Behöver lite hjälp med en värdesättning

Permalänk

Behöver lite hjälp med en värdesättning

Ja, i februari var vi ett lyckligt och glatt par och jag köpte min drömdator 🤣 Vi blev snabbt därpå inte alls ett så lyckligt par längre och idag sålde jag grafikkortet och tänkte nu sälja resten av delarna i datorn separat eller som ett paket, men vet ej vad man ska begära? Observera att de är drygt 3 mån gammalt och använt på sin höjd i 15-20 timmar

Ryzen 7 9800X3D
Kylare : Artic Freezer RGB 360mm Aio

B650- Wifi TUF moderkort

32GB Fury 6000/mt

2tb Samsung 990 Pro

1000w nätagg, gen 5

Corsair Frames 4000 chassi

Tror inte ja glömt något, vad skulle ni tro / säga att jag ska begära för de här i paket, skulle någon sedan tycka jag ska sälja varje del för sig får ni väldigt gärna specificera priset för varje del ni tror ja kan få

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Speciellt utan gpu för de delarna får du troligen mer ifall säljer seperat tror jag. I alla fall norr om 10k tror jag du kan få. Kan titta på både aktiva men speciellt avslutade (sålda) annonser på både Sweclockers marknad och Tradera för att få ett hum om priserna.

Permalänk
Skrivet av rwkk:

Speciellt utan gpu för de delarna får du troligen mer ifall säljer seperat tror jag. I alla fall norr om 10k tror jag du kan få. Kan titta på både aktiva men speciellt avslutade (sålda) annonser på både Sweclockers marknad och Tradera för att få ett hum om priserna.

Ja hade hoppats på att få ~ 12.000:- för alla dessa delar komplett i chassi, monterat likt det är idag och för köparen att bara stoppa i en gpu och använda den. Tror du det blir en omöjlighet? Jag betalade ~ 18.000 för dessa komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_nisse_91:

Ja, i februari var vi ett lyckligt och glatt par och jag köpte min drömdator 🤣 Vi blev snabbt därpå inte alls ett så lyckligt par längre och idag sålde jag grafikkortet och tänkte nu sälja resten av delarna i datorn separat eller som ett paket, men vet ej vad man ska begära? Observera att de är drygt 3 mån gammalt och använt på sin höjd i 15-20 timmar

Ryzen 7 9800X3D
Kylare : Artic Freezer RGB 360mm Aio

B650- Wifi TUF moderkort

32GB Fury 6000/mt

2tb Samsung 990 Pro

1000w nätagg, gen 5

Corsair Frames 4000 chassi

Tror inte ja glömt något, vad skulle ni tro / säga att jag ska begära för de här i paket, skulle någon sedan tycka jag ska sälja varje del för sig får ni väldigt gärna specificera priset för varje del ni tror ja kan få

Tack på förhand

4500 ish
500
1500-2000
700
1200
800 (rmx finns nu för 1200 nytt)
500

Så runt 10k är rimligt
Att det är monterat är inte alltid en fördel om du saknar gpu

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_nisse_91:

Ja hade hoppats på att få ~ 12.000:- för alla dessa delar komplett i chassi, monterat likt det är idag och för köparen att bara stoppa i en gpu och använda den. Tror du det blir en omöjlighet? Jag betalade ~ 18.000 för dessa komponenter

Inte omöjligt men jag tänker att de som värderar ihopbyggd dator vill troligen inte ens sätta i grafikkort själv. Samt är det skillnad på ett företag som sålt mycket och har bra omdömen och en privatperson, det spelar även roll var man bor ifall det finns intresserade nära. Som sagt, möjligt och du kan begära det men inte garanterat salu, medan 10k får man ganska enkelt för enskilda delarna (tar dock såklart mer jobb, krävs skickas etc.)