Vinn nätagg från Seasonic

Uppdateringen tar bort musiken på datorn

Permalänk

Uppdateringen tar bort musiken på datorn

Efter senaste uppdateringen igår (Acer laptop som är ett par år gammal nu, Windows 11) så försvann musiken i ljudklippen. Man kan fortfarande höra tal. Detta hände efter en uppdatering i vintras också men då lyckades jag googla fram ett svar och löste det men nu hittar jag såklart inte detta igen... Hur löser jag detta (igen)? Har för mig att det var nåt med att gå in på inställningarna och avinstallera nåt och sen installera om det - men vad?
Barnets barnprogram är icke detsamma utan den käcka musiken...

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är "ljudklippen" menar du Youtube eller nått program ?
Vad har du för att spela upp ljud, de inbyggda högtalarna i laptopen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosselarsson:

Efter senaste uppdateringen igår (Acer laptop som är ett par år gammal nu, Windows 11) så försvann musiken i ljudklippen. Man kan fortfarande höra tal. Detta hände efter en uppdatering i vintras också men då lyckades jag googla fram ett svar och löste det men nu hittar jag såklart inte detta igen... Hur löser jag detta (igen)? Har för mig att det var nåt med att gå in på inställningarna och avinstallera nåt och sen installera om det - men vad?
Barnets barnprogram är icke detsamma utan den käcka musiken...

Väldigt informativt och bra beskrivet problem, blir nog inga problem för oss att hjälpa till med!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Ett ljudklipp = exemplet barnprogram som jag skrev. I ett avsnitt av ett barnprogram börjar det med en signaturmelodi. Sen börjar programmet och figurerna pratar. Nåt som känns bekant?
Iaf. Jag har löst det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosselarsson:

Ett ljudklipp = exemplet barnprogram som jag skrev. I ett avsnitt av ett barnprogram börjar det med en signaturmelodi. Sen börjar programmet och figurerna pratar. Nåt som känns bekant?
Iaf. Jag har löst det.

Skriv gärna hur du löste ditt problem, så om någon annan har problem med att deras ljudklipp saknar delar av ljudet kan få hjälp.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB