Microsofts tjänster = En överblick sida

Permalänk

Microsofts tjänster = En överblick sida

Hej

Jag letar efter något som har har någon typ av överblick över alla tjänster och ens klienter. Vill slippa lägga tid på att komma ihåg var man hittar information om Defender och säkerhets status för våra klienter samt Intune för att hålla reda på en enhets status m.m.

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 11, 64-bit, Intel 285k, MSI MEG Z890 Ace, 64GB RAM,
MSI GeForce RTX 5080 16GB Vanguard SOC Launch

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

"för våra klienter samt Intune för att hålla reda på en enhets status m.m."

Flera datorer i ett företag? De borde synas i Intune/EntraID eller liknande redan

Permalänk
Skrivet av tcntad:

"för våra klienter samt Intune för att hålla reda på en enhets status m.m."

Flera datorer i ett företag? De borde synas i Intune/EntraID eller liknande redan

Det finns. Jag syftar mer på något som ger en överblick över alla tjänster tillsammans samt där man kan göra mer scenarier anpassade funktioner för övervakning som t.ex. att systemet själv påminner den som övervakar att checka en klient Intune / Defender rapporterar ovanligt hög CPU belastning m.m.

Visa signatur

Computer: Windows 11, 64-bit, Intel 285k, MSI MEG Z890 Ace, 64GB RAM,
MSI GeForce RTX 5080 16GB Vanguard SOC Launch

Permalänk
Medlem

Du har Dashboard i Intune admin center som du kan konfa lite hur du vill för att få reda på hur klienterna mår.

Sen har du t.ex. Secure Score i M365 adminportalen, där du får rekommendationer för att förbättra säkerheten i din tenant.

Någon "single pane of glass" sida för allt tror jag inte finns.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av freddehboy:

Det finns. Jag syftar mer på något som ger en överblick över alla tjänster tillsammans samt där man kan göra mer scenarier anpassade funktioner för övervakning som t.ex. att systemet själv påminner den som övervakar att checka en klient Intune / Defender rapporterar ovanligt hög CPU belastning m.m.

Ah är med, sånt finns nog inte. Inte ovanligt heller att Defender drar mycket CPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Du har Dashboard i Intune admin center som du kan konfa lite hur du vill för att få reda på hur klienterna mår.

Sen har du t.ex. Secure Score i M365 adminportalen, där du får rekommendationer för att förbättra säkerheten i din tenant.

Någon "single pane of glass" sida för allt tror jag inte finns.

Problemet är väl snarare att det finns på tok för många single pane of glass, säger de själva ivf Microsoft verkar ju tro att alla har en anställd för governance, en för endpoint, en för defender, en för cloud apps etc.

Microsoft <3 Portaler

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |