Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Jag förbokade på Power 4:e april, dag 1 alltså (har jag för mig). Fick mail igår att min order är försenad… Men när jag klickade mig vidare så stod det ”Ordern hanteras på lagret”. Men så har det stått i sedan igår.. Leveransdatum har flyttats från 250604, till 250605. Har en fet känsla av att det kommer att flyttas upp mer. Blir sådär lagomt jävla lack att jag inte valde att hämta ut i butik (4-5 km bort bara) utan tog leverans till paketskåp (för att jag är bortskämd med att ha ett PostNord paketskåp 20 meter från min ytterdörr).

Hyfsat megatvek också på om jag kommer boka något på Power igen om det blir försenat 💀

Man får väl kanske blåsa in och kika Power, Elgiganten och Netonnet imorn i värsta fall, och se om det finns något kvar i lager.

Jag har Joy-con wheels förbokat där då jag hade lite bonus att använda. Fick mail nu att den är försenad till 16/6. Stod 5/6 fram tills igår. Står fortfarande att de finns 20+ i lager när man går in på produkten. Verkar helmärkligt.

Permalänk
Medlem

Beställde min från Nintendo.de den 7e maj. Har inte fått någon spårningslänk men pengar är dragna och har fått mail om att den är redo att skickas.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag har en spårningsknapp nu på min order hos Nintendo.de. Får dock http-error då jag klickar på den, SAP returnerar att det inte finns någon shipment med motsvarande ID då man kollar vad API't returnerar på den sidan man landar på. Är väl antagligen överbelastad.

Mega copium att paketet hämtades inatt och är på väg

Tror det är någon slags första stadie när de på något sätt förbereder ordern för plock. Jag hade en sån länk på min andra order hos dem på Pro Controller och väska i ett par veckor innan de skickades iväg igår. Då fick jag ett mail att det var på väg och sidan hade uppdaterats med mer korrekt info.

Min order med Switch 2 MK bundle har jag nu fått samma sak på, en länk som inte visar något. Gissar att den skeppas idag, men inväntar mailet först att det är skeppat.

Såklart tråkigt att det inte kommer innan helgen, men högst förväntat. Nintendo har ju kommunicerat detta från första början att det förmodligen skulle bli på det viset och det visste man när man lade beställningen där för att inte betala överpris i Sverige.
Förstår att de kan skicka en kontroller och väska någon dag i förtid då det inte är lika allvarligt att få någon dag innan release, att de vill undvika att konsoler dyker upp för tidigt från den officiella sidan kan man fatta.

Ändrat formulering
Permalänk
Medlem

Min GCN kontroll kommer imorgon

switch 2 paketet kan ej spåras, beställde den 2 dagar innan kontrollen

Båda från Nintendo store Irland
😟😫😡

Permalänk
Medlem

Mitt ex från retrospelsbutiken verkar skickas idag, har fått tracking info

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Någon här som har en Komplett-order som rör på sig? Antog att de skulle skicka idag, men min har inte ens gått över till "behandlas". Beställde 4/4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djohnson:

Någon här som har en Komplett-order som rör på sig? Antog att de skulle skicka idag, men min har inte ens gått över till "behandlas". Beställde 4/4.

dem har sagt det skickas inte förens release HAHAHA. skrattretande

Permalänk
Medlem

Inget har hänt på Webhallen heller, hoppas dem levererar tills imorgon.. så prispåslaget känns lite värt de

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

Mitt ex från retrospelsbutiken verkar skickas idag, har fått tracking info

Samma här fick spårningslänken redan igår men verkar som de postar alla idag. Kollat upp leveranstider är relativt säkert att man får den imorgon om de postar idag om man bor i södra sverige (man kan lägga in postkoder och få förväntad leverans) Avbokade amazon france trots mket bättre pris då jag inte hört något alls på den fronten så är all in på denna bokning nu. Awesome att iallf spelbutiken verkar leverera till release!

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Inget har hänt på Webhallen heller, hoppas dem levererar tills imorgon.. så prispåslaget känns lite värt de

Dom skickade en Switch 2 väska häromdagen, fick tracking runt 17 och väskan var framme utan problem dagen efter. Så troooor det är lugnt.

F5 F5 F5

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Dom skickade en Switch 2 väska häromdagen, fick tracking runt 17 och väskan var framme utan problem dagen efter. Så troooor det är lugnt.

F5 F5 F5

för eran skull hoppas jag på det, men eftersom webhallen har samma ledning som komplett, som säger att dom ej får skicka förens imorgon oof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

för eran skull hoppas jag på det, men eftersom webhallen har samma ledning som komplett, som säger att dom ej får skicka förens imorgon oof.

Om det är deras argument så är det nonsens i alla fall för jag har sett Webhallen ordrar som skickades igår kväll redan med konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

F5 F5 F5

Spammat F5 sen igår haha.. hypen är enorm just nu!

Visa signatur

🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Skulle det hända och man inte får den imorgon så beställer jag från Amazon France istället, då kan man lika gärna vänta

Visa signatur

🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Spammat F5 sen igår haha.. hypen är enorm just nu!

Jag är inne på Nintendo store och klickar på ”Sendung Verfolgen” var 10e minut 😅 inget kommer gå snabbare för det, men ändå är man där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag är inne på Nintendo store och klickar på ”Sendung Verfolgen” var 10e minut 😅 inget kommer gå snabbare för det, men ändå är man där..

Jag har inte ens en länk ännu Men ska promenera och hämta ut mitt skärmskydd nu, bättre än inget Får sitta och leka med det istället i helgen xD

Permalänk
Medlem

Mina GC controllers (tyska nintendo) kommer med postnord "till dörren"... så vi vet hur det kommer gå LOL
OM det kommer imorgon kommer jag vara på jobbet så; kommer få hämta på ombud typ tisdag. suck.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Mina GC controllers (tyska nintendo) kommer med postnord "till dörren"... så vi vet hur det kommer gå LOL
OM det kommer imorgon kommer jag vara på jobbet så; kommer få hämta på ombud typ tisdag. suck.

Går det ej att byta leveranssätt? Såg någon skriva på Reddit att det gick om man var snabbt på det typ.

Permalänk
Medlem

Nu fungerar trackinglänken här för Nintendo Switch 2 Carrying Case & Screen Protector. Intressant nog kommer denna via DHL på måndag.

Fortsätter att spamma F5 för själva konsolen!

Båda beställda från Nintendo.ie.

Livet var lättare innan 6:e juni blev en officiell helgdag!

Edit:
Nu dök även konsolen upp!

DHL Express på konsolen medan väskan kommer som DHL Parcel.

Permalänk
Medlem

Beställde med amazon.de fick spårningslänk igår, beräknat 10 juni.

Visa signatur

PC: 57003xd, 4070
Ljud: Dragonfly/Feliks audio tub, schiit bifrost, Empyrean II.

Permalänk
Medlem

Ni som verkligen vill ha konsolen imorgon så borde Elgiganten ha i butik också med tanke på hur många konsoler som finns tillgängliga. Så är väl bara och traska in där och avboka isf.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Ni som verkligen vill ha konsolen imorgon så borde Elgiganten ha i butik också med tanke på hur många konsoler som finns tillgängliga. Så är väl bara och traska in där och avboka isf.

Inte värt att pröjsa 2 lax mer för det
Eller ja, hade kunnat vara, men jag beställer främst från Nintendo direkt för jag inte vill betala Bergsala och/eller svenska ÅF's överpriser. Vinst rakt ner i fickan för någon.

Permalänk
Medlem

Nu verkar Track Shipment från Nintendo funka iaf.

>Estimated date of delivery 05.06.2025 23:59

Permalänk
Medlem

Såhär står det nu på Nintendo Irland!

Nintendo Switch 2 orders will be delivered as per the stated times here. There may be some delays in updating order tracking information. If payment has been taken for your order, it is being processed and you do not need to contact us. Orders placed after 02/06/2025 will be delivered after Nintendo Switch 2's release date.

Och enligt min spårningsinfo ifrån DHL, Så kommer det imorgon 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Går det ej att byta leveranssätt? Såg någon skriva på Reddit att det gick om man var snabbt på det typ.

vet inte, nu är det redan skickat. såg inget när jag kollade i förrgår.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

Har två ordrar beställda från Nintendo.ie:
Den ena ordern innehållandes kontroll + väska (skickades igår) verkar levereras som "DHL-Weltpaket", medan den andra ordern med endast Switch 2 (MKW Bundle) som min spårningslänk nyss började fungera för verkar levereras med "DHL-Express". Det kanske förklarar varför de skickade kontroller+väskor tidigare, då leveranstiden via "DHL-Weltpaket" bör vara längre. Båda ordrar har 5 juni som estimerat leveransdatum.

Permalänk
Medlem

Min order ändrades till fullbordad igår, men i övrigt inga livstecken. Det var väl rätt väntat att den troligtvis skulle bli lite fördröjd p.g.a. betalningsstrulet, men man hoppades ju ändå.

Men det är nog lika bra, då kanske jag hinner spela klart Dragon's Dogma innan Switch 2 kommer och frestar med nya spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voidbolt:

Nu verkar Track Shipment från Nintendo funka iaf.

>Estimated date of delivery 05.06.2025 23:59

Står samma på min. Klickar jag på DHL Express-länken visas dock inget än där.

Express låter dock snabbt, kanske finns en glimt av hopp kvar

COPECOPECOPECOPE xD

Permalänk
Konsolgrävare

Någon här som ska hämta sin switch på en butik som har nattöppet idag? 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fellowtech:

Har två ordrar beställda från Nintendo.ie:
Den ena ordern innehållandes kontroll + väska (skickades igår) verkar levereras som "DHL-Weltpaket", medan den andra ordern med endast Switch 2 (MKW Bundle) som min spårningslänk nyss började fungera för verkar levereras med "DHL-Express". Det kanske förklarar varför de skickade kontroller+väskor tidigare, då leveranstiden via "DHL-Weltpaket" bör vara längre. Båda ordrar har 5 juni som estimerat leveransdatum.

Har exakt samma, för samma grejer. DHL Weltpaket på gårdagens skickade order på kontroll och väska. Den tar Postnord leveransen över för. Någon som beställt från MyNintendoStore förut som vet om Postnord även tar över leveranserna för ordrar skickade med tjänsten DHL Express?