Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du är inte ensam.

Behöver inte vara orolig.

Skrivet av Ashenshugar777:

Om jag går på "view order status" på min bundle order så är det samma som du, ingen bild och ingen status.

Nejdå är inte orolig, tycker det bara är intressant. Har faktiskt inte sett någon här eller på FZ nämna det utöver mig. Jag antar att det var med att vi får den utbytt till EU-plug som det blir fel.

Vill minnas from folks tidigare bilder att spårningslänken ska vara bredvid status? I så fall kommer folk ju inte se den om man inte kollar API-svaret (stod som null när jag kollade). Eller kommer det på mail?

Permalänk
Medlem

Nu drogs mina pengar från nordea 🥳

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Nu drogs mina pengar från nordea 🥳

Samma här, men jag fuskade och öppnade kortet för alla köp.

Permalänk
Medlem

Nu drogs det!

Forex 5566,59 kr för mk bundle Nintendo irland.

Permalänk
Konsolgrävare

Release-veckan är här! 🥳

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk

Äntligen!
Jag avbokade precis från inet och beställde från fnac. Sparar 1800 på det typ.
Bara hoppas allt går vägen.

Skrivet av tyvar1:

Release-veckan är här! 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jag har inte köpt någon konsol på väldigt länge, men är sugen på en switch 2 till barnen (och mig själv...).

Vet ni om det brukar komma bundles med flera spel om man väntar några veckor med köp? Hade gärna väntat med att köpa och få 2-3 spel samtidigt.

Tack på förhand

Tveksamt, då hade det redan blivit annonserat gissar jag. Oftast blir det ett spel som bundlas med konsolen och det är endast mario world vad jag vet

Permalänk
Medlem

Yes! Nintendo Irland lyckades dra pengar nu. Tot 600€ till 6649kr för switch 2 MKW bundle + 1 st pro controller.

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem

5112 kr vart priset för en switch för min del.

Permalänk
Medlem

Även min betalning via Nordea gick igenom i natt, och statusen har uppdaterats till att den väntar på att skickas. Så skönt att det är avklarat i alla fall, jag klarar mig utan den typen av spänning i vardagen

Permalänk
Medlem

Om de ändå hade skickat ut dem :E

Permalänk

Min order från nintendo tyskland står som completed.
Antar att man snart kan se tracling order ?

Permalänk
Medlem

Känns som att ni som beställt direkt från Nintendo kommer eventuellt ha maskinen på lanseringsdagen 5/6. Har två beställningar (ena till en kompis) där jag beställde ena från tyska Amazon och andra från franska Amazon. Inga pengar som dragits ännu eller så. Så jag gissar på att de lär skicka ut dem till oss i Sverige samtidigt som de skickar ut konsoler till kunder som bor i själva landet, Tyskland respektive Frankrike. Och då lär det ta någon dag extra för att komma hit så därav står det hos Amazon att min beställning levereras 10 juni.

Permalänk
Medlem

Återstår att se, men att Nintendo skickar ut med chans/risk att folk får dem innan release känns otänkbart. Gissar att de skickar ut konsolerna 4 juni, vilket gör att vi inte får dem 5 juni om man inte har flyt med snabb leverans. Vågar inte hoppas på det, bor själv i södra Västra götaland, så utgår från att den dyker upp 9-10 juni.

Permalänk
Medlem

De kan lika gärna skicka det idag.
vi kan ju ändå inte spela förrän 5 juni pga patchuppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smoggie:

Återstår att se, men att Nintendo skickar ut med chans/risk att folk får dem innan release känns otänkbart. Gissar att de skickar ut konsolerna 4 juni, vilket gör att vi inte får dem 5 juni om man inte har flyt med snabb leverans. Vågar inte hoppas på det, bor själv i södra Västra götaland, så utgår från att den dyker upp 9-10 juni.

Misstänker det med. Att dem skickar till alla den 4:e istället för att skicka tidigare till de som det kommer ta längre tid för.
De orkar säkert inte sortera ut dessa utan skickar allt på en gång.

Undra hur det ser ut med servrarna, kommer dem palla tycket runt release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LatPirat:

De kan lika gärna skicka det idag.
vi kan ju ändå inte spela förrän 5 juni pga patchuppdatering.

Switch 2 spel fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

<Uppladdad bildlänk>

Min order från nintendo tyskland står som completed.
Antar att man snart kan se tracling order ?

Har stått så för mig sedan fredags men ej fått länk än. Men hoppas det kommer idag eller imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Misstänker det med. Att dem skickar till alla den 4:e istället för att skicka tidigare till de som det kommer ta längre tid för.
De orkar säkert inte sortera ut dessa utan skickar allt på en gång.

Undra hur det ser ut med servrarna, kommer dem palla tycket runt release?

Läste att dom använder Amazon servrar, så det bör väl gå att skala upp temporärt relativt snabbt om det skulle behövas?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av deppan:

jag som köper och säljer switchar i andra hand uppskattar det väldigt mycket med oleden - när man får hem en oled med repig skärm så är det bara att rycka bort fabriksskärmskyddet och sätta på ett annat istället. På de andra switchmodellerna är hela skärmen i plast och man behöver byta hela skärmen för att bli av med repor om inget extra skärmskydd sitter på.

Har du några tips på hur man tar bort fabriksskyddet på sin oled? Har en repa i det som driver mig till vansinne och gissar att det bara är skyddet som är påverkat.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

Jag var ut en sväng och såg att det sitter Switch 2-reklam på varenda busshållplats och reklampelare nu. Jäkla tur att köpet gick igenom i natt, annars hade den cykelturen inte varit rolig

Permalänk

Någon som fått sin sw2 från amazon fr skickad än?

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

Kommer där ingen spårningslänk-knapp senast imorgon kväll, så är det nog kort med leverans till torsdag 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Någon som fått sin sw2 från amazon fr skickad än?

Nope, inget än! Not yet dispatched står det i appen. Och inga pengar har dragits än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Har du några tips på hur man tar bort fabriksskyddet på sin oled? Har en repa i det som driver mig till vansinne och gissar att det bara är skyddet som är påverkat.

Tryck in en synål under ett hörn för att lyfta på det, sen kan du få tag i flärpen som blir med fingrarna och dra loss resten

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

jag är väl en loser som köper från sverige pga det dyrare priset😅
men elgiganten har nu i alla fall "ej tillgänglig i butik/online", och i ordern ser det ut såhär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Läste att dom använder Amazon servrar, så det bör väl gå att skala upp temporärt relativt snabbt om det skulle behövas?

Håller tummarna för det. Det är väl dock vanligt att utvecklarna ör dumsnåla vid release eftersom att belastningen sjunker dramatiskt på några veckor.

Skrivet av phanto:

jag är väl en loser som köper från sverige pga det dyrare priset😅
men elgiganten har nu i alla fall "ej tillgänglig i butik/online", och i ordern ser det ut såhär
<Uppladdad bildlänk>

Inget bra sätt att rösta med plånboken på, om du inte föredrar höga priser.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Har stått så för mig sedan fredags men ej fått länk än. Men hoppas det kommer idag eller imorgon.

Aight får väl se hur det blir !

Permalänk
Medlem
Permalänk

Nintendos advokater är på tråden och konmer kontakta inom 3... 2... 1...