Kungen av adblockers är död, länge leve uBlock Origin, 2014-2025. Alternativ sökes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

mitt youtube/google konto är buggad av youtube/google.

videon laddas långsamt.

så fort jag loggar ut från mitt konto funkar det som vanligt igen. många på reddit/ublock har samma problem.

önskar en lösning på detta. har inte lust att kopiera över alla mina subscriptions på youtube till ett nytt konto.

Öppna ett Incognito/Privata instanser i din browser och se* där istället? Kanske inte en vidare bra lösning i längden men tills vidare etc.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Premium är alltid en möjlighet...

Så mycket tid det läggs på att försöka komma runt reklamen, som sedan fungerar ett par dagar/veckor är inte värt det i längden.

Använt ublock i 10 år och aldrig haft problem med yt. Så inte mycket jobb.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Använt ublock i 10 år och aldrig haft problem med yt. Så inte mycket jobb.

Killgissar nu bara, men du kanske inte använder youtube tillräckligt frekvent för att det ska bli ett problem?

Googlar man lite verkar det ju vara ett vanligt förekommande problem med adblockers, även med ublock. Tänker att YT kanske kör någon slags algoritm så de användare som använder tjänsten mycket blir drabbade extra hårt?

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Killgissar nu bara, men du kanske inte använder youtube tillräckligt frekvent för att det ska bli ett problem?

Googlar man lite verkar det ju vara ett vanligt förekommande problem med adblockers, även med ublock. Tänker att YT kanske kör någon slags algoritm så de användare som använder tjänsten mycket blir drabbade extra hårt?

Man får också komma ihåg att de som har problem skriver oftast mycket än de som inte har några problem. Jag har haft lite problem med YouTube. Bara i början när de började detta aggressiva mot adblocking så hade jag problem, men det senaste året har har jag inte haft något problem.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Har också haft VÄLDIGT lite problem med tanke på hur länge jag använt uBlock Origin. Någon dag här och där (inte ens 5 om året), mest på senaste tiden för att Youtube försöker komma runt adblockers. Men uBlock Origin har alltid fungerat perfekt kort därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Det måste vara något annat, jag har NOLL problem med ublock och jag använder youtube, pinsamt nog, säkert 3 timmar per dag via datorn. Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Det måste vara något annat, jag har NOLL problem med ublock och jag använder youtube

Vad bra.. då har *INGEN* i *HELA* universum problem med ublock ocn youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Använder YT dagligen. Noll problem med uBlock Origin på Firefox.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Skrivet av VinterSolen:

Vad bra.. då har *INGEN* i *HELA* universum problem med ublock ocn youtube.

En till i universum som inte haft några problem med uBlock & Youtube (på Firefox).

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Skrivet av Edd1e:

Öppna ett Incognito/Privata instanser i din browser och se* där istället? Kanske inte en vidare bra lösning i längden men tills vidare etc.

Jag behöver min prenumerationslista.

Det skumma är att det fungerar som vanligt på telefonen med ublock samma konto.

Permalänk
Skrivet av immutable:

Premium är alltid en möjlighet...

Så mycket tid det läggs på att försöka komma runt reklamen, som sedan fungerar ett par dagar/veckor är inte värt det i längden.

Fungerar prima på telefon och tv (smarttube dock).

Permalänk

Problemet är alltså mitt google konto är typ begränsad. Endast på PC. Telefon fungerar.

Dvs. Jag kan använda andra webbläsare med samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

Jag behöver min prenumerationslista.

Det skumma är att det fungerar som vanligt på telefonen med ublock samma konto.

Jo, tänkte snarare att man kopierar en länk i prenumerationslistan till ett privat fönster, hah. Ajja.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Chromium baserade webläsare får problem för lite nytt "skit" google kastat in.
FF är inte cromiumbaserad och har därför inga problem.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Jag använder Lite nu och märker ingen påtaglig skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Man får också komma ihåg att de som har problem skriver oftast mycket än de som inte har några problem. Jag har haft lite problem med YouTube. Bara i början när de började detta aggressiva mot adblocking så hade jag problem, men det senaste året har har jag inte haft något problem.

Kör YT kanske 4h om dagen, på helgerna mer, har nästan alltid nån musiklista på andra skärmen när jag spelar eller gör annat på mainskärmen.
Aldrig någonsin haft reklam på YT eller Twitch (om jag inte startar chrome med en YT sida uppe för då laddar YT före addonet)

Kör med dessa addon:

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av TehSWEED:

Kör YT kanske 4h om dagen, på helgerna mer, har nästan alltid nån musiklista på andra skärmen när jag spelar eller gör annat på mainskärmen.
Aldrig någonsin haft reklam på YT eller Twitch (om jag inte startar chrome med en YT sida uppe för då laddar YT före addonet)

Kör med dessa addon:
<Uppladdad bildlänk>

Jag får reklam på twitch om jag inte lägger till en sak i uBlock. För YouTube däremot inga problem. Känns lite som om du citerade fel person?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

En del reklam går att blockera med NoScript oxå...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Skrivet av Edd1e:

Jo, tänkte snarare att man kopierar en länk i prenumerationslistan till ett privat fönster, hah. Ajja.

Huvudvärk.

Skrivet av AlixSPQR:

Jag använder Lite nu och märker ingen påtaglig skillnad.

Lite saknar filters.

Jag har hundratals egna filters på diverse hemsidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

Lite saknar filters.

Jag har hundratals egna filters på diverse hemsidor

Testa elementzapperläget: ⚡️
Eller tweaka sidan med Stylebot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Kanske om man använder chrome? Då får man skylla sig själv om man använder en webbläsare från världens största spionföretag som lever på att sälja persondata.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av AlixSPQR:

Testa elementzapperläget: ⚡️
Eller tweaka sidan med Stylebot.

jag behöver elementväljare. inte zapper. vad gör zapper ens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

Byter TV-kanalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

Den tar bort valda element precis som tidigare.

Permalänk
Skrivet av AlixSPQR:

Den tar bort valda element precis som tidigare.

Ja tillfälligt. Det sparats inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

Ja tillfälligt. Det sparats inte.

Det var trist. Jag använder det inte, tipsade bara om det. De sidor jag har problem med använder jag Stylebot. Men oftast inte, optimal/fullständig filtrering med Lite tar bort nästan allt som stör mig.

Permalänk

fick ett annat hinder idag:

fick slutliga youtube varningen och kunde inte alls titta på videon.

detta löste bägge problemen:
https://www.reddit.com/r/Adblock/comments/1l21d8m/heres_a_wor...

nu startar videon direkt och youtube blockeringen är borta.

Permalänk
Medlem

Att folk har såna problem med reklam: Adaware (DNS blockering) + Ublock + firefox.
Inte sett en reklam på Tuben på flera år, på android finns en uppsjö med olika patchade appar för att slippa reklam med.

Kollade hela hemresan med buss idag 3h ish på lite olika kanaler på tuben, ingen reklam

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst hela tråden, men kan meddela att det fungerar utmärkt och ha ublock origin på chrome senaste versionen.

För dom som önskar att fortsätta att använda chrome och slippa reklam med mera, så kan ni följa denna guide från reddit.
https://www.reddit.com/r/Adblock/comments/1j6f099/to_all_thos...

Jag fick in min ublock origin på annat sätt, men jag har prövat reddit guiden på senaste chrome v på en VM och jag fick det att fungera, så jag kan rekommendera.

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS Rog Strix Z390-F Gaming ]
[ Intel Core i7 8700K ] [ Corsair 32GB DDR4 ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Samsung 980 PRO 512GB ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Har inte gjort något med min ublock i chrome, installerade om hela OS nyss och ublock origin följde med mina tillägg som vanligt. Bara klicka aktivera ändå blabla så funkar det som normalt.

Men det är väl i Juni de ska döda manifest v2 helt ändå så vi får väl se vad som händer mot slutet av Juni.