Vad kan eller bör jag uppgradera i mitt mini-ITXchassi?

Permalänk
Medlem

Vad kan eller bör jag uppgradera i mitt mini-ITXchassi?

Hej Sweclockers! Får alltid så bra svar här så tänkte kolla hur jag kan uppgradera mitt system framöver.

Jag har i dagsläget:

Chassi: NZXT H1
Grafikkort: Geforce RTX 4070
Processor: AMD ryzen 5 5600x
Ram: 16gb
Moderkort: ASUS ROG STRIX X470-I Gaming

Jag är nöjd med prestandan som det är idag, men börjar snegla lite på hur jag kan uppdatera detta system framöver då jag aldrig har haft mini itx innan.

Kan jag ens uppgradera eller bör jag skaffa nytt chassi ? Om jag ska uppgradera idag vad bör jag köpa då ?

Tack på förhand för era svar!

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Permalänk
Medlem

Tjena,
Om du just nu är nöjd känns det lite tokigt att komma med rekommendationer idag om vad du ska uppgradera då det kan se rätt annorlunda ut framöver.
När det faktiskt blir relevant skulle det vara enklare.
Men gärna att du då även skriver vilka behov du har för uppgraderingen, och i vilken upplösning du spelar i?

Men annars kortfattat så har du en del att vinna på idag med en bättre processor, typ 5700x3d eller 5800x3d(om du får tag på den).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazok:

Tjena,
Om du just nu är nöjd känns det lite tokigt att komma med rekommendationer idag om vad du ska uppgradera då det kan se rätt annorlunda ut framöver.
När det faktiskt blir relevant skulle det vara enklare.
Men gärna att du då även skriver vilka behov du har för uppgraderingen, och i vilken upplösning du spelar i?

Men annars kortfattat så har du en del att vinna på idag med en bättre processor, typ 5700x3d eller 5800x3d(om du får tag på den).

Jag förstår precis vad du säger och håller med dig !

Jag återkommer när tiden är kommen. Tack !