Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Nintendo (Irland) har nu också dragigt pengarna för mig. 6556kr slutade kalaset på för MK-bundle samt en PRO-kontroll. Skärmskydd av märket Spigen kom i förra veckan så nu är det bara ett hardcase till själva konsolen som också går att med som saknas. Spigens ”Nano Pop Black Sesame” verkar uppfylla detta krav.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Nintendo Irland har dragit för mig med! MK bundle. 5573 kr, SEB.

Permalänk
Medlem

När bokade ni som fått pengarna dragna?

Bokade 9onde maj, med klarnakortert. Har inte fått något draget än.

Otroligt spännande detta haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Bokade 14 maj hos tyska Nintendo. Pengarna står nu som reserverade på mitt konto hos Sparbanken.
5846kr för MK bundle och väska+skydd

Permalänk
Hedersmedlem

Har en bokning hos Tyska Nintendo, inget har dragits eller reserverats än. Samma med franska Amazon.

Permalänk

Bokade 16 maj på Nintendo Irland, de har reserverat pengarna nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Drog 5573kr för MK bundle - Nintendo Tyskland. Nu är det så nära!

Bra pris!

Reserverades 5664,46kr här för mig - Nintendo Irland. Hur kunde du slippa valutapåslaget?

Permalänk
Medlem

Mindre kul för mig: Dear Customer, Unfortunately we were not able to process the payment for your order..

Undrar om det är bankens som har stoppat för det är samma kort som jag använder för köp på nintendo e-store. Jag testar ett annat kort nu, så får vi se.

Permalänk
Medlem

De har även dragit pengarna från mig med, 5573 kr för MK bundeln på tyska Nintendo store! Beställde 8:e maj!
Nu är det bara att vänta 😌

Permalänk
Medlem

Fick samma SMS och mail. Har Nordea.
Men men får väl vänta fyra dagar.

Permalänk
Medlem

Verkar främst vara MK bundle som det dragits pengar för?

Eller är det bara jag som beställt vanliga?🤣

Permalänk
Expertgissare

5656kr har de dragit från mig för Mario kart paketet från Nintendo Tyskland. Banken tog en avgift på 1,5%.
Så taggad nu

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Frager:

Verkar främst vara MK bundle som det dragits pengar för?

Eller är det bara jag som beställt vanliga?🤣

Drogs 5136 kr inatt för min bokning från Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

8 maj.

Edit: kolla under my prefered payment method (pre-orders), att inte något alternativt är satt, t.ex. gammalt kort/paypal.

Jag valde paypal när jag la order eftersom jag bara hade ett gammalt kort sparat, la dock till det nya och uppdaterade det till my prefered så då drogs det från kortet.

Edit2: Nu är min status uppdaterad till "Waiting for shipment". 😁

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Bra pris!

Reserverades 5664,46kr här för mig - Nintendo Irland. Hur kunde du slippa valutapåslaget?

Jag betalade också 5573 kr (SEB), och då ingick 1,65% växlingsavgift.

Har din bank någon ytterligare avgift möjligen?

Jag borde ha betalat med mitt Northmill (ingen växlingsavgift alls), men vågade inte ändra betalmetod 😅

Permalänk
Medlem

Någon som kompletterat med SD-kort? Risk att man kommer behöva ett fort?
Har ett gäng Switch 1 spel då vi haft det sen start, men alla behöver ju nödvändigtvis inte vara installerade samtidigt. (även om jag och barnen spelar helt olika spel )

Funderar på att komplettera med dessa från IE
SanDisk microSD Express Card 256GB for Nintendo Switch 2, €59.99
Nintendo Switch 2 Carrying Case & Screen Protector, €24.99

Lite delvis för att jag då kan spendera lite platinum points och samtidigt få Super Mario Bros. A4 Embossed Wall Art Set (for Nintendo Switch Online members only)
Väskan finns för ungefär samma pris, men aldrig i lager (i Sverige).

Misstänker dock att man framöver kommer få antingen större minneskort för samma pris eller ett lägre pris. Inom 6-12 mån eller så.

(Mario Kart bundle från DE, med LF. 5656.77 reserverat. Dags att skaffa ett kreditkort med fördelaktig växelkurs känns det som.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Någon som kompletterat med SD-kort? Risk att man kommer behöva ett fort?
Har ett gäng Switch 1 spel då vi haft det sen start, men alla behöver ju nödvändigtvis inte vara installerade samtidigt. (även om jag och barnen spelar helt olika spel )

Funderar på att komplettera med dessa från IE
SanDisk microSD Express Card 256GB for Nintendo Switch 2, €59.99
Nintendo Switch 2 Carrying Case & Screen Protector, €24.99

Lite delvis för att jag då kan spendera lite platinum points och samtidigt få Super Mario Bros. A4 Embossed Wall Art Set (for Nintendo Switch Online members only)
Väskan finns för ungefär samma pris, men aldrig i lager (i Sverige).

Misstänker dock att man framöver kommer få antingen större minneskort för samma pris eller ett lägre pris. Inom 6-12 mån eller så.

(Mario Kart bundle från DE, med LF. 5656.77 reserverat. Dags att skaffa ett kreditkort med fördelaktig växelkurs känns det som.)

Jag köpte till skärmskydd+carrying case. Dock så är skärmskyddet inte tempered glass vilket är tråkigt.

Hade definitivt inte köpt minneskorten som finns ute nu, 512GB och 1TB modellerna håller på att produceras och priserna kommer definitivt att gå ner.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Jag köpte till skärmskydd+carrying case. Dock så är skärmskyddet inte tempered glass vilket är tråkigt.

Hade definitivt inte köpt minneskorten som finns ute nu, 512GB och 1TB modellerna håller på att produceras och priserna kommer definitivt att gå ner.

Håller med angående minneskorten. Hittills har det inte funnits någon marknad för express korten, nu när Switch 2 släpps kommer det öka med x antal procent, vilket leder till billigare priser. Tror vi har 512gb/1tb inom 1 år till ett bra pris.

Sedan är det snabbare wifi på switch 2 så det bör gå snabbare att ladda ner småspelen.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Ja läste det tidigare i tråden, så har beställt skärmskydd separat

Borde bli fri frakt från IE även utan minneskort, så känns som man kan avvakta med det då.

Permalänk

Beställde först från inet nintendo switch 2 (utan Mario kart). 6795kr.
Såg video med Peter Esse. Insåg hur stor prisskillnad var.
Beställde ifrån Irlands Nintendo. Köpte med Mario kart.
5573kr. Det betalades inatt.

Permalänk
Medlem

Min beställning från 6:e maj på tyska nintendo debiterades inatt också.

Visar nu status: Warten auf Versand

Edit: Någon som vet vilken speditör Nintendo tyskland använder?

Permalänk
Medlem

Ställer mig till skaran som fått pengar dragna! Norwegian verkar vara ett riktigt dåligt kort för valutaväxling alltså. De tar en högre kurs från Visa och sedan ganska hög avgift... Så blev 2.4% högre än valuta.se visar. Får testa med Handelsbanken-kortet en annan gång.

I vilket fall som helst så blev det ju inte 2000:- dyrare 7911,89 landade kalaset på med MKW Bundle, SanDisk minneskort och 2x GameCube kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Min beställning från 6:e maj på tyska nintendo debiterades inatt också.

Visar nu status: Warten auf Versand

Edit: Någon som vet vilken speditör Nintendo tyskland använder?

De sänder med DHL som lämnar över till PostNord i Sverige.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

5 573:- draget på MK-bundlen från tyska nintendo, trevligt.
Inte ofta man blir glad av att se mindre på kontot men men!

Beställningen las 8e Maj.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Bra pris!

Jag vet faktiskt inte, jag bara lade en beställning (8/5 och Swedbank)

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Bra pris!

Jag har också 5573 kr draget, SEB. Lite udda för det borde ju vara ditt pris. Har din bank också 1,65% växlingsavgift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Drog 5573kr för MK bundle - Nintendo Tyskland. Nu är det så nära!

Hur fick du så bra valutakurs? Min bank/kort la på 2% så det blev en dryg hundring mer, fortfarande bra pris men jag är nyfiken på hur man får bättre valutakurs till nästa gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag har också 5573 kr draget, SEB. Lite udda för det borde ju vara ditt pris. Har din bank också 1,65% växlingsavgift?

Jag försöker förstå det här med växlingsavgift...
Enligt den här så betyder ett pris på 5573kr att ni har fått lägsta möjliga man kan få "0.49% pålägg på Europeiska centralbankens kurs" (själv fick jag 2% sämre kurs) https://www.visa.se/support/consumer/travel-support/exchange-...

Permalänk

Gjorde min beställning 13/5. Fick inget mail att pengarna snart kommer dras så var orolig att det kommer skickas senare. Idag drogs 5 573kr av Swedbank så nu kunde jag lugnt avboka franska och spanska Amazon. Glad att det kommer med första sändelsen!

Permalänk
Medlem

Känns som att det borde finnas läge för en artikel som jämför olika kort etc för köp från utlandet. Klarna-kortet exempelvis skryter väl om 0% påslag, men tydligen (?) läggs det ändå på 0.27% i Visa-ledet, antagligen dolt som något sämre växlingskurs. När jag var i Skottland senast var det iaf bättre att handla med Klarna än de andra kort jag hade (diverse Visa-Mastercard från banker, bensinbolag, via LO-facket, etc).

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave