Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
VR-fantast

KAB Director eller Controller

Velar mellan stolarna i rubriken och har inte möjlighet att testa, är det någon som råkar ha testat båda? Utformning och mått är i princip identiska, men Director finns i en variant som är helt i textil och är då några tusenlappar billigare.

Controller finns i en blandning av läder/tyg som ser rätt fräsig ut, men är osäker på om det är till någon för/nackdel vad gäller hållbarhet och slitage, om det kräver mer underhåll, känns varmare och dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Velar mellan stolarna i rubriken och har inte möjlighet att testa, är det någon som råkar ha testat båda? Utformning och mått är i princip identiska, men Director finns i en variant som är helt i textil och är då några tusenlappar billigare.

Controller finns i en blandning av läder/tyg som ser rätt fräsig ut, men är osäker på om det är till någon för/nackdel vad gäller hållbarhet och slitage, om det kräver mer underhåll, känns varmare och dylikt.

Jag har en Controller (tror jag) i halvskin som jag haft länge nu. (osäker på om den heter exakt så, men den ser på pricken ut som director/controller med alla funktioner osv, men den är typ 7år gammal nu så den kan ha bytt namn)
Upplever inte att det känns varmt på något sätt.
Men om det är till någon fördel kan jag inte svara på heller riktigt.
Skulle väll vara att skinnet sitter där det lätt blir "gnid" runt armar osv, och det är nog en fördel slitagemässigt.
Bra stol, men jag är 2m lång, och upplever väll lite att jag önskat att stolen var aningen bredare högre upp på stolen.
Annars så har den hållt bra och man sitter skönt oavsett ställning.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Jag har en KAB Director och jag är nöjd. Stolen är i tyg och nackstödet är i skinn.

Den är snygg, diskret, bekväm och hållbar i tyg och jag kan inte se någon fördel att ha den i halv eller helskinn. Jag kan inte sen något slitage i tyget och då har jag använt den varje dag i tio år. Men välj det som du trivs med.