Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Nån som äger ett RX 9070 XT från Gigabyte (Gaming eller Aorus Elite) och kan berätta hur minnestemperaturerna ser ut med deras kylarlösning? De ska ju båda ha ångkammarlösning och ser ju ut att hålla hög kvalité. På bilderna ser det ju ut som att Aorus Elite har större fläktar än Gaming men svårt att avgöra...

Har en Aorus Elite, 78C på minne på stock settings (körde 5 st steel nomad efter varandra). Fläktkurva max 40% på fläktarna och ingen zero rpm mode.
Aorus Elite har större fläktar och är ett mkt längre kort.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Fast boot är ej på.
Asus GPU tweak har jag ej.
Inga kraschar och ingen notis.

Hmm kan prova att ta bort autostart på Msi Afterburner. Vad märkligt om det är det som gör det.
Slarvigt av AMD om det är så.

Tack för svar. Återkommer efter nästa omstart.

Det är antagligen "Apply settings at startup" du behöver stänga av och inte autostart.

Förstår inte riktigt hur det skulle vara slarvigt av AMD om det är så att annan mjukvara skriver över inställningarna.

Visa signatur

GPU: ASRock Radeon RX 9070 XT Taichi OC
CPU/Kylare: AMD Ryzeon 7 7700 / Thermalright Phantom Spirit 120SE
MOBO/RAM: Gigabyte B650M Aorus Elite AX (rev. 1.2) / 2x16GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Nån som äger ett RX 9070 XT från Gigabyte (Gaming eller Aorus Elite) och kan berätta hur minnestemperaturerna ser ut med deras kylarlösning? De ska ju båda ha ångkammarlösning och ser ju ut att hålla hög kvalité. På bilderna ser det ju ut som att Aorus Elite har större fläktar än Gaming men svårt att avgöra...

Har Aorus Elite och så här ser det ut efter några minuter CyberPunk spelande.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Har Aorus Elite och så här ser det ut efter några minuter CyberPunk spelande.
<Uppladdad bildlänk>

Det där är ju horribelt. 3500 RPM är ju ett jetplan hehe.

Visst är tempsen under kontroll men herregud det måste låta som satan.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocryphal:

Det är antagligen "Apply settings at startup" du behöver stänga av och inte autostart.

Förstår inte riktigt hur det skulle vara slarvigt av AMD om det är så att annan mjukvara skriver över inställningarna.

Var är "Apply settings at startup"?

Klart det är slarvigt av AMD om det inte behövs göras med Nvidia.
Inget annat jag använder har påverkat mjukvara från Nvidia.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Var är "Apply settings at startup"?

Klart det är slarvigt av AMD om det inte behövs göras med Nvidia.
Inget annat jag använder har påverkat mjukvara från Nvidia.

Det beror lite på vilket skin du har, men jag tror att det här är default skinnet och då är det windows symbolen uppe till höger.
Och nej, om du bokstavligen har ett program som automatiskt sätter en annan config när du startar datorn än vad du satt i adrenaline så är det verkligen inte AMD som slarvat. Det faller snarare på den som installerat programmet och tryckt på knappen.

Om du använt MSI afterburner för att överklocka/undervolta ett nvidia kort och tryckt på samma inställning så sker exakt samma sak så att påstå att det inte skulle påverka nvidia håller inte.

Visa signatur

MOBO/RAM: Gigabyte B650M Aorus Elite AX (rev. 1.2) / 2x16GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocryphal:

Det beror lite på vilket skin du har, men jag tror att det här är default skinnet och då är det windows symbolen uppe till höger.
Och nej, om du bokstavligen har ett program som automatiskt sätter en annan config när du startar datorn än vad du satt i adrenaline så är det verkligen inte AMD som slarvat. Det faller snarare på den som installerat programmet och tryckt på knappen.

Om du använt MSI afterburner för att överklocka/undervolta ett nvidia kort och tryckt på samma inställning så sker exakt samma sak så att påstå att det inte skulle påverka nvidia håller inte.
<Uppladdad bildlänk>

Då är jag med. Tack.

Men MSI Afterburner har inte en annan config. Jag använder det enbart för RTSS och se statistik i spel.
När jag hade Nvidia kort så använde jag MSI afterburner för fläktkurva, överklocknig osv. Det återställde inget i nvidias mjukvara. Allt det är rensat.

Så jag ser inte varför det programmet skulle göra något med inställningar jag har i Adrenalin.
Men som sagt, har inte startat om än.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Då är jag med. Tack.

Men MSI Afterburner har inte en annan config. Jag använder det enbart för RTSS och se statistik i spel.
När jag hade Nvidia kort så använde jag MSI afterburner för fläktkurva, överklocknig osv. Det återställde inget i nvidias mjukvara. Allt det är rensat.

Så jag ser inte varför det programmet skulle göra något med inställningar jag har i Adrenalin.
Men som sagt, har inte startat om än.

För att en överklockning och fläktkurva skulle appliceras varje gång man startar datorn på ett nvidia kort så behöver Apply at startup vara aktiverat, annars återgår kortet till stock varje gång datorn startar (har inte tänkt på om man måste ha en sparad profil för det också).

Om man sedan byter grafikkort så finns inga sparade inställningar för det kortet och då använder msi afterburner stock som inställningarna som appliceras varje gång datorn startas fram tills att man antingen bockar ur Apply at startup eller använder msi afterburner för att göra ändringarna på kortet med (men för amd saknar msi afterburner lite inställningar så det är inte jättesmidigt att använda det över adrenaline).

Är rätt säker på att du bör kunna ha kvar att msi afterburner startar med windows så länge du inte ställt in att programmet ska applicera några inställningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Det där är ju horribelt. 3500 RPM är ju ett jetplan hehe.

Visst är tempsen under kontroll men herregud det måste låta som satan.

Brukar ge mig på fläktarna sist och har inte kommit till att sätta någon max fläkt hastighet. detta är out of the box.

Sen vet i fan om jag skulle kalla det jetplan... kan dra igång en decibel mätare vilket blir ett bättre sätta att mäta det på än vilken hastighet fläkten snurrar i.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Brukar ge mig på fläktarna sist och har inte kommit till att sätta någon max fläkt hastighet. detta är out of the box.

Sen vet i fan om jag skulle kalla det jetplan... kan dra igång en decibel mätare vilket blir ett bättre sätta att mäta det på än vilken hastighet fläkten snurrar i.

Sant, lät spontant bara väldigt högt för en så bastant kylare. Vore intressant med decibel mätning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Mina fläktar på PowerColor Reaper kör brukar ligga på runt 1300rpm, minnen runt 80 och gpu runt 55c efter en stundsspelande. Men har dragit ned fläktkurvan och undervoltat med -70. Men ditt verkar köra full blås nästan. Kolla lite på kurvan! 😀

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600 | RX 9070XT | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Hej,
Ser att det är mycket diskussioner kring temperatur och fläkt osv.

Någon som kan hjälpa mig se ifall kortet presterar som det ska vad gäller kylning och prestanda?
Kortet är ett Sapphire Nitro+ 9070 XT och är undervoltat med värdena som kan ses i bilden nedan.
Sista bilderna är värdena från HWInfo (se gärna "maximum" kolumnen, den tredje).

Adrenaline inställningar:

Time Spy (1440p inställningar)

Time Spy Extreme (4K upplösning på 1440p skärm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Hej,

Någon som kan hjälpa mig se ifall kortet presterar som det ska vad gäller kylning och prestanda?
Kortet är ett Sapphire Nitro+ 9070 XT och är undervoltat med värdena som kan ses i bilden nedan.
Sista bilderna är värdena från HWInfo (se gärna "maximum" kolumnen, den tredje).

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Maxtemp på 95/96C är ganska toasty. Lite förvånade att en sådan bra kylare på pappret inte är bättre med tanke på att fläktarna snurrade över 2000 RPM.

Tempsen är inget alarmerande på något sätt men man vill ju inte gå upp till 100C och över iaf, då börjar det blir lite väl hett.

Kortet må vara undervoltat men med höjd effektbudget kommer kortet gå varmare än stock ändå, bara med högre clocks då. Om du vill sänka tempsen så sätt -10% på PL och eventuellt minska spänningen lite till för ta igen tappad prestanda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Hej,

Någon som kan hjälpa mig se ifall kortet presterar som det ska vad gäller kylning och prestanda? Det är undervoltat med värdena som kan ses i bilden nedan.
Nedan är värdena (se gärna "maximum" kolumnen, den tredje).

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Vad gäller kylning av GPU så tänk på att den vanligaste orsaken (gissar jag) till höga GPU temperaturer är dålig chassikylning. För ett nytt grafikkort har normalt sett fungerande kylning. Däremot är det högst osäkert om en hemmabyggd dator är konstruerad för att effektivt föra bort ca 400W värme (CPU + GPU).

Vad har du för moderkortstemperaturer? Vad har du för chassikylning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Vad gäller kylning av GPU så tänk på att den vanligaste orsaken (gissar jag) till höga GPU temperaturer är dålig chassikylning. För ett nytt grafikkort har normalt sett fungerande kylning. Däremot är det högst osäkert om en hemmabyggd dator är konstruerad för att effektivt föra bort ca 400W värme (CPU + GPU).

Vad har du för moderkortstemperaturer? Vad har du för chassikylning?

Moderkort 43 grader
CPU 68 grader

Chassit är ett Phantek P400A med 2 fläktar upp och 1 bak med utluft. Men har en 360 radiator till CPU:n framme med 3x fläktar som intake, som kanske blockerar lite av luften. Men värt att notera så var 94 grader på 4K inställningar.. kör ju egentligen i 1440p, men ville testa "stress testa" det verkligen.

I 1440p var det max 88 grader, men det kanske är högt fortfarande? Jag har för mig att allt under 90 grader är coolers

Edit:
Såg att jag kollade fel temp vad gäller max. Tack @Clasito. Så ja de är 95 / 96 grader.. oroande?

Sen har den ju en metallplatta ovan som kanske också blockerar luften lite? att ta bort den kanske sänker temp, men inte lika stilrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Moderkort 43 grader
CPU 68 grader

Chassit är ett Phantek P400A med 2 fläktar upp och 1 bak med utluft. Men har en 360 radiator till CPU:n framme med 3x fläktar som intake, som kanske blockerar lite av luften. Men värt att notera så var 94 grader på 4K inställningar.. kör ju egentligen i 1440p, men ville testa "stress testa" det verkligen.

I 1440p var det max 88 grader, men det kanske är högt fortfarande? Jag har för mig att allt under 90 grader är coolers

Edit:
Såg att jag kollade fel temp vad gäller max. Tack @Clasito. Så ja de är 95 / 96 grader.. oroande?

Sen har den ju en metallplatta ovan som kanske också blockerar luften lite? att ta bort den kanske sänker temp, men inte lika stilrent

De flesta verkar ha kort som har hotspot temps runt 90C. Sett mer fall med att folk har högre minnestemp än core. Jag hade inte varit orolig över det men visst är det väldigt högt. Största problemet med så höga temps är ju att kylaren får jobba hårdare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet ni har väntat på det haha. Mr "släng på två 120mm på kortet" har såklart gjort det nu. 👍

Powercolor 9070XT Reaper.

1. Kylkuddarna ser ut att vara lite för tunna. Om dom är det kan jag inte svara på.
2. Hela kylaren måste av för att ta bort fläktarna. Det är riktigt kass.
3. Jag ska ersätta dom här två med andra som är bättre när det erbjuds i marknaden. Noctua vore nice.
4. Kyler bättre på lägre varv och då lägre ljud samt bekvämare ljudbild.
5. Satte en bättre fläktkurva i MSI afterburner. Den egna är lite väl aggressiv.

Detta är inställningarna jag kör med nu. Återkommer om jag ändrar när jag spelat lite.

Edit: Har nu spelat Indiana Jones and the Great Circle ett tag och det flyter på som smör i solen med allt på max i native och PT av.
Låste fps på 90. Cpu och gpu går svalt och tyst. Gpu upp till 60c och minne upp till 80c+.
Detta grafikkortet är brutalt. Att få sådan fps i min upplösning utan FSR/DLSS och frame gen är lycka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Mina fläktar på PowerColor Reaper kör brukar ligga på runt 1300rpm, minnen runt 80 och gpu runt 55c efter en stundsspelande. Men har dragit ned fläktkurvan och undervoltat med -70. Men ditt verkar köra full blås nästan. Kolla lite på kurvan! 😀

Fläkt kurvan såg u så här:

Men det där stämmer inte. 3500RPM är lika med 100%. vilket är 60db

Visade sig vara konflikt med Gigabyte Control center att så fort ett spel startade så blev det 100% fläkt kurva. Stängt av dessa tjänster nu så det får bara startas manuellt och inte körs hela tiden.

Har fortfarande lite andra konstigheter men att datorn statar om helt plötsligt. Ändra felet i Event Viewer är att TPM har problem med att skriva värden till sin DB.

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av SCORPIUS:

Jag vet ni har väntat på det haha. Mr "släng på två 120mm på kortet" har såklart gjort det nu. 👍

Powercolor 9070XT Reaper.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

1. Kylkuddarna ser ut att vara lite för tunna. Om dom är det kan jag inte svara på.
2. Hela kylaren måste av för att ta bort fläktarna. Det är riktigt kass.
3. Jag ska ersätta dom här två med andra som är bättre när det erbjuds i marknaden. Noctua vore nice.
4. Kyler bättre på lägre varv och då lägre ljud samt bekvämare ljudbild.
5. Satte en bättre fläktkurva i MSI afterburner. Den egna är lite väl aggressiv.

Detta är inställningarna jag kör med nu. Återkommer om jag ändrar när jag spelat lite.
<Uppladdad bildlänk>

Edit: Har nu spelat Indiana Jones and the Great Circle ett tag och det flyter på som smör i solen med allt på max i native och PT av.
Låste fps på 90. Cpu och gpu går svalt och tyst. Gpu upp till 60c och minne upp till 80c+.
Detta grafikkortet är brutalt. Att få sådan fps i min upplösning utan FSR/DLSS och frame gen är lycka.

Stripes och eltejp är moddarens bäste vän! Tack för att du håller oss uppdaterade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Stripes och eltejp är moddarens bäste vän! Tack för att du håller oss uppdaterade

Tackar tackar och varsågoda 😃
Självklart gör jag det. Ställa enerverande frågor och modda grafikkort är min roll här på sweclokers 😝

Powercolor 9070XT Reaper är en vanlig modell, så att se bilderna på pcb och få reda på att hela kylaren måste av för att byta fläktar kan vara tacksam information.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Fläkt kurvan såg u så här:
<Uppladdad bildlänk>
Men det där stämmer inte. 3500RPM är lika med 100%. vilket är 60db

Visade sig vara konflikt med Gigabyte Control center att så fort ett spel startade så blev det 100% fläkt kurva. Stängt av dessa tjänster nu så det får bara startas manuellt och inte körs hela tiden.

Har fortfarande lite andra konstigheter men att datorn statar om helt plötsligt. Ändra felet i Event Viewer är att TPM har problem med att skriva värden till sin DB.

Haha jävlar vilken brant kurva, inte konstigt den rampade upp 😆

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600 | RX 9070XT | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Haha jävlar vilken brant kurva, inte konstigt den rampade upp 😆

Fast GPU temp var inte >70 så det borde inte gått upp i hundra procent. testade att ändra i Adrenalin medna ajgbhade spelet igång och inget gjorde en skillnad. Men när jag gick till GCC och satte fast fläkt hastighet ändrades fläkten men allt på dynamic gjorde att den gick upp på max. även om jag satt t.ex max hastighet 50% så hände inget men så fort jag valde fast fläkt hastighet så gick den ner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Hej,

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Här har du mina temps på Time Spy 1440p, med samma inställningar i Adrenaline som du hade.
Jag har också ett Nitro+ och ett P400, men mitt har ingen mesh i fronten (däremot 2st 120mm fläktar), och jag kör en NH-D15 istället för radiator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Fast GPU temp var inte >70 så det borde inte gått upp i hundra procent. testade att ändra i Adrenalin medna ajgbhade spelet igång och inget gjorde en skillnad. Men när jag gick till GCC och satte fast fläkt hastighet ändrades fläkten men allt på dynamic gjorde att den gick upp på max. även om jag satt t.ex max hastighet 50% så hände inget men så fort jag valde fast fläkt hastighet så gick den ner.

Utifrån den bilden du skickade med temps och hastighet så var ju dock dina temps över 70C.
Det är nog därför den är pinnad på 100% eftersom hotspot nästan alltid är över 70C vid belastning.

Hade jag varit dig hade jag skippat Gigabytes program helt och bara kört Adrenaline.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta bort Gigabytes program och använd Radeon Chill. Jag tycker Chill är fantastiskt. Åtminstone i singelplayer spel som inte kräver 1000 fps hela tiden.

Radeon Chill sänker värmen på både gpu och cpu.

Ett tips är att använda programmet Fan control. I det programmet går det att ställa in fördröjning.
Det gör att när värmen spikar kort så behåller fläktarna sin hastighet istället för gå bananas upp och ned i rpm vilket är väldigt enerverande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Utifrån den bilden du skickade med temps och hastighet så var ju dock dina temps över 70C.
Det är nog därför den är pinnad på 100% eftersom hotspot nästan alltid är över 70C vid belastning.

Hade jag varit dig hade jag skippat Gigabytes program helt och bara kört Adrenaline.

Har stäng av Gigabytes tjänst som låg i bakgrunden och snurrade och sen passade jag på att återställa curv-optimizer i BIOS och lägga in ECO-mode på CPU igen.

Ju går fläkt kurvan att styra från Adrenalin igen:

Och ja det är Hotspot kruvan går efter set det ut som. Har låst det till 50% men kanske skulle vara en ide att ha en safe-spot att den får gå upp på 100% om den blir typ 100grader?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Har stäng av Gigabytes tjänst som låg i bakgrunden och snurrade och sen passade jag på att återställa curv-optimizer i BIOS och lägga in ECO-mode på CPU igen.

<Uppladdad bildlänk>
Och ja det är Hotspot kruvan går efter set det ut som. Har låst det till 50% men kanske skulle vara en ide att ha en safe-spot att den får gå upp på 100% om den blir typ 100grader?
<Uppladdad bildlänk>

Själv gjorde jag en kurva i MSI afterburner. Blev mycket bättre och full kontroll över rpm.
Och ja, du ska alltid har så fläkten kan varva upp helt. Blir det 100c så behövs det mer handpåläggning. Den ska liksom inte gå så varmt. Det kan vara allt från att byta pasta, pads till allt tänka om helt när det kommer till ditt chassi och kylningen där i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Den hastigheten låter vettigare när man tar hänsyn till tempsen. Skönt att det fixades!

Jag tror det är lugnt men släng in en punkt på kanske 70% om du vill vara lite mer safe. Kortet kommer ju stänga av sig innan något går sönder.

Så här har jag lagt min kurva:

Får peaks på 90 grader men till en behaglig ljudnivå. Min stockkurva var alldeles för högljudd och tempsen var inte speciellt bra ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Själv gjorde jag en kurva i MSI afterburner. Blev mycket bättre och full kontroll över rpm.
Och ja, du ska alltid har så fläkten kan varva upp helt. Blir det 100c så behövs det mer handpåläggning. Den ska liksom inte gå så varmt. Det kan vara allt från att byta pasta, pads till allt tänka om helt när det kommer till ditt chassi och kylningen där i.

MSI afterburner är på min "svarta-lista" så det vägrar jag installera. Men kommer inte ihåg varför den hamnat där men än är det inte förlåtet

De här der bättre ut och känns skönt att ha en failsafe om det nu skulle få för sig att bli varmt. Sen behöver jag inte oroa mig över att byta pads för det finns inga på mitt kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

MSI afterburner är på min "svarta-lista" så det vägrar jag installera. Men kommer inte ihåg varför den hamnat där men än är det inte förlåtet

De här der bättre ut och känns skönt att ha en failsafe om det nu skulle få för sig att bli varmt. Sen behöver jag inte oroa mig över att byta pads för det finns inga på mitt kort.
<Uppladdad bildlänk>

Hahaha okej. Om du skulle förlåta programmet en dag så kvarstår mitt tips

Vänta nu här.. ditt kort är ett av dom dyraste och du har inte pads... nu får du allt förklara dig.

Visa signatur