ni har, det är principen.

Spel på PC som hobby/tidsfördriv för gemene man är inte död, men graven är grävd.

Känns ju tyvärr som att det blivit en rikemanshobby till viss del ända sedan 30XX-serien lanserades - då fick man förvisso helt okej uppgradering för pengarna, men priserna började ju skena pga all mining osv, sen dess känns det som att det snabbt gått utför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedric:

Påbörjade köp hos Inet efter att ha klickat f5 sekunderna köpmöjligheterna fanns, kunde placera varan i en kundvagn men inte slutföra köpet.

Samma här! Sidan var sjukt seg och buggig. Fick kortet till min kundkorg men blev sendan utloggad och varukorgen tömd.
Kudos att de förökte ett annat upplägg men de failade lika hårt som med släppen på 5080/90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Nä det har de inte, det bara ser ut som de har på lager men går du in på produkten står det bara " meddela mig"

Skrivet av KlosterKatten:

Stämmer bra, när jag försökte köpa ventus x3 så godkändes inte betalningen. Nåja. Inte hela världen.

Gick för mig och fick beställningsbekräftelse. Håller tummarna för att det kommer ett kort hem😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Jag hade i uppdrag att köpa två stycken Asus Prime 5070 Ti till kompisar som inte kunde vara med vid släppet pga av jobb. Jag tyckte jag hade ganska hysat med tid för att köpa båda, var inget problem. Ett på Komplett och ett på Netonnet.

Inet var uteslutet då jag köpte ett 5080 till mig därifrån och man får bara köpa ett kort från 50-serien oavsett modell. Annars föredrar jag definitivt Inet.

Vart testade du?

Testade alla sidor men Kompletts betalning gick inte igenom (slut I guess) och Netonnet gick inte heller. Var väl några sekunder för seg.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk

Fick tag i ett ASUS PRIME GeForce RTX 5070 Ti på komplett, alltså den inte överklockade versionen. Efter beställningen gått igenom står det att produkten har utgått och nu ligger komplett nere för mig.. Vi får se, jag har fått ett bekräftelsemail i alla fall.

Permalänk
Skrivet av bloodshed:

Fick tag i ett ASUS PRIME GeForce RTX 5070 Ti på komplett, alltså den inte överklockade versionen. Efter beställningen gått igenom står det att produkten har utgått och nu ligger komplett nere för mig.. Vi får se, jag har fått ett bekräftelsemail i alla fall.

Samma här. Hoppas

Permalänk
Skrivet av Kaffepaus:

Samma här. Hoppas

Skönt, då är jag inte ensam

Permalänk
Medlem

Lycka till, det går säkert bra då. När jag väntat ett tag till och gick igen på produkten så kunde jag lägga den in varukorgen. Jag tog bort den sedan eftersom jag inte är spekulant på 5070ti, men det verkar vara någon slags fördröjning på deras sida.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Nu tog det slut hos komplett!
Jag såg att de hade två varianter och vardera hade 50+ i lager.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Hur ser ordern ut för er som beställt på webhallen? Står som mottagen för mig, och syns inte under min profil, valde faktura. Ordern las 15.00