Vinn nätagg från Seasonic

Kan inte logga in på Lenovo surfplatta efter återställning

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på Lenovo surfplatta efter återställning

Hej !

Jag har en Lenovo surfplatta som jag återställt till fabriksåterställning. Men jag kommer inte alls in i den oavsett vad jag gör. Den vill endast ha mina gamla google uppgifter och minns inte min mail alls eller lösenord.

Det borde väl bara att gå och logga in med sin nuvarande gmail och använda? Finns de något sätt att komma förbi de annars?

Tack på förhand!

§ 3.1 - MOD
Permalänk
Medlem

Detta kommer endast upp och kan inte logga in eller göra något, kommer inte förbi detta alls.

Permalänk
Medlem

Förlåt att jag frågar men hur glömmer man bort sin mejl? Det är trots allt sånt man fyller i typ hela tiden på så gott som alla tjänster.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Förlåt att jag frågar men hur glömmer man bort sin mejl? Det är trots allt sånt man fyller i typ hela tiden på så gott som alla tjänster.

Denna surfplatta har legat i flera år, minns ej vad jag hade på den då jag inte använt den

Permalänk
Medlem

Testa klicka länken "har du glömt din e-post adress?"

Kolla om något alternativ som kommer upp hjälper

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

Denna surfplatta har legat i flera år, minns ej vad jag hade på den då jag inte använt den

Prova i så fall med de mejladresser du har nu. Om inte så får du försöka återställa din gamla mejladress. Då måste du däremot veta vad det vad för mejl.
Kolla bland dina anteckningar eller eventuellt sparade lösenord i någon webbläsare för att se om du kan lista ut det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Han har väl hittat den på stan medan han varit ute och åkt elsparkcykel. Så att säga.

Permalänk
Medlem

Den är nog låst med Googles Factory reset protection. Behöver i sånt fall skickas in till Lenovo för upplåsning mot kostnad och kvitto lär behövas.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Den är nog låst med Googles Factory reset protection. Behöver i sånt fall skickas in till Lenovo för upplåsning mot kostnad och kvitto lär behövas.

Hur tänker du att Lenovo ska kunna låsa upp något som ligger hos Google?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Hur tänker du att Lenovo ska kunna låsa upp något som ligger hos Google?

Det är Lenovos produkt så det är dem som bör hantera service/upplåsningar.

Det är samma sak på t.ex Samsung telefoner, Samsungs verkstäder har verktyg för att låsa upp detta lås.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

Hej !

Jag har en Lenovo surfplatta som jag återställt till fabriksåterställning. Men jag kommer inte alls in i den oavsett vad jag gör. Den vill endast ha mina gamla google uppgifter och minns inte min mail alls eller lösenord.

Det borde väl bara att gå och logga in med sin nuvarande gmail och använda? Finns de något sätt att komma förbi de annars?

Tack på förhand!

Skrivet av Zippeer:

Ja, TS har triggat Googles Factory Reset Protection (FRP). TS gjorde antingen inte återställningen i inställningarna och/eller tog inte bort Google kontot innan enheten återställdes. Jag tror inte det är tillåtet att prata om hur man går förbi FRP här på forumet. Kontakta tillverkaren av enheten skulle jag rekommendera

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig