Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

La beställning 20 maj, vanliga då MK bundle verkade vara slut i lager både på Irland och Tyskland. Pengar dragits här med, SEB 5136

Permalänk
Medlem

Om någon har kontaktat Nordea angående dragning så skriv gärna här vad dom svarade.

Min fundering är väl om man svarade JA på deras sms och fick bekräftelsen att man nu skulle testa genomföra köpet igen, gäller deras borrttagna blockering tillfälligt bara och isåfall gäller den flera dagar så det går bra nästa gång nintendo försöker (4dagar). Eller är det mer som när man själv gör det, vilket bara är 1h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbriel:

Jag försöker förstå det här med växlingsavgift...
Enligt den här så betyder ett pris på 5573kr att ni har fått lägsta möjliga man kan få "0.49% pålägg på Europeiska centralbankens kurs" (själv fick jag 2% sämre kurs) https://www.visa.se/support/consumer/travel-support/exchange-...

Jag kan tyvärr inte svara på det. Kanske har Sparbanken/mastercard bra villkor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag har också 5573 kr draget, SEB. Lite udda för det borde ju vara ditt pris. Har din bank också 1,65% växlingsavgift?

Kör med Skandiabanken och mitt Visa-kort.

Kanske växlingsavgiften kommer senare beroende på bank?

Permalänk

På spanska Amazon (engelska dock) står det "Grand Total: EUR" och sedan "Payment Grand Total: SEK", är det inte det fasta satta beloppet i SEK som kommer att dras eller kommer de ändå att dra av det fasta satta EUR-beloppet i "Grand Total:"?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem

Jag fick växlingskurs 10,92 ( SEK / €) med mitt Avida kreditkort, tidigare santander "mitt kort". Vissa banker lägger på valutapåslag eller så skryter de med inga avgifter men bara ger kunden en sämre kurs. Överlag har jag alltid varit nöjd med växlingskursen från Santander och nu Avida

Permalänk

5573kr reserverade i natt från tyska nintendo för mario cart bundle. Pro kontrollen drog dom för några dagar sen. Står fortfarande att dom väntar på leverans av konsollen som leverans status. Har swedbank

Permalänk
Medlem

5573Kr Nintendo Irland 7:e Maj, Swedbank. Nu i morse eller i natt.

Har en från Elgiganten för 6300Kr med MK också. Kanske blir att avbryta eller returnera den på öppet köp.

Permalänk
Medlem

Fan, jag vaskade 250 spänn hos Paypal.

Eftersom Nintendo inte tar Amex så trodde jag trodde att jag hade överlistat systemet genom att välja Paypal där mitt SAS Amex (Eurobonus) ligger förvalt. Men de drog åndå pengarna från bankkortet (mastercard), i så fall hade jag ju kunnat skippa mellanhanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

På spanska Amazon (engelska dock) står det "Grand Total: EUR" och sedan "Payment Grand Total: SEK", är det inte det fasta satta beloppet i SEK som kommer att dras eller kommer de ändå att dra av det fasta satta EUR-beloppet i "Grand Total:"?

Mvh,
WKF.

På Amazon får du välja om du vill betala i SEK eller EUR. Så har du valt SEK är det låst till det vid köptillfället. Annars blir det växling när de drar pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Känns som att det borde finnas läge för en artikel som jämför olika kort etc för köp från utlandet. Klarna-kortet exempelvis skryter väl om 0% påslag, men tydligen (?) läggs det ändå på 0.27% i Visa-ledet, antagligen dolt som något sämre växlingskurs. När jag var i Skottland senast var det iaf bättre att handla med Klarna än de andra kort jag hade (diverse Visa-Mastercard från banker, bensinbolag, via LO-facket, etc).

Ja, det vore absolut intressant att se en jämförelse mellan olika betalmetoder, bra idé att göra det nu när vi får in mycket data! Det är ju inte sista gången vi beställer saker och betalar i utländsk valuta.

Permalänk
Medlem

5573kr har Nintendo store dragit nu från kontot för swish 2 Mario Kart world bundle och det står nu "Status: Awaiting Shipment" på min sida.

Permalänk
Medlem

6118kr för Switch 2 + Pro Controller drogs idag för mig också, skulle vara kul om man fick det tills på fredag nästa vecka men tror vi i Sverige kanske får vänta en vecka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

6118kr för Switch 2 + Pro Controller drogs idag för mig också, skulle vara kul om man fick det tills på fredag nästa vecka men tror vi i Sverige kanske får vänta en vecka till.

Ja eftersom det är nationaldag på fredagen med lär det inte göras leveranser då.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Nintendo Irlands ordrar skickas från Tyskland också? Lär ju bli lite längre leveranstid för oss som beställde där ifall de skickas från Irland.

Permalänk
Konsolgrävare

EN VECKA KVAR! 🤩

Snart snart snart! 🥳

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Någon som vet om Nintendo Irlands ordrar skickas från Tyskland också? Lär ju bli lite längre leveranstid för oss som beställde där ifall de skickas från Irland.

Jag beställde från Irländska men pengarna drogs från Nintendo Germany. Nintendo har sitt EU huvudlager i Tyskland så tänker att de bör skicka sina konsoler med EU adapter därifrån. Känns inte logiskt att de skulle ha konsoler med EU adapter i Irland alls eftersom de kör UK plug där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ja eftersom det är nationaldag på fredagen med lär det inte göras leveranser då.

Men vafan, röda dagar igen som förstör!

Permalänk
Medlem

5656 kr reserverat här! Tidigare dragit ca 990 kr för en pro 2 controller. Båda beställda från Nintendo.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

funderade igår på lägga om min franska amazonorder till irland, men i deras FAQ så är sverige ett av de länder som de inte garanterar releasedagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

funderade igår på lägga om min franska amazonorder till irland, men i deras FAQ så är sverige ett av de länder som de inte garanterar releasedagen.

Vilket leveransdatum har du på Amazon? Jag beställde tidigt där och fick 11e som preliminärt datum.

Permalänk

För mig har det inte dragits några pengar. Ser inte heller att det är gjort något försök. Har LF bank. Nu börjar man bli nervös.

Mario kart bundle + extra kontroll + väska

Nintendo DE

Permalänk

La en beställning via Nintendo Tyskland för en stund sedan. Switch 2 + Mario cart bundle. Nu ca 20 min senare har pengar dragits och det står ”väntar på leverans”. Betalade via Revolut och priset blev 5565 kr. Blir spännande att se när det dyker upp 😊

Permalänk

LF kreditkort, reserverat 5656kr. Beställning genom Nintendo irland för Mario kart bundle. Beställde i tisdags. När tror ni vi får leveransen? Hinner vi få den till torsdag nästa vecka?

Permalänk
Konsolgrävare

”Förväntad leveranstid på 2-5 dagar. Förhandsorders skickas i samband med release.” Från Retrospelbutiken. Hoppas fortfarande på att få den till release. Den som lever får se 🙌

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

”Förväntad leveranstid på 2-5 dagar. Förhandsorders skickas i samband med release.” Från Retrospelbutiken. Hoppas fortfarande på att få den till release. Den som lever får se 🙌

Ska erkänna att jag blir rätt besviken om vi inte får det. För är mycket pga att jag lever på det hoppet som gör att jag inte väljer att spara 700-800kr och beställer direkt från Nintendo 😬 Vill gärna ha den till långhelgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbriel:

Hur fick du så bra valutakurs? Min bank/kort la på 2% så det blev en dryg hundring mer, fortfarande bra pris men jag är nyfiken på hur man får bättre valutakurs till nästa gång?

Använd exempelvis revolut / northmill som kör på 0% växelkurs (kurs kan variera pga helg osv hos revolut). Bör alltid ha åtminstone ett av dessa för resor.

Permalänk
Medlem
  • Nintendo DE

• MK Bundle + Case totalt 535 euro

• 5935kr draget från mitt kort. Har Länsförsäkringar bank.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro_mm:

När tror ni vi får leveransen? Hinner vi få den till torsdag nästa vecka?

Troligen inte.

Citat:

Nintendo Switch 2 consoles and other products within the same order will be delivered on release day in the following markets: Germany, Netherlands, Belgium, Austria, Luxembourg, France, Italy, Spain, Portugal, Switzerland, United Kingdom and Ireland.
In the following locations, courier service availability may result in delivery after release date: Czech Republic, Denmark, Estonia, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Finland, Greece, Hungary, Latvia, Lithuania, Malta, Romania, Slovakia, Slovenia, Sweden, Andorra, Gibraltar, Monaco, San Marino, Vatican City, Poland, Liechtenstein, Guernsey (Channel Islands), Jersey and Isle of Man.

https://store.nintendo.ie/en/faq

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller