Ja, du kan köra flera (oftast 2-3st) fläktar från samma 4-pinnars kontakt MEN du måste veta hur många amper kontakten levererar. Jag hjälpte en annan person att installera 6st Corsair RGB fläktar i en datorlåda där det bara fanns två fläktar, i manualen ska du kunna hitta vad kontakterna levererar för ström. Jag hade sedan tidigare en bunt Noctua fläkt kontakt splitters, det är ett till två kablar där ena stiftet för PWM styrning är bortplockad därav bör man ha två identiska fläktar man kör från kontakten. En fläkt är master och den andra slave typ. Man kan använda olika fläktar så länge dessa två inte drar för mycket ström men om det är RGB misstänker jag att det kommer se knas ut då fläktarna snurrar med olika RPM.
Så egentligen ska man nog räkna med att man kan köra 3-4st fläktar max från varje kontakt på moderkortet, jag skulle dock hålla mig till 2st för att vara säker. De flesta fläktar med RGB drar ofta 0.1-0.3 amper och de flesta moderna moderkort har ofta 3-4st 4-pinnars kontakter för just chassie fläktar. Samt en dedikerad för CPU fläkt. Kontakten för vattenpump kanske också finns men den brukar man inte kunna styra utan det är enbart för just vattenpump, i alla fall vad jag har sett i de manualer jag har tittat i.
Jag hade tänkt använda corsair commander xt från början men valde bort den lösningen för jag tyckte den andra blev bättre där moderkortet själv styr ström och RPM till fläktarna utan inblandning av programvara i windows etc. Plus datorn används av en yngre förmåga som är duktig på att klanta till saker i windows. Däremot styrs RBG belysningen av Corsair 6-Port RGB LED-fläkthubb som jag följde med när jag köpte 3-pack Corsair RGB fläktar.
Har du äldre moderkort där inget är angivet kanske det är bäst att inte koppla flera fläktar dit. Sedan är det frågan om hur många fläktar du ska ha. De flesta vanligt förekommande lådor har inte mer än typ 6-7st platser för läktar. Beror lite på om man har på sidan av lådan också etc.