Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Vilka spel önskar ni få en Switch 2 patch?

Håller tummarna för Xenoblade spelserien och Astral Chain!

Xenoblade ligger högt upp på min önskelista också, jag bestämde mig för att vänta på Switch 2 innan jag spelar X så jag hoppas på en patch till det spelet i alla fall. Bland de övriga är det två:an jag hoppas mest på, det spelet skulle må bra av lite högre upplösning.

Ett annat spel är Bloodstained: Ritual of the Night som jag gillar väldigt mycket men som i vissa partier är rena bildspelet på Switch trots att grafiken är så nedgraderad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

NieR:Automata
13 Sentinels
Atelier Ryza 1-3

Hade gärna sett en Switch 2 trilogy där Xenoblade 1-3 får en uppdatering och fysisk release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Håller med om Xenoblade. Riktigt risig bild där som förtjänar bättre. Alla stora mariospelen i lite högre upplösning och 60fps hade varit fint med. Annars har jag vad jag behöver i Switchväg. Mario, Zelda som redan är klart och Xenobladeserien. Allt annat som inte är exklusivt spelas på bättre konsoler/pc.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Åh, +1 på den. Astral Chain ligger högt på backloggen just nu. Xenoblade-serien (speciellt 2) skulle behöva lite Switch 2-optimering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hoppas verkligen på patch för upplösning och prestanda (högre FPS vore trevligt också) på alla Xenoblade och Pokémon-spel.
Animal Crossing
Metroid Dread
Smash Ultimate
Stardew Valley
Pikmin 1-4

Permalänk
Konsolgrävare

Vi får hoppas på det bästa! Skulle vara trevligt med lite fler Switch 2 patch nyheter innan release!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

En ny Switch 2 UI bild:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av billyskate:

Billigaste pris utanför Sverige:
5151 kr (Trader Games)
- Utländsk moms:
-859 kr (20%)
+ Svensk moms (25%):
+1073 kr
+ Kemikalieskatt (534g):
+96 kr
Totalt pris med svenska avgifter:
5462 kr

Jämför med svensk återförsäljare (Power.se):

Prisskillnad (påslag):
1233 kr (22.6%)

För den som är intresserad så landade det på 5981Kr för versionen med Mario Kart hos Trader games.
Fortfarande billigt, men inte jättelångt ifrån de som var snabba hos Spelbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Ser nästan precis ut som på Switch 1 och det gör ingenting, enkelt och funktionellt. Det jag hoppas får en rejäl ”ansiktslyftning” är deras E-shop, den har aldrig ”flytit på” särskilt bra och känns alltid väldigt seg och ointuitiv.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

För den som är intresserad så landade det på 5981Kr för versionen med Mario Kart hos Trader games.
Fortfarande billigt, men inte jättelångt ifrån de som var snabba hos Spelbutiken.

Jag var på målsnöret hos spelbutiken i början, hade i varukorgen och redo att betala. Hade det priset varit standard hade jag inte orkat importera och leta runt. Grattis till förhandsbokningen, hoppas nu vi får dem i tid

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade. Min prisguide för Switch 2 inkl importpriser.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Izak80:

Det jag hoppas får en rejäl ”ansiktslyftning” är deras E-shop, den har aldrig ”flytit på” särskilt bra och känns alltid väldigt seg och ointuitiv.

Så ser E-Shopen ut! Hoppas också på bättre flyt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Aha, ok, tack. Ja bättre flyt är det jag hoppas på mest. En lite mer intuitiv upplevelse är också viktigt men kommer som nummer två på min ”önskelista”.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Skulle som sagt gärna kommit åt denna från mobilappen. Kommer ofta på att man är sugen på ett spel som man kan in o köpa och ladda ner till sin konsol och sen spela när man kommer hem. Nu är spelen till switch väldigt små i jämförelse med platstation och pc och tar oftast typ 5 min ändå men lite mer användbar mobilapp hade varit trevligt!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Skulle som sagt gärna kommit åt denna från mobilappen. Kommer ofta på att man är sugen på ett spel som man kan in o köpa och ladda ner till sin konsol och sen spela när man kommer hem. Nu är spelen till switch väldigt små i jämförelse med platstation och pc och tar oftast typ 5 min ändå men lite mer användbar mobilapp hade varit trevligt!

Det (eller webb-butik) är något man saknar, är det Bersala som sätter stopp på det?
Med tanke på att andra länder har så man kan köpa på nätet. Switch 1 är ju helt hopplöst slö när man scrollat ner några sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

De spel som jag har kvar att spela på Switch:

- Echoes of Wisdom (bekräftad gratis patch)
- Astral Chain
- Paper Mario: Origami King

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Det (eller webb-butik) är något man saknar, är det Bersala som sätter stopp på det?
Med tanke på att andra länder har så man kan köpa på nätet. Switch 1 är ju helt hopplöst slö när man scrollat ner några sidor.

Jag förstår inte? Det går fint att köpa på nintendos hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Jag får svenska priser på spel när jag är inloggad och har många gånger använt eshop på webben för att förbereda innan man kommer hem

https://www.nintendo.com/en-gb/Nintendo-eShop/Nintendo-eShop-...

Tänk på att du måst klicka dig in på varje spel för att få svenskt pris.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Jag förstår inte? Det går fint att köpa på nintendos hemsida?

Ja, jag tar tillbaka det. Har bestämt för mig att jag såg svenska priser, men när jag sen klickade mig vidare så stod det att jag var tvungen att fullfölja på enheten. Men måste ha varit något jag drömt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag får svenska priser på spel när jag är inloggad och har många gånger använt eshop på webben för att förbereda innan man kommer hem

https://www.nintendo.com/en-gb/Nintendo-eShop/Nintendo-eShop-...

Tänk på att du måst klicka dig in på varje spel för att få svenskt pris.

Nice. Den har jag missat. Tack. Den funkar fint även om jag föredrar app.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle handla nåt spel via deras eshop men jag behöver ha en Switch för att koppla den första gången mot ens konto. Verkar inte kunna gå att handla spel innan man har en maskin.

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett mail till Trader Games med ett par frågor angående att förbeställa via dom, dels kring fraktkostnader samt tillgänglighet vid release.

Detta var deras svar:

Hi Karl,
Thank you for your message and your interest in pre-ordering the Nintendo Switch 2!
Regarding the shipping cost: that's completely normal on our website. For large items such as consoles, especially new releases like the Switch 2, we apply a fixed shipping fee regardless of the order total. This is due to the weight, value, and special handling required. So yes, even for Sweden, a 20€ shipping fee applies for this item.
As for availability: if this is your first time ordering from us, you might not know — but we do not accept more pre-orders than the quantities we are allocated by our suppliers. If you’re able to place a pre-order now, that means your console is secured and you are guaranteed to receive it close to the official release date.
Feel free to reach out if you have any more questions!
Best regards

Så jag har också lagt en förbokning via dom, som andra skrivit tidigare gick det totalt på 5988,94 kr efter valutaomvandling hos Länsförsäkringar. Detta för paketet med Mario Kart.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag skulle handla nåt spel via deras eshop men jag behöver ha en Switch för att koppla den första gången mot ens konto. Verkar inte kunna gå att handla spel innan man har en maskin.

Ja jag försökte också det. Skulle sedan logga in på en släktings switch men då han redan ägde spelen så kunde jag inte köpa dem där heller. Enda alternativet var att ta bort hans konto från switchen och köpa spelen via mitt konto. Vi struntade i det och jag får avvakta till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Ja jag försökte också det. Skulle sedan logga in på en släktings switch men då han redan ägde spelen så kunde jag inte köpa dem där heller. Enda alternativet var att ta bort hans konto från switchen och köpa spelen via mitt konto. Vi struntade i det och jag får avvakta till release.

Så tråkigt. Känns för klyddigt att hålla på med det. Lika bra att avvakta. Är några spel på rea just nu jag hade velat köpa. Jag får nöja mig med fysiska spelen jag beställt. Har fått Mario Odyssey, och så är Mario Party Superstars och Mario 3D World på ingång!

Permalänk
Medlem

Så tråkigt. Känns för klyddigt att hålla på med det. Lika bra att avvakta. Är några spel på rea just nu jag hade velat köpa. Jag får nöja mig med fysiska spelen jag beställt. Har fått Mario Odyssey, och så är Mario Party Superstars och Mario 3D World på ingång!

Ja det var lite tråkigt. Spel reas ut ganska ofta så det kommer fler chanser. Du kan kolla historik och befintlig rea på https://www.dekudeals.com

Permalänk
Medlem

Detta va mitt problem också. Köpte en switch 1 oled med massa spel jag ändå skulle ha så nu funkade det fint. Därför jag med trodde shoppen inte funkade online. Men skulle varit betydligt smidigare och via app imo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tillbaka i lager hos tyska amazon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Verkar ha fått in en stor allokering av konsoler. Hoppas Franska också får in massa också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Fick genom en beställning, får se vad det går på i slutändan där i början på juni, och om det blir billigare (eller inte säljer slut så nintendo står med massa osålda enheter i slutändan).

Får se om det går få tag i mario kart world till ett vettigt pris med, 1000kr kan jag inte lägga på ett spel i sitt standardutförande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Fick genom en beställning, får se vad det går på i slutändan där i början på juni, och om det blir billigare (eller inte säljer slut så nintendo står med massa osålda enheter i slutändan).

Får se om det går få tag i mario kart world till ett vettigt pris med, 1000kr kan jag inte lägga på ett spel i sitt standardutförande.

Är de borta igen? Vad fick du ge?
Gick in nu men får inte fram konsolen. Har ni mohín direktlänk om det finns kvar konsoler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är de borta igen? Vad fick du ge?
Gick in nu men får inte fram konsolen. Har ni mohín direktlänk om det finns kvar konsoler?

Switch 2 utan bundle @amazon.de

(och den är väl snart fullbokad igen, men ovanstående fanns i lager när jag postade inlägget)